Drops in netwerk bij schrijven naar NAS

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 11:57
Ik heb sinds kort een probleem. Sinds een jaar of twee heb ik een Buffalo Linkstation Pro 250GB, welke altijd goed gewerkt heeft. Nu heb ik alleen een raar probleem. Het lezen van bestanden gaat gewoon goed vanaf de schijf, maar het schrijven er naartoe is extreem langzaam. Als ik naar de netwerk-info in taakbeheer kijk dan krijg ik deze grafiek te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/netwerk.jpg

De verbinding dropt dus iedere keer. Helaas heb ik geen mogelijkheden om dit in XP te testen, aangezien alle 4 de PC's Vista draaien, sommige 32-bit, anderen 64-bit. Bij beide is het probleem hetzelfde. Door dit probleem duurt het schrijven van 100MB een half uur.

Wat ik al heb geprobeerd is IPv6 uit te schakelen, firewall eruit gooien, anti-virus uitzetten, en zelfs de linkstation direct via crosscable aan te sluiten. Het probleem gaat niet weg helaas.

Ik heb de HDD al geformatteerd, en gechecked door middel van de Linkstation apparatuur, maar die geven geen foutmeldingen aan. Er is ook verder geen nieuwe firmware beschikbaar, en het terugzetten naar de standaard instellingen van de linkstation helpt ook niet.

Iemand die een idee heeft wat dit zou kunnen zijn? :)