Synaptic start niet door

Pagina: 1
Acties:

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 20:53
Sinds enkele dagen wil op mijn KUbuntu 8.04 installatie synaptic niet meer doorstarten. Het scherm verschijnt, de knoppen worden gedisabled en links onderin staat Building Dependency Tree. En dat houdt hij uren vol...

apt-get werkt verder wel gewoon (ik kan gewoon programma´s installeren via commandline). Verwijderen van synaptic mbv apt-get is (volgens mij) geen optie want dan wil hij meteen kubuntu-desktop meenemen en dat gaat me iets te ver :)

Ik heb al enkele uren gegoogled maar niets relevants kunnen vinden. Wel allerlei andere hangup probleem oplossingen geprobeert (apt-get update -f bijv, weggooien cach-directory) maar tot nu toe geen resultaat. Suggesties?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Start synaptic eens via de terminal, waarschijnlijk output ie wel wat errors. Synaptic moet je eigenlijk ook niet gebruiken op KDE, want het in een native GNOME app.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mhaket
Had ik al gedaan omdat ik hetzelfde verwachte :*) Helaas, terminal blijft leeg.

Wat is overigens een goed (GUI) alternatief voor synaptic. Vind het wel prettig dat ik kan zoeken op wat er beschikbaar is...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Adapt is een synaptic equivalent.

[ Voor 44% gewijzigd door Sebazzz op 20-07-2008 19:59 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mhaket
Eh, realiseer me net dat ik geen KUbuntu maar XUbuntu draai :$

Nog even verder gekeken : als ik uitlog en opnieuw inlog dan start hij synaptic meteen op. Als ik die dan met ps opzoek en met kill -9 afschiet is ie weg. Bij opnieuw inloggen komt ie weer vrolijk terug :? Waar komt ie vandaan ?

[ Voor 64% gewijzigd door mhaket op 20-07-2008 20:39 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
In je gnome sessions?

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1