Netgear WG311 v3 software crasht onder Vista

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb laatst een Netgear WG311 v3 PCI netwerkkaart aangeschaft voor in een Vista NL 64b systeem. Ik heb eerder vandaag een frisse installatie gedaan, vervolgend de graphics drivers geïnstalleerd en daarna ben ik aan de slag gegaan met de netwerkkaart. Wat ik ook doe, de Netgear software blijft om onduidelijke redenen crashen. Ik krijg geen nuttige meldingen, alleen een venster met de mededeling dat de software afgesloten is. Ik weet dat deze kaart nogal onpopulair is vanwege de slechte compatibiliteit met Vista, maar is hier misschien een oplossing voor zonder de kaart te hoeven ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Er staat niet in je startpost dat je de Netgear recommended procedure hebt gevolgd. http://kbserver.netgear.com/release_notes/d103261.asp
En kijk anders eens rond op het support forum van Netgear

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Heb ik wel gedaan. Ook al flink gegoogled.

Het probleem is niet dat er iets niet functioneert, maar dat de software gewoon domweg crasht. Ik zal de manier die op de pagina waar jij naar linkt staat eens proberen. Kijken of daar een andere methode beschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ik heb net de nieuwste drivers nog weer geprobeerd die volgens Netgear moeten werken onder Vista 64b, maar Vista geeft aan dat deze niet compatible zijn. Denk dat ik de boel maar terugstuur naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, als je er al twee maanden over doet om de standaard support pagina van je adapter te vinden, heb je zeker https://my.netgear.com/myNETGEAR/checkWG311v3.asp nog niet gevonden. Zou'k toch even proberen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Geeft Vista aan dat ze niet compatible zijn of dat ze mogelijk niet compatible zijn.
Met andere woorden: Maak een screenshot of citeer in plaats van je eigen woorden eraan te geven.

Ik heb sterk het vermoeden dat je toch wel ergens op next of OK kan klikken om toch door te gaan.

En wat voor software heb je het over? Draai je een setup van Netgear zelf of installeer je de driver op de gebruikelijke manier (onbekend apparaat > stuurprogramma bijwerken)?

Met Vista 64b bedoel je overigens 64-bit? Oftwel Vista x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:15:
Hmmz, als je er al twee maanden over doet om de standaard support pagina van je adapter te vinden, heb je zeker https://my.netgear.com/myNETGEAR/checkWG311v3.asp nog niet gevonden. Zou'k toch even proberen
Knappe koppen hier zeg. Geen idee hoe je bij twee maanden komt, maar creatief rekenen is het zeker ;)

Ik had die pagina inderdaad nog niet gevonden (en voordat ik weer overspoeld word met vooroordelen: JA, ik heb het halve internet afgezocht), maar ik zal het eens proberen. Dankjewel :)

@hierboven: Als ik verder kon gaan door een 'next' knopje, dan had ik het wel gezegd. Het was een melding die zei dat de software niet compatible was met Vista (64 bits, ja) en dat ik bij de fabrikant op zoek moest naar een versie die wél compatible was. Het rare is dus dat Netgear duidelijk aangaf dat het compatible was en Windows beweert van niet.

Het gaat trouwens om de setup van Netgear. Het driverbestand heb ik niet kunnen vinden. Er zijn geen *.sys bestanden en de enige *.inf is autorun.inf.

Bedankt voor het meedenken, ik zal dit vanavond of morgen proberen en de resultaten dan hier posten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mei op 11-08-2008 11:05 ]

Pagina: 1