Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit al eens behandeld is,maar ik kwam er via de zoek functie echt nie uit.

Ik heb een Timcasule gekocht en mijn linksys router dus vervangen door de TC. macBook en iMac verbinden perfect en backuppen dat is dus dik in orde,nu heb ik echter nog een panasonic toughbook hier en die zou toch ook in het netwerk moeten komen,via lan werkt deze perfect en kan hij zelfs de harde schijf zien en al,via wifi kan hij echter niet verbinden.Ik heb bonjour geinstalled (en in de firewall full acces gegeven),ik heb dan ook het cd'tje dat bij de TC zit geinstalled(is voor de schijf te zien denk ik)

Als wireles config prog heb ik intel proset wireless (10.5 dacht ik)maar zelfs als ik windows zelf laat zoeken naar het netwerk geraak ik er niet uit.

IAls k wil verbinden met het netwerk vraagt hij keurig het paswoord,en dan begint de ellende,hij verbind maar blijft heel de tijd vragen naar een ip,het programma (op de xp) loopt er blijkbaar ook vast op want alles gaat zeer langzaam en het programma reageert soms zelfs niet.

Kan er iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Wat voor beveiliging van je wireless heb je ingesteld op de TC?
Als je deze op WPA2 hebt staan en je Toughbook kan enkel WEP of WPA aan dan krijg je inderdaad geen verbinding. Ik zelf zelf geen TC maar misschien dat je er wat aan hebt. Proberen kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:29:
Sorry als dit al eens behandeld is,maar ik kwam er via de zoek functie echt nie uit.

Ik heb een Timcasule gekocht en mijn linksys router dus vervangen door de TC. macBook en iMac verbinden perfect en backuppen dat is dus dik in orde,nu heb ik echter nog een panasonic toughbook hier en die zou toch ook in het netwerk moeten komen,via lan werkt deze perfect en kan hij zelfs de harde schijf zien en al,via wifi kan hij echter niet verbinden.Ik heb bonjour geinstalled (en in de firewall full acces gegeven),ik heb dan ook het cd'tje dat bij de TC zit geinstalled(is voor de schijf te zien denk ik)

Als wireles config prog heb ik intel proset wireless (10.5 dacht ik)maar zelfs als ik windows zelf laat zoeken naar het netwerk geraak ik er niet uit.

IAls k wil verbinden met het netwerk vraagt hij keurig het paswoord,en dan begint de ellende,hij verbind maar blijft heel de tijd vragen naar een ip,het programma (op de xp) loopt er blijkbaar ook vast op want alles gaat zeer langzaam en het programma reageert soms zelfs niet.

Kan er iemand mij aub helpen?
Klinkt inderdaad als een verkeerd ingevoerd WEP/WPA/WPA2 wachtwoord. Als je wel connectie krijgt maar geen ip krijgt toegewezen is dat meestal het geval. Kan trouwens ook nog zijn dat de firewall op je notebook dhcp tegenhoudt, zie dat op werk meerdere keren per week. Na deinstall van de firewall (verder geen settings gewijzigd) krijgt de comp dan wél netjes IP toegewezen.

Dus tips:

• Probeer het gewoon eens met WEP, alles ondersteund WEP.
• Probeer het ff om te testen zonder wireless security
• Deinstalleer ff je firewall (uitzetten is voor sommigen niet voldoende, blijven nog half actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ga eens verder zoeken,maar kan het zijn dat mijn nokia E90 geen wep ondersteunt?
Of zijn in WEP ook nog hele grote verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E90 ondersteunt 100% zeker WEP.