Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SwarmPlayer Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 12:54
Vandaag kwam ik een programma tegen op Tweakers.net dat mij zeer de moeite waard leek.

Via een aangepast Bittorrent protocol kan hiermee video gestreamd worden, zowel on-demand als livestreams. De sofware is nog in ontwikkeling en wordt op dit moment getest. Als je wilt kan je er aan meewerken: op de site staat hoe je dat moet doen. Daar staan op dit moment 2 links naar video's die je kan kijken: 1 on-demand en 1 live. Er is een client voor Windows en een voor Linux. Een versie voor OSX wordt volgende week verwacht.

Ik was wel benieuwd naar ervaringen (en meningen over het protocol) op dit gebied onder de tweakerds. Ik denk dat er wel een toekomst is weg gelegt voor dit soort technologie omdat het een goedkoop alternatief is voor streaming vanaf 1 (of enkele) servers. Na de opkomst van flash-video is dit een volgende stap m.i.

Misschien zijn er wel meer streams te verkrijgen momenteel (hoewel ik ze nog niet ben tegengekomen...). In elk geval leek het me hoe dan ook goed om het ook hier even onder de aandacht te brengen. Mijn eigen ervaring is erg positief met deze beta. De streams die beschikbaar zijn werken snel en de kwaliteit is erg aanvaardbaar en ik kijk uit naar het beschikbaar komen van meer video's.

[ Voor 6% gewijzigd door Jack Flushell op 20-07-2008 16:08 ]

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb de testen ook eens gedaan.
De video's starten idd redelijk snel, maar over de kwaliteit ben ik toch niet echt te spreken. Als je ze fullscreen bekijkt, krijg je een hoop artifacts. Bij de webcam zal dat wel redelijk normaal zijn, maar bij de weather forecast zou ik toch wel iets beter beeld verwachten.
Er wordt ook gevraagd om de webcam zo lang mogelijk te laten draaien, maar na een tijdje stopt die gewoon en moet ik 'm opnieuw starten.
Al bij al een mooi initiatief, maar er is toch nog wat werk aan.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb het ookgeprobeerd bij de live moest hij anders na aantal minuten steets bufferen

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Leuk als het beter is uitgewerkt. Voorlopig houd ik het bij het streamen dynamisch van mijn eigen content via orb.com :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik was het ook even aan het testen, en de versie 1.0.1 werkt wel aardig. Je kunt er alle torrents mee openen. Je moet ze dan wel even hernoemen als .tstream, en net zoals bij de normale torrents is het van belang dat er voldoende seeders zijn. Wanneer deze er zijn (3500 seeders/900peers)dan bufferd hij redelijk snel 5 min en dan kun je gaan kijken. De video kwaliteit is zover ik merk gewoon de kwaliteit van je torrent, dus geen verschil merkbaar. Het is gewoon erg handig bij het kijken van series, je zet hem nu aan en naar 5 minuten kun je kijken, terwijl normaal moet je 30 min tot 1 uur wachten voordat deze helemaal binnen is en je kunt gaan kijken. Voor films is het niet echt een vervanger want de meesten zullen net als mij een aantal films op zijn hd hebben staan voor wanneer ze een keer zin hebben om een filmpje op te zetten.

Er zijn ook nog wel wat verbeter puntjes, het jammere is dat er nog geen opties inzitten waarmee je Swarmplayer kunt fine tunen voor je verbinding, want met uTorrent haal ik toch betere snelheden dan wat ik nu vermoed te krijgen. Tevens bestaat de user interface nog maar uit een paar mogelijkheden, had graag de mogelijkheden van vlc player gezien sinds de player vlc is. Al met al ben ik zéér positief en ga ik het zeker vaker gebruiken.