Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 12:51
hi all,

Ik heb een (erg mooie al zeg ik het zelf ;) ) Sangean WR-2 FM radio. Deze supergevoelige radio werkt meer dan prima maar het enige wat ik mis is een signaal meter van de sterkte van het station.

Nu kan ik mij uit mijn "bakkies" tijd herinneren dat er altijd wel een schakeling te maken is dat je een DB meter kan aansluiten (led of VU). Zou dit in dit geval ook zo zijn?

Ik heb hier een linkje naar de servicemanual:

http://www.thiecom.de/ftp/sangean/wr2/wr2-servicemanual.pdf

Ben benieuwd

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 12:51
Ehh nee :)

Deze is gemaakt voor Winradio. DAt is een stukje hardware (ontvanger) wat je aan je computer hangt. Ik heb gewoon een losse radio en kan ook gewoon een losse db meter gebruiken. Hoeft niet met computer.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Als ik het zo zie, heeft het tuner IC (TA2099F) in de radio een AGC aansluiting op pin 7, hieraan zou je een S indicatie kunnen aansluiten, staat ook in de datasheet aangegeven dat dit mogelijk is. Heb nu geen tijd om diep in de datasheet te pluizen, maar als je een beetje verstand van elektronica hebt kom je er vast wel zelf uit.

edit: toch benieuwd geworden :P onderaan de datasheet van de TA2099F het diagram gevonden van de S-meter output (op pin 7 dus).Bij een zeer zwak (< 20dBµV) signaal komt er 0.2V uit, en bij een sterk signaal (>100dBµV) komt er 1.5V uit. Hier kan je vast wel een voltmetertje met dB schaal op aansluiten. Succes.

[ Voor 33% gewijzigd door LeonM op 21-07-2008 23:50 ]