Toon posts:

Opstartproblemen > Windows installatie onmogelijk, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Allereerst wil ik ff zeggen dat ik de search grondig gebruikt heb en veel soortgelijke problemen tegenkom, maar geen oplossing heeft geholpen.

Het probleem:
Het begon klein, maar het werd steeds erger en er kwam steeds meer bij.

Het begon met dat de pc vrij moeilijk opstartte, eerst een paar keer een beeldscherm dat standby bleef, maar na een paar keer de aan- en uitknop ingedrukt te houden en weer opnieuw op te starten kreeg ik beeld, maar dan bleef de pc weer hangen op het bios scherm. Vervolgens haalde ik de stroom van de pc, drukte 5 sec de aan- en uitknop in, stroom er weer op, 1 minuut wachten, pc aan en dan deed ie het meestal wel weer.

Maar nu gaat dat helaas niet meer. Allereerst kost het me veel meer moeite om de pc verder te laten komen dan het bios scherm en als dat eenmaal gelukt is krijg ik in 9 van de 10 gevallen NA het windows laadscherm een lichtblauw scherm, de muispointer staat dan wel in beeld, maar ik kan 'm niet bewegen. Die andere 1 van de 10 keer krijg ik een zwart scherm waar ik helemaal niks op zie.

Nou, dan hoop je dat dit het was en dat je Windows opnieuw kan gaan installeren. Niet dus. Na weer veel proberen het bios scherm door te komen, F8 gedrukt, starten vanaf CD-ROM en de Windows CD gaat zn werk doen. TOTDAT ik een partitie moet kiezen waar ik Windows wil installeren, ik kan dan helemaal NIKS meer doen. Normaal moet je op ENTER drukken om de betreffende partitie te kiezen, maar dat lukt gewoon niet. Erg gebeurd niks, ook kan ik de pijltjestoetsen niet gebruiken. Dus op dat moment loopt ie gewoon helemaal vast.

Hetzelfde gebeurt als ik 'een huidige windows installatie wil repareren' en dus R druk. Ik kom dan in MS-DOS (of hoe we het tegenwoordig ook noemen), kies een windows installatie, typ mn wachtwoord en probeer dan CHKDSK /R te doen (omdat ik het idee had dat het met mn harde schijf te maken had). De eerste keer dat ik het probeerde liep de pc vast op 5% en de 2e keer direct op 1%.

Wat ik al gedaan heb:
- Alle types resets die je je pc maar aan kan doen. BIOS enz.
- De dingen in bovenstaand verhaal (CHKDSK /R etc.)

Ik begrijp er dus helemaal niks van. Ik vind het zeeeer belangrijk dat ik de bestanden van mijn harde schijf veilig kan stellen dus als iemand daar al een suggestie voor heeft hoor ik die graag, maar het liefst heb ik uiteraard z.s.m. een oplossing voor dit probleem. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Specs:
- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde Schijf: Seagate Barracuda 250 GB
- PSU: Procase 500W

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 13:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het vermelden van de specs en de troubleshooter te doorlopen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder, als er belangrijke gegevens opstaan, hang de hdd in een ander systeem zodat je ze op die manier kunt uitlezen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 19:24
Kan je meer informatie geven wat voor pc je heb (cpu/ram/mobo enz). En is je pc overgeclockt? Staan er condensatoren bol ?

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Het lijkt op een probleem dat we in ons bedrijf ook hebben bij een aantal Dell PC's. Optiplex GX270-systemen om precies te zijn. Zie tevens dit nieuwsbericht.

Zoals ook hier staat heeft het te maken met de condensators op het moederbord. Zie dit plaatje, het laat zien wat ik bedoel. Je kunt het zien als de condensatoren bol staan of zelfs zijn gaan lekken zoals op de afbeelding het geval is.

Ik weet niet of dit echt bij jou ook het probleem is, maar het begin van je beschrijving lijkt er erg veel op.

EDIT: Mr Firefox was me al voor.. Ik moet echt beter lezen.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door speek1984 op 20-07-2008 13:55 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergeet idd te melden dat als het opstarten WEL lukt, dat ik de melding krijg dat het overclocking is gefailed. En dat ik F1 voor setup moet drukken en F2 voor standaardinstellingen.

Ik ga nu ff de troubleshooter doornemen.

Specs:
- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde Schijf: Seagate Barracuda 250 GB
- PSU: Procase 500W

En aan de admins, geef me aub de kans om dit probleem op te lossen. Ik probeer m'n best te doen om me aan de regels te houden en ik weet dat dit de enige plaats is waar de mensen echt verstand van pc's hebben. Dus ik smeek bijna voor geen slotje. ;)

EDIT: Ik zie geen kapotte/bolle condensatoren. Zoals op dat plaatje komt nergens voor in mn pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 14:00 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hmm, een Asus P4P800, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat dat ding brak is. Heb hier dezelfde vage problemen meegemaakt met een Asus P4C800 (continu uitvallen terwijl hij op zich wel door wilde starten). Verder met een aantal P4P800s ook dit soort dingen meegemaakt, continu hangen @ boot.

Ik heb geen hoge pet meer op van de P4P/P4C/P4S serie van Asus. Ik heb er al vele tientallen gezien die gewoon niet lekker werkte, maar waarvan de problemen zeer vaag waren.
Neem de troubleshooter eens door, dan kom je vanzelf op het punt aan om je mobo te vervangen. Doe dat eens en ik durf te wedden dat je dan weer een prima systeem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok. Bedankt voor je antwoord.

Ik vraag me dan alleen nog af of het 'normaal' is dat ik ook Windows niet meer opnieuw kan installeren? Ik ging daarom zeg maar denken dat het aan m'n HDD lag. Kan iemand met 100% zekerheid uitsluiten dat het m'n HDD is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:25:
Kan iemand met 100% zekerheid uitsluiten dat het m'n HDD is?
Ja, jij.
Test het en je weet hoe het zit.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 19:24
Hoe zit het met je geheugen. Je zegt wel dat het 1GB is maar is dat 2x 512 of 1GB of 2x256MB + 512MB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En aan de admins, geef me aub de kans om dit probleem op te lossen. Ik probeer m'n best te doen om me aan de regels te houden en ik weet dat dit de enige plaats is waar de mensen echt verstand van pc's hebben. Dus ik smeek bijna voor geen slotje. ;)
Allereerst hebben de admins hier weinig mee te maken. Het zijn -zoals je in de FAQ kunt lezen- de moderatoren die beslissen of een topic openblijft of niet.

Verder heb je alle tijd en kansen om dit probleem op te lossen. Door de troubleshooter door te nemen (niet lezen, doen!) - *voor* je een topic opent.

Ipv smeken kun je dus beter hand in eigen boezem steken en gewoon stap voor stap te werk gaan. Op GoT is het niet de bedoeling dat het wiel steeds opnieuw uitgevonden wordt. Daarom gaan topics die geen gebruik maken van de hulpmiddelen die we bieden (FAQs, troubleshooters) dicht. Pas als je die wel gebruikt hebt mag je een topic openen - waarbij je duidelijk aan moet geven wat je geprobeerd hebt (welk onderdeel uitgewisseld voor welk ander onderdeel bijvoorbeeld) en wat er toen gebeurde.

Begin dus aan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - als je er na het volledig doorlopen van de relevante stukken nog niet uitkomt mag je een topic openen. Maar dat zien we dan wel. Nu is het gewoon te vroeg, er is nog teveel wat je zelf kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.