Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]remote admin rechten geven via workgroup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Weet iemand of het mogelijk is, om net als in een domein, via een workgroup remote als admin in te loggen op een andere pc? Dus niet met RDP ofzo maar als je bv op deze computer -> beheer kiest -> verbinden met andere computer zodat je services ed kan aanpassen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelfde gebruiker met zelfde wachtwoord op de betreffende pc hebben als de client die erop 'aanmeld'. Of anders andere gebruikersnaam opgeven bij het verbinden.

Eigenlijk een antwoord die je in de FAQ/Google had kunnen vinden IMHO.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik dus al aan te denken, maar het punt is dat er mij dus op geen enkel moment word gevraagd om login gegevens en ik wil niet iedere keer onder een ander account moeten inloggen op mijn eigen pc. Bij mijn shares die niet voor iedereen toegangkelijk zijn krijg ik dat login scherm dus wel maar bij het beheren niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet dan eerst even een authenticated session op naar de IPC$ share?
Als tenminste de firewall niet aanstaat ;)

net use \\targetPC\ipc$ /user:targetPC\Adminuser *****

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Firewall op de ontvangende pc uitgezet maar als ik vanuit mijn pc dan wil verbinden krijg ik nogsteeds fout 5: geen toegang.

Dit krijg ik:

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die
meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere v
erbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..

Dit is als ik de gegevens voor het admin account invoer. Dus:

C:\Documents and Settings\adminaccount>net use \\pcnaam\ipc$ /user:adminaccount\
Adminuser wachtwoord

Als ik de gegevens gebruik van het account van de pc waarop ik wil inloggen van de gebruiker die al is ingelogged krijg ik:

C:\Documents and Settings\admin_bv>net use \\pcnaam\ipc$ /user:ingeloggdegebruiker\Adminu
ser (geen wachtwoord)
Lokale naam
Externe naam \\pcnaam\ipc$
Type netwerkbron IPC
Status OK
Aantal geopend 0
Aantal verbindingen 1
De opdracht is voltooid.

maar toch mag ik nogsteeds geen verbindingen maken als het gaat om service beheer ed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:41:
Ik heb de Firewall op de ontvangende pc uitgezet maar als ik vanuit mijn pc dan wil verbinden krijg ik nogsteeds fout 5: geen toegang.

Dit krijg ik:

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die
meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere v
erbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..
En als je eerst met
net use * /d /y
alle openstaande connecties verbreekt?
Lukt het dan wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1