Dag mensen,
Zit met het volgende probleem:
Ik ben nu bij mijn zus in Zweden waar ze een bed&breakfast runt. Op het kantoor heeft ze een draadloze modem/router staan (zyxel 660HW-D1 S). Nu wil ze ook draadloos internet aanbieden aan de gasten van de b&b. Alleen will ze graag dat de gasten niet moelijk hoeven te doen met wachtwoorden en mac-adressen enzo, dus eigenlijk moet de verbinding gewoon onbeveiligd zijn.
Probleem is dat haar eigen pc ook op dit netwerk staat en wat dat betreft zou er juist wel een beveiliging moeten zijn
. Nu heb ik hier nog een tweede wireless unit staan (linksys WAG200G). Is het mogelijk om twee netwerken te maken, dus 1 via de zyxel en 1 via de linksys. Dan kan ik de ene beveiligen en daar de 'kantoor-pc's' aan hangen en de andere lekker onbeveiligd laten voor de gasten. Andere ideeen zijn ook elkom uiteraard. Ik heb trouwens ook nog een niet-draadloze router staan mocht dat van toepassing kunnen zijn.
edit: de titel van dit topic moet uiteraard zijn:
'Netwerk splitsen in beveiligd en onbeveiligd deel'
Zit met het volgende probleem:
Ik ben nu bij mijn zus in Zweden waar ze een bed&breakfast runt. Op het kantoor heeft ze een draadloze modem/router staan (zyxel 660HW-D1 S). Nu wil ze ook draadloos internet aanbieden aan de gasten van de b&b. Alleen will ze graag dat de gasten niet moelijk hoeven te doen met wachtwoorden en mac-adressen enzo, dus eigenlijk moet de verbinding gewoon onbeveiligd zijn.
Probleem is dat haar eigen pc ook op dit netwerk staat en wat dat betreft zou er juist wel een beveiliging moeten zijn
edit: de titel van dit topic moet uiteraard zijn:
'Netwerk splitsen in beveiligd en onbeveiligd deel'
[ Voor 5% gewijzigd door sdy op 20-07-2008 16:30 ]
Time is an illusion. Lunchtime doubly so.