Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP vraagt ineens om weer te activeren

Pagina: 1
Acties:

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mijn probleem is het volgende

Ik heb 2 jaar geleden een Acer laptop gekocht aspire 5672wmli...

Nu kon je na setup een recovery dvd maken, waarmee je elke keer je comp opnieuw kon installeren...

Met de benodige troep bij de installatie... Ik heb alle drivers los enz.

Dus ik dacht maandje gelden ik ga hem met de productcode onder aan mijn laptop installeren met een schone xp home sp1 cdtje...

Alles klaar, naja en dan activeren... Internet werkte niet zonder drivers.. dus via telefoon geactiveerd..
Weer inloggen, en bam ik moet weer activeren.. en dan zegt ie: deze xp is al geactiveerd!, terug naar inlog scherm... en hij vraagt weer om activeren... enz... enz een loop dus... (in veilige modus kom je hier xp niet in zonder activatie)

Nu heb ik maandje of 2 gelden het zo gedaan: xp home sp2 cd geprobeerd... Perfect... telefoon activering lukt niet en via internet ook niet :S dus ja ik heb het via een tructje geactiveerd ;)

(ook geprobeerd in veilige modus eerst drivers netwerkkaart te installeren en dan via internet te activeren, maar zelfde probleem)

Wel even windows validatie gedaan, en geslaagd!

En nu ineens eergistere.. bam of ik wil activeren... Is er een windows update-je gekomen? als ik het 'trucje' herhaal, dan na 2 keer opnieuw opstarten vraagt ie er weer om... heel vaag...

iemand iets bekend?

(ja ik weet moet microsoft bellen, maar gewoon echt geen trek in.. en ik win liever eerst wat info in, wat het kan zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 20-07-2008 17:52 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Enige optie die je hebt is toch echt Microsoft bellen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mau_Maus
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:53:
Enige optie die je hebt is toch echt Microsoft bellen.
Is het niet gewoon zo.. dat je dit soort dingen alleen maar met recovery cd's mag installeren ofzo?

Maar het is wel apart dat het pas eergistere gebeurd in 2 maanden, zonder dat ik iets geks heb gedaan... Dus vroeg me af of iemand iets wist van een microsoft update

** ik wacht gewoon wat reacties hier af en dan zal ik dat zeker doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 20-07-2008 17:57 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stop dan eerst eens met allerlei trucjes gebruiken om je Windows te activeren, want de WGA wordt aangepast met updates en zal dat ontdekken. Je moet gewoon een XP OEM CD hebben om te installeren, niet een retail (daar je code ook OEM is).

Je kan wel wachten op reacties, maar Microsoft bellen is de enige lange-termijn en legale oplossing.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mau_Maus
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:01:
Stop dan eerst eens met allerlei trucjes gebruiken om je Windows te activeren, want de WGA wordt aangepast met updates en zal dat ontdekken. Je moet gewoon een XP OEM CD hebben om te installeren, niet een retail (daar je code ook OEM is).

Je kan wel wachten op reacties, maar Microsoft bellen is de enige lange-termijn en legale oplossing.
Anders doe je ff niet zo bijdehand. Dit is toch een oplossing die mij kan helpen?

Aan zon antwoord heb ik dan toch wat.. dat er een verschil is tussen een oem versie en een niet oem versie.. dat wist ik niet... bedankt daarvoor.

En op zich is er weinig illegaal aan als je er voor betaald hebt en hij nog steeds goed valideerd. ik heb recht op een werkende xp, maar goed...

PS:
eneuh wga werkt dus wel goed

wpa niet... En het gebrude ook nadat ik windows automatische updates had uitgezet.. dus misschien werd het gepusht?

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 20-07-2008 18:13 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mau_Maus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:12:
Anders doe je ff niet zo bijdehand.
Niks bijdehands aan. Je maakt het zelf moeilijk door allerlei omwegen te gebruiken ipv het netjes te regelen via Microsoft of de leverancier van je computer, dus als er iemand te bijdehand is ben je het zelf.
En op zich is er weinig illegaal aan als je er voor betaald hebt en hij nog steeds goed valideerd. ik heb recht op een werkende xp, maar goed...
Er is geen "weinig illegaal", er is legaal en niet-legaal. Je hebt geen recht op een werkende retail, je hebt een licentie voor een OEM Windows XP. Zorg dus dat je een OEM-CD regelt, en bel Microsoft om te activeren, dan hoor je geen problemen meer te hebben.
eneuh wga werkt dus wel goed

wpa niet...
Zoek eens op wat WGA en WPA zijn...
En het gebrude ook nadat ik windows automatische updates had uitgezet.. dus misschien werd het gepusht?
Microsoft pusht WGA niet, maar je kan meestal geen updates meer binnenhalen zonder de WGA. Als je toch het activatiewindow krijgt, dan betekent het dat je trucje niet goed heeft gewerkt.

Er staat verder zat informatie over XP activatie, OEM etc op het forum, gebruik dus de zoekfunctie, ook dit zal al veel vaker langs zijn gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-07-2008 18:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb ook een Acer laptop en wilde een eigen installatie CD maken. Het punt is volgens mij dat Acer gebruikt maakt van SLP, wat betekent dat je key gecheckt wordt met je BIOS.

Dat betekent eigenlijk dat je je installatie altijd weer moet activeren als je de key gebruikt die op je sticker staat. Maar vaak is de key die op de sticker staat niet de key die je daadwerkelijk gebruikt als je je Acer laptop uit de winkel haalt.

Ik heb het opgelost door de bestanden OEMBIOS.BIN, OEMBIOS.DAT OEMBIOS.SIG en SETUPP.INI op mijn eigengemaakte installatie CD te vervangen door de bestanden van de originele installatie. Dan werkt het prima. Geen registratie en activatie nodig tijdens de installatie.

Ik heb er toen ook een topic op GoT aan gewijd. Maar dat werd gesloten omdat de heren moderators al snel denken dat je illegaal bezig bent. Mijn oplossing (die volgens mij 100% legaal is) heb ik dus nooit kunnen posten. Zij denken dat bellen met Microsoft de enige oplossing is. Dat is gewoon niet waar, en is bovendien erg onhandig als jij, om wat voor reden dan ook, besluit om elke dag opnieuw Windows te installeren.

• Mau_Maus
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Niks bijdehands aan. Je maakt het zelf moeilijk door allerlei omwegen te gebruiken ipv het netjes te regelen via Microsoft of de leverancier van je computer, dus als er iemand te bijdehand is ben je het zelf.

[...]

Er is geen "weinig illegaal", er is legaal en niet-legaal. Je hebt geen recht op een werkende retail, je hebt een licentie voor een OEM Windows XP. Zorg dus dat je een OEM-CD regelt, en bel Microsoft om te activeren, dan hoor je geen problemen meer te hebben.

[...]

Zoek eens op wat WGA en WPA zijn...

[...]

Microsoft pusht WGA niet, maar je kan meestal geen updates meer binnenhalen zonder de WGA. Als je toch het activatiewindow krijgt, dan betekent het dat je trucje niet goed heeft gewerkt.

Er staat verder zat informatie over XP activatie, OEM etc op het forum, gebruik dus de zoekfunctie, ook dit zal al veel vaker langs zijn gekomen.
Jonge ff seriues helpen is 1 ding.. maar je blijft bijdehand doen...

Ik vraag het normaal, dan kan je ook anders tegen me praten ipv te denken dat je me vader bent ofzo.

en het was 1 truckje maar... zodat ik gewoon kon werken

Ja ik heb gezocht. Niet dit specifieke gevonden. Ik weet het verschil tussen wga en wpa... jij ook?

En dat laatste klopt, maar is het zo erg om informatie in te winnen? Dacht het niet...

En ik dacht altijd dat oem... gewoon hetzelfde was als normaal.. maar geen verpakking enzo.. maar goed..

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 20-07-2008 18:31 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
slow whoop schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:24:
Ik heb ook een Acer laptop en wilde een eigen installatie CD maken. Het punt is volgens mij dat Acer gebruikt maakt van SLP, wat betekent dat je key gecheckt wordt met je BIOS.

Dat betekent eigenlijk dat je je installatie altijd weer moet activeren als je de key gebruikt die op je sticker staat. Maar vaak is de key die op de sticker staat niet de key die je daadwerkelijk gebruikt als je je Acer laptop uit de winkel haalt.

Ik heb het opgelost door de bestanden OEMBIOS.BIN, OEMBIOS.DAT OEMBIOS.SIG en SETUPP.INI op mijn eigengemaakte installatie CD te vervangen door de bestanden van de originele installatie. Dan werkt het prima. Geen registratie en activatie nodig tijdens de installatie.

Ik heb er toen ook een topic op GoT aan gewijd. Maar dat werd gesloten omdat de heren moderators al snel denken dat je illegaal bezig bent. Mijn oplossing (die volgens mij 100% legaal is) heb ik dus nooit kunnen posten. Zij denken dat bellen met Microsoft de enige oplossing is. Dat is gewoon niet waar, en is bovendien erg onhandig als jij, om wat voor reden dan ook, besluit om elke dag opnieuw Windows te installeren.
Heel heel heel erg bedankt!

top!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb mijn installatie CD gemaakt met nLite, en SP3, IE7, WMP11 en alle (relevante) drivers geslipstreamd. En let dus op dat je je eigen, al eerder genoemde, OEMBIOS bestanden gebruikt.
Hier vind je trouwens een hoop meer informatie over dit soort "unattended Windows installations".

EDIT:
Ter verduidelijking: Het enige verschil tussen een Retail en OEM CD is de informatie die in de SETUPP.INI file staat. Van elke XP installatie CD kun je dus door je eigen SETUPP.INI te gebruiken een CD maken waarmee je legaal XP opnieuw kunt installeren, mits je daar je eigen, legale key voor gebruikt. Je eigen OEMBIOS bestanden zorgen vervolgens voor automatische activatie. Let op dat deze bestanden alleen werken met je Windows key die je computer nu gebruikt (dus NIET de key op je sticker).

nLite maakt op je installatie CD een bestand WINNT.SIF aan dat gebruikt wordt tijdens een unattended install. Hierin staat je key, computernaam, tijdzone, etc. zodat daar tijdens de installatie niet om gevraagd wordt, of hoeft te worden.

[ Voor 51% gewijzigd door slow whoop op 20-07-2008 19:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bovenstaande alles op eigen risico, er zijn geen garanties dat dat in de toekomst geen problemen geeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mau_Maus
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:22:
Bovenstaande alles op eigen risico, er zijn geen garanties dat dat in de toekomst geen problemen geeft.
of onderstaande :P ligt aan je instellingen ;)

het lijtk me als dit eenmaal werkt, dat alles gewoon goed herkent wordt. Dat het in de toekomst geen problemen geeft...

maar je weet maar nooit ;)
Pagina: 1