Toon posts:

Wel of niet ruilen Philips tft :\ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Korte tijd geleden een tft bij de makro gekocht met de optie tot terugbrengen als deze mij niet beviel. Nou weet ik niet precies of een ander scherm mij meer plezier kan verschaffen.

Het gekochte scherm:
Philips 22" tft-monitor
Type 220SW8
Resolutie 1680 * 1050
Response tijd: 5ms
Contrast 3400:1
Aansluitingen: VGA en DVI, enkel een VGA kabel meegeleverd..

Met office is dit een geweldig scherm. Scherp, overzichtelijk, echt ideaal!
Ook rustige films zien er goed uit op dit scherm.

Nu speel ik af en toe een spelletje en ik zie een enorm verschil tussen crt 17" en deze 22inch tft. Battlefield 1942 ziet er goed uit, europa universalis ook perfect, echter assasins creed en pro evolution lopen niet goed. De herhalingen van pro evolution lopen zeer traag, spelers bewegen minder snel. Als het spel snel gaat vervaagd de het gehele spel. Creed loopt ook in een beetje slowmotion achtige mode. Nu ben ik voor advies naar paradigit geweest en die zeiden dat het vrij normaal is, maar dat ik gewoon even uit moest proberen met een ander scherm. Terugbrengen kon altijd.

Nu heb ik mijn oog laten vallen voor samsung syncmaster 2032BW. Zal de ghosting hier minder op zijn?

Mijn pc:
quadcore Q6600 2,4 ghz
4 gb intern
Geforce 8600 nvidea (score 5,3 voor 3d games volgens vista)

Pc lijkt me niet het probleem.

Ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Ik zit letterlijk met de handen in het haar :-)
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is het niet gewoon zo dat je PC flink harder moet werken om een resolutie van 1680x1050 te renderen ipv een scene van 1024x768? Kijk eens met een framerate monitor als Fraps of je framerate niet gewoon te laag is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07
dit heeft niks met de monitor te maken, als het spel "traag en in slowmotion" loopt dan staan je grfx options te hoog, en heb je een te lage FPS omdat je computer het niet trekt.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je daarmee het aantal herz :X
Kan het niet helemaal plaatsen wat je bedoelt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

256mb (het is MB ;) ) NVidia zegt nagenoeg niet :P

Welke kaart is het?

En kan je eventueel met Fraps of XFire even uw FPS controlleren?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 08:35
Voorgaande personen hebben gelijk. Het lijkt mij dat je niet echt veel kennis hebt van je pc (bv vid van nvidea :+ )

Nee je pc is gewoon harder aan het werken omdat je waarschijnlijk nu je spellen op een hogere resolutie speelt. Op je 17 inch zul je waarschijnlijk 1024* 768 hebben gedraaid. 1680 daar en tegen is een stuk meer voor je systeem.

Wat je kunt hebben bij tft is anders, dat is meer als volgt, het beeld loopt wel soepel (bij heen en weer kijken), maar dat het niet scherp getoond wordt, een beetje als een waas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het FRAPS net gedownload.
Moet ik de pc aangesloten hebben op de TFT?

En hoe moet ik het precies meten?

Bedankt alvast!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Heel simpel; de genoemde spellen vragen meer van je videokaart dan de spellen die wel goed lopen. Hoe groter de resolutie, des te meer pixel er moeten worden berekend en hoe zwaarder het voor je videokaart is. Normaal vloeiend is boven de 30 beeldjes per seconde dat je videokaart kan berekenen, hoger is beter. Maar je zal het als slowmotion of haperen gaan ervaren zodra het onder de +- 30 komt. Zelf heb ik er last mee zodra hij onder de 45 FPS (beeldjes per seconde gaat).

Een betere/snellere videokaart zal meer FPS kunnen halen en dus het spel vloeiender laten verlopen.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar is een kleiner scherm (20inch) een goed alternatief voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn CRT 17"
FRAPS geeft aan bij pro evolution:
60 in-game
18-23 replay (deze gaat ook beetje slow motion op tft)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Een lagere resolutie of een sterkere videokaart is jouw oplossing.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:31:
Op mijn CRT 17"
FRAPS geeft aan bij pro evolution:
60 in-game
18-23 replay (deze gaat ook beetje slow motion op tft)
Het gaat gewoon om de resolutie waar je het spel op speelt. Sommige spellen vragen meer van je grafische kaart.

Dus je hebt twee opties.

* Je zet het spel in een lagere resolutie en/of zet wat dingen uit in de opties van het spel ( dit is in het spel en niet in windows zelf ).
* Je koopt een betere grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
oej, niet zo'n leuk bericht :-(
Aangezien ik een studentenbudget heb en ik de pc kortgeleden pas heb gekocht, zit een nieuwe videokaart er niet in. Lagere resolutie is ook zo.. tjah, net niet :P

Ik heb besloten deze terug te brengen.
Kan ik dan het beste een 20 of 19" terug kopen, met het oog op mijn videokaart..
Merendeel van de tijd ben ik bezig met excel en internet. Af en toe wil ik met wat vrienden pro evo spelen. Dit gaat nu op de pc omdat de ps2 kapot is gegaan :'(

advies _/-\o_ ?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07
SH4D3H schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:45:
Een lagere resolutie of een sterkere videokaart is jouw oplossing.
of hij zet zijn options gewoon wat lager :/

Verwijderd

Topicstarter
Options lager zetten haalt het probleem niet helemaal weg.. :S

Ik denk dat ik deze terug breng en gewoon eens een ander scherm 20" uit ga proberen :-)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Een 20 inch zal in de meeste gevallen ook een resolutie van 1680x1050 moeten draaien om een fatsoenlijk beeld te geven.
In jouw geval schiet je daar dus niks mee op aangezien het dezelfde resolutie is als je nu gebruikt op de 22 inch.
Een 19 inch zal (wat) betere resultaten opleveren aangezien die zowieso op een lagere resolutie zal werken (1440x900 oid)

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx :)

Wat een dikke videokaart moet je dan hebben om te gamen op 22inch tft :P
Ik zal even gaan rondneuzen wat voor 19inch schermen er zijn.

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:00:

Ik snap even niet waarom je niet op een lagere resolutie gaat spelen. Je ziet er nauwlijks wat van.
Alle breedbeeld schermen zitten op 1680x1080 of hoger. Op de 19" na die soms iets lager hebben.

Dus dan blijft alleen de optie over om je CRT te gebruiken of om een 17' of 19" niet breedbeeld te kopen die een resolutie heeft van 1280x1024 ( als je grafische kaart dit wel aankan ).

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:00:

Mocht je een nieuwe GFX card willen halen. Dan denk ik dat je het beste een Ati Radeon HD4850 (€ 135,-) of anders een HD4870 (€ 205,-).
Deze prijzen zijn van pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet waar zijn dat ik enkel met zulke schermen kan gamen?
Ik heb deze pc: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2210

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:08:
Het kan toch niet waar zijn dat ik enkel met zulke schermen kan gamen?
Ik heb deze pc: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2210
Een Geforce 8600GS is gewoon een budget kaart. Je kan er wel mee gamen maar hij is niet gemaakt om de nieuwste spellen op hoge settings te spelen, daar heb je een betere kaart voor nodig.

Dus, of je settings verlagen, geen AA/AF en de resolutie omlaag. Of een betere kaart kopen. De kaart die je nu hebt is gewoon niet geschikt voor de nieuwste spellen.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 20-07-2008 20:17 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zoals al eerder is gezegd kijk met FRAPS eens of er een verschil in fps is bij de verschillende schermen, sluit ze allebij dus een keer aan start een game en vergelijk de fps.

Ja, dat is een leuke pc maar door de lagere clock is een quad minder geschikt om mee te gamen dan een C2D, ook is de grafische kaart niet al te best in games. Als je dit scherm wilt blijven gebruiken speel dan op een lagere resolutie of lagere (ingame) display settings.

net te laat :(

[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 20-07-2008 20:18 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, dat is een leuke pc maar door de lagere clock is een quad minder geschikt om mee te gamen dan een C2D, ook is de grafische kaart niet al te best in games.
De CPU heeft hier bijna niets mee te maken. Een E6600 is trouwens even snel als een Q6600. De GPU is hier gewoon de bottleneck. Zelfs met een snellere videokaart is de CPU nog geen bottleneck.

Als je de CPU op 4GHz zou laten lopen maakt dat in games bijna niets uit.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-07-2008 20:23 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Tja, de meeste nieuwe systemen zijn voor gamen 'ongebalanceerd'. De processor is eigenlijk 'te snel' voor de videokaart.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net gecontroleerd met FRAPS.

Op 17"CRT: alles op high
60 in-game
18 tot 23 replay

Op tft
1600 800 | alles op high
50, soms afzakkende naar 40 In-game (gemiddeld op 48)
Liep niet goed! Niet speelbaar te noemen

1280 *1040 | alles op high
Ingame ongeveer 55
Replay 23, soms afzakkende naar 10 (juichende spelers) Dit beeld hapert dan.

Ik zal nu even gaan proberen met verschillende quality opties

Daarnaast staan alle options aan:
- Use frame skipping
- Wait for Vsync
- Nullify movie playback

Update:
- Alle options aan
- Quality high
Resolutie 1280 720: werkt prima (60 ingame)
Resolutie 1280 768: werkt prima (60 ingame)
Resolutie 1600 900: werkt niet goed (50 ingame)

Bij quality medium kan ik wel de resolutie 1600 900 draaien met 60ingame

Ik zie nog wel een wazig beeld als de bal snel gaat maar dat is normaal volgens velen (waarvan er ook mensen tussen zitten waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben 8)7 )

Thnx allemaal!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 21:20 ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:18
De optie Wait for Vsync is de boosdoener. Deze optie zorgt voor een schokkend beeld als je FPS (frames per seconde) lager is dan het aantal Hertz van je monitor (in dit geval waarschijnlijk 60). Die optie moet je dus alleen aanzetten als je een game met gemak kan draaien.

Zet de optie gewoon uit en je zal alle beelden boven de 30 FPS als vloeiend ervaren.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BackSlash schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:20:
De optie Wait for Vsync is de boosdoener. Deze optie zorgt voor een schokkend beeld als je FPS (frames per seconde) lager is dan het aantal Hertz van je monitor (in dit geval waarschijnlijk 60). Die optie moet je dus alleen aanzetten als je een game met gemak kan draaien.

Zet de optie gewoon uit en je zal alle beelden boven de 30 FPS als vloeiend ervaren.
V-Sync zorgt ervoor dat je "frames per second" niet je ingestelde "refresh rate in Hertz (V-Sync)" overschrijdt. "V-Sync" limiteert je FPS op je ingestelde "refreshrate". Als je FPS lager is dan je ingestelde "V-Sync"is, heeft "V-Sync" geen invloed op je FPS. Als je je V-Sync uitzet op een tft zou je last van "tearing" kunnen krijgen.

Waar ik zelf aan zit te denken is om de optie "Use frame skipping" uit te zetten. Dat zou een logischer verklaring zijn voor schokkerig beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ReseT op 21-07-2008 00:24 ]

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:58:
Ik zie nog wel een wazig beeld als de bal snel gaat maar dat is normaal volgens velen (waarvan er ook mensen tussen zitten waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben 8)7 )
En dat zou nou weer wél aan je monitor kunnen liggen :)

specs

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

ReseT schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:23:
[...]

V-Sync zorgt ervoor dat je "frames per second" niet je ingestelde "refresh rate in Hertz (V-Sync)" overschrijdt. "V-Sync" limiteert je FPS op je ingestelde "refreshrate". Als je FPS lager is dan je ingestelde "V-Sync"is, heeft "V-Sync" geen invloed op je FPS. Als je je V-Sync uitzet op een tft zou je last van "tearing" kunnen krijgen.

Waar ik zelf aan zit te denken is om de optie "Use frame skipping" uit te zetten. Dat zou een logischer verklaring zijn voor schokkerig beeld.
V-Sync synchroniseert het beeld dat je videokaart maakt met wat je monitor gaat weergeven. Het zorgt er dus voor dat er een nieuw beeldje klaarstaat zodra je monitor weer iets kan weergeven. Hoe dat uitgevoerd wordt is niet bij alle spellen hetzelfde. Er zijn ook spellen die zorgen voor 60, 30, 15 of 7.5 FPS, om maar te zorgen dat het netjes gelijk loopt. Dan maakt het dus ook onder de 60FPS uit :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• BackSlash
In mijn ervaring geeft V-sync altijd een schokkend beeld wanneer ik minder dan 100 FPS haal (100 Hz... good old CRT eh ;)). Ik zou dat dus eerst eens proberen en kijken of dat het probleem verhelpt.

Het ligt er overigens ook maar net aan wat je gewend bent, en of je iets als 'schokkerig' beeld ervaart. Ik ben gewend om games te draaien met meer dan 60 fps, en wanneer ik bijv 40 fps haal, gaat het beeld voor mijn gevoel niet vloeiend. Er is dus ook niet 1 lijn te trekken vanaf waar beeld niet meer schokt. Officieel wordt 30 fps aangehouden aangezien tv beelden ook met 30 fps worden gedraaid... en dat is immers ook niet schokkerig beeld. Toch heb ik liever 60 fps dan 30 :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 16:14
Was er geen probleem met pro evo dat als het publiek ging juichen de frames kelderde??
ik meen me te herinneren dat dit aan de orde was.

Don't trust an atom, they make up everything.

• KneoK
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Depep schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:02:
[...]

En dat zou nou weer wél aan je monitor kunnen liggen :)
Heeft niets met de monitor te maken, hij draait de spellen namelijk bij lange na niet op de native resolutie (1280x768, 1600x900, etc.) en dan kun je op je vingers natellen dat je wazig beeld krijgt.

@TS >>> Ik proef een beetje dat je de grootte van het scherm niet zo vreselijk belangrijk vindt. Misschien kun je dan je huidige inruilen voor een 19" model en van het verschil een HD4850 erbij nemen. Weet je zeker dat je spellen goed draaien op native resolutie (1440x900) en heb je nog een beetje ruimte voor toekomstige spellen. Met de rest van je systeem is niets mis.

@Backslash >>> Triple buffering are the magic words...

[ Voor 36% gewijzigd door KneoK op 21-07-2008 22:10 ]

• BackSlash
KneoK schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:06:
[...]
@Backslash >>> Triple buffering are the magic words...
Wat bedoel je hiermee :?

• KneoK

KneoK

Triple buffering zou moeten voorkomen dat je schokkerig beeld krijgt als je fps niet gelijk of hoger ligt dan je refreshrate. Zo zou je met vsync aan dus ook op 40fps nog vloeiend beeld moeten hebben in plaats van af en toe zelfs verslechterde performance.

In de nVidia drivers in ieder geval bij de 3D instellingen, triple buffering of drievoudige buffering. Sommige spellen hebben ook zelf die optie.

• BackSlash
Oke bedankt voor de tip, weer wat geleerd. Ik dacht eerst dat je het over triple buffering voor Z-buffering bedoelde, maar daarmee was ik in de war met Trilinear Filtering.

• KneoK

KneoK

BackSlash schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:12:
Oke bedankt voor de tip, weer wat geleerd. Ik dacht eerst dat je het over triple buffering voor Z-buffering bedoelde, maar daarmee was ik in de war met Trilinear Filtering.
Het is wat met al die buffers en verschillende filtertypes :+ Ik snap je verwarring.
Pagina: 1