Toon posts:

GigaByte EP45-DS3P en Realtek 8111C: netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, iedereen!

Na lang zoeken en geen oplossing gevonden te hebben heb ik mijn hoop gelegd op GoT. Hopelijk zal iemand me kunnen helpen.
Ik zit met volgend probleem:

Eergisteren heb ik bij Alternate onderdelen voor mijn nieuwe systeem gekocht, waaronder GigaByte EP45-DS3P.
Thuis heb ik het systeem rustig geassambleerd. Installatie van Windows XP Pro (32 bit) verliep gewoonlijk, zonder problemen. Maar nadat ik de drivers geinstalleerd had (van de originele DVD van GygaByte), zag ik iets opmerkelijks: mijn netwerkverbinding werkte niet (en nog steeds dus niet...). De netwerkkaarten werden erkend, maar ik krijg de melding: "Limited or no connectivity".
Al de rest werkt naar behoren en ik ben zeer tevreden over het gehele systeem. Maar zonder netwerk en internet is het, zacht gezegd, natuurlijk niet zo prettig...

Ik dacht dat het misschien aan drivers laag. Dan heb ik maar de CD van Ubuntu 8.04. Daar krijg ik min of meer zelfde melding. Netwerkkaarten worden erkend, maar er is geen verbinding, ik kan niet op internet.

Ik heb ook BIOS-update uitgevoerd: oorspronkelijk zat er versie F3 op, nu is het F7b, maar dat heeft niets veranderd aan netwerkproblemen.

Verder heb ik Diagnostics Utility van Realtek geinstalleerd en test uitgevoerd. Daarbij zijn 4 punten in orde, maar één niet: het programma kan niet van EEPROM lezen en ernaar schrijven.

Ondertussen heb ik Windows Vista erop gezet, maar alles blijft hetzelfde, nog steeds "Limited or no connectivity", terwijl dat het duidelijk laat zien dat de kaarten herkend worden en dat de kabels aangesloten zijn.

Ik heb ook van een vriend een PCI Realtek netwerkkaart geleend om uit te proberen. Wat blijkt: ook met deze losse kaart heb ik hetzelfde. In BIOS heb ik de ingebouwde poorten uit- en aangezet, diverse kabels gebruikt, in Windows de instellingen aangepast, de router merdere malen uit- en aangezet, kabels op de andere poort van de router aangesloten, drivers geüpdatet, ... En nog steeds niets ...

Op de Status-pagina vam admin panel van mijn router (USRobotics 5463) zie ik gegevens van mijn laptop (ip, mac, name). Maar er wordt nooit niets vermeld over de desktop.

Ik weet dus niet precies waar het probleem zit en absoluut niet hoe ik het zou oplossen.
Help wie helpen kan!

Alvast bedankt! ;)
RAM: 4 GB OCZ DDR2 1066-555 XTC Platinum;
PSU: OCZ StealthXstream 600 W
Router: USRobotics 5463

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 13:59 . Reden: Toevoeging specs; Oplossing gevonden ]