Het is me niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is, het zou een virus(scan?) kunnen zijn maar het is ook gebeurt in een periode met schijfproblemen, maar ergens onderweg ben ik smss.exe kwijtgeraakt ;-)
Ik zat toen met deze melding in het eventlog:
The Session Manager Subsystem Windows service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.
Wat ik vervolgens gedaan heb:
1. Een full-virusscan Symantec Anitvirus), hierbij zijn (gek genoeg?) een tweetal smss.exe files in quarantaine gezet (locatie anders dan SYSTEM32.
2. smss.exe vervolgens van de Windows installatiecd teruggezet in de SYSTEM32 map.
3. Na een reboot zit ik nu met de volgende melding in het eventlog:
The Session Manager Subsystem Windows service failed to start due to the following error:
The Session Manager Subsystem Windows application cannot be run in Win32 mode.
- sfc /scannow (waarom heb ik dit niet in eerste instantie gebruikt?) vindt geen verschillen meer.
- smss.exe is nu niet meer te verwijderen, het bestand is in gebruik.
Wat zijn nu mij opties nog? Ik kan ze niet meer bedenken aangezien een volledige repair niet mogelijk lijkt (de setup ziet mijn bestaande installatie niet).
* Edit *
Na een nieuwe search naar smss.exe bleek ik nog een smss.exe in system32/drivers te hebben. Nu ik dit bestand verwijderd heb, ben ik weer terug bij mijn eerste melding 'The system cannot find the file specified.' blijkbaar wordt er naar de verkeerde file verwezen? Hoe kan ik dit aanpassen?
Ik zat toen met deze melding in het eventlog:
The system cannot find the file specified.
Wat ik vervolgens gedaan heb:
1. Een full-virusscan Symantec Anitvirus), hierbij zijn (gek genoeg?) een tweetal smss.exe files in quarantaine gezet (locatie anders dan SYSTEM32.
2. smss.exe vervolgens van de Windows installatiecd teruggezet in de SYSTEM32 map.
3. Na een reboot zit ik nu met de volgende melding in het eventlog:
The Session Manager Subsystem Windows application cannot be run in Win32 mode.
- sfc /scannow (waarom heb ik dit niet in eerste instantie gebruikt?) vindt geen verschillen meer.
- smss.exe is nu niet meer te verwijderen, het bestand is in gebruik.
Wat zijn nu mij opties nog? Ik kan ze niet meer bedenken aangezien een volledige repair niet mogelijk lijkt (de setup ziet mijn bestaande installatie niet).
* Edit *
Na een nieuwe search naar smss.exe bleek ik nog een smss.exe in system32/drivers te hebben. Nu ik dit bestand verwijderd heb, ben ik weer terug bij mijn eerste melding 'The system cannot find the file specified.' blijkbaar wordt er naar de verkeerde file verwezen? Hoe kan ik dit aanpassen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 14:39 ]