[DVB-C] Na 2 weken geen beeld op Loewe Connect

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Twee weken geleden hebben mijn ouders een Loewe Connect met ingebouwde DVB-C aangeschaft. Hierbij kochten ze via de winkel digitale televisie en zo kregen we bij de televisie een AlphaCrypt en een kaartje van Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://www.erenumerique.fr/images/news/20080227/loewe_connect_01.jpg

Goed, twee gasten van de winkel kwamen alles aansluiten en alles deed het perfect. Maar nu twee weken later hebben we ineens geen digitale televisie meer, alleen alle analoge zenders doen het nog. Er was trouwens wel een storing die nacht.

Komt dit omdat we 2 weken voor proef alle zenders krijgen? Mijn ma heeft wel een lijst ingevuld met welke zenders ze wilt houden en dat heeft ze op tijd opgestuurd (binnen 5 dagen). Lijkt mij dat we die zenders dan sowieso nog moesten ontvangen? Kan iemand mij vertellen hoe lang die proef is, ik dacht 2 maanden (is wat ik op de Ziggo site vond).

Maar goed, mijn ma belt dus vanochtend op naar Ziggo en de meneer aan de telefoon vertelde dat onze televisie het niet ondersteunt en dat we een los kastje moesten kopen voor digitale televisie. Wat mij onzin lijkt, anders zou hij het technisch gezien toch die twee weken niet gedaan kunnen hebben.

Wat moeten we nu doen?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Raar, ik neem aan dat je ze hebt verteld dat je Loewe een digitale tuner heeft ingebouwd?

• FerdiV
Exception schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:01:
Raar, ik neem aan dat je ze hebt verteld dat je Loewe een digitale tuner heeft ingebouwd?
Mijn ma heeft verteld dat dat bij ons de decoder is ingebouwd. Maar hij zegt dat ze die niet ondersteunen en dat ze alleen Samsung ondersteunen.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Maar als het eerder heeft gewerkt, moet dat nu ook werken. Misschien kan je van iemand een kastje lenen om te proberen of het zo wel werkt. Dan kan je testen of ze inderdaad gelijk hebben.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
FerdiV schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:55:
Komt dit omdat we 2 weken voor proef alle zenders krijgen? Mijn ma heeft wel een lijst ingevuld met welke zenders ze wilt houden en dat heeft ze op tijd opgestuurd (binnen 5 dagen). Lijkt mij dat we die zenders dan sowieso nog moesten ontvangen? Kan iemand mij vertellen hoe lang die proef is, ik dacht 2 maanden (is wat ik op de Ziggo site vond).

Maar goed, mijn ma belt dus vanochtend op naar Ziggo en de meneer aan de telefoon vertelde dat onze televisie het niet ondersteunt en dat we een los kastje moesten kopen voor digitale televisie. Wat mij onzin lijkt, anders zou hij het technisch gezien toch die twee weken niet gedaan kunnen hebben.
Op elke Ziggo smartcard zit een proef periode van twee weken en na die twee weken gaat het beeld op zwart als de smartcard nog niet is geregistreerd in het systeem van Ziggo. Zoals gewoonlijk verkoopt de helpdesk medewerker weer eens flauwekul want de Loewe TV kan m.b.v. de AlphaCrypt CAM gewoon digitale kabel televisie weergeven. Het probleem ligt bij Ziggo waar het een gigantische administratieve puinhoop is en het registratie formulier gewoon nog niet verwerkt is. Het is echter gebruikelijk bij Ziggo dat helpdeskmedewerkers altijd de schuld van het probleem proberen af te schuiven.

Er zit dus niets anders op dan nog een keer te bellen en te vragen of ze de smartcard direct willen invoeren in het systeem terwijl je aan de telefoon hangt. Wel even de smartcard uit de CAM halen (goed opletten hoe om die er in zat) om het smartcard nummer te noteren voor de helpdesk medewerker en de smartcard weer terug plaatsen in de CAM. Daarna zal het nog enige uren gaan duren voordat je beeld krijgt. De TV moet aanstaan en op een digitaal TV kanaal staan afgestemd om de activatie puls te krijgen van het Ziggo systeem. Jullie zullen dus even zwart beeld moeten kijken door de lakse verwerking van registratie formulieren bij Ziggo...

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
FerdiV schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Mijn ma heeft verteld dat dat bij ons de decoder is ingebouwd. Maar hij zegt dat ze die niet ondersteunen en dat ze alleen Samsung ondersteunen.
Je kan nog even bij Loewe informeren of de ALphacrypt ondersteund wordt. Maar omdat je beeld gehad hebt denk ik dat dat het probleem niet is. Immers als alleen jij 2 weken gratis kon kijken werkt de decodering sowieso, immers er is een codering actief alleen jou kaart heeft voor 2 weken alle zenders gedecodeerd dus zou het volgens mij gewoon moeten werken.

Dus zou ik eerst even de kaart + Alphacam er even uit halen en opnieuw insteken misschien is er wat vastgelopen (softwarematig).

Misschien wat brutale vraag in jou topic, maar gebruiken ze ook het Loewe media netwerk systeem? Dat is de reden waarom ook ik geinteresseerd ben in deze tv (alleen met sat ontvanger, waarvan ik vermomen heb dat er samenwerking met Canaldigitaal is ivm met sat cam modules, aangezien kabel grootser is zou ik het daarom ook zo vreemd vinden als dat niet zou werken).

Edit: Zie Archie, dat klinkt erg aannemelijk. De zenders worden gewoon geblokkeerd, misschien kan je een kaart van een goede buur/vriend lenen dan weet je het snel genoeg en kan je dat ook aan de 'helpdesk' melden.

[ Voor 8% gewijzigd door 6killer op 20-07-2008 13:25 ]

• FerdiV
Exception schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:14:
Maar als het eerder heeft gewerkt, moet dat nu ook werken. Misschien kan je van iemand een kastje lenen om te proberen of het zo wel werkt. Dan kan je testen of ze inderdaad gelijk hebben.
Inderdaad, dat lijkt mij ook. Volgens mij moet het gewoon werken.

Er was die avond wel een storing en misschien komt het daardoor? Op de website van Ziggo vonden we dit op onze postcode en dan kwam er een bericht bij dat je wat handelingen moest verrichten om het weer te laten werken, maar dat was allemaal voor een Samsung dus daar kwam ik niet ver mee.

Als je op deze link klikt en daar '2171TL' invult dan krijg je die berichten.

Verder zou ik niet weten wie er zo'n kastje heeft helaas.

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Goed, twee gasten van de winkel kwamen alles aansluiten en alles deed het perfect. Maar nu twee weken later hebben we ineens geen digitale televisie meer, alleen alle analoge zenders doen het nog. Er was trouwens wel een storing die nacht.
Ik heb ook een Loewe Connect en gisteren was ik ook ineens een hoop zenders kwijt. Ik kijk wel via DVB-S(2).
Die gast van Ziggo weet inderdaad niet waarover ie praat. Dat 'los kastje' is bij Loewe een module op zichzelf die in de tv zit.
Ik heb het volgende gedaan: Druk op 'menu' -> Instellingen -> Zenders -> Zoekwizard. Probeer op die manier je zenders terug te halen door te scannen naar nieuwe. Als het niet lukt neem de handleiding er dan bij. Na een paar keer proberen is het me op die manier gelukt om mijn zenders terug in het zenderoverzicht te krijgen. Ik denk dat het bij jou wel niet zo moeilijk kan zijn met die instellingen aangezien je DVB-C hebt (DVB-S heeft meer instellingen, dus moeilijker voor een leek).

• FerdiV
6killer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Misschien wat brutale vraag in jou topic, maar gebruiken ze ook het Loewe media netwerk systeem? Dat is de reden waarom ook ik geinteresseerd ben in deze tv (alleen met sat ontvanger, waarvan ik vermomen heb dat er samenwerking met Canaldigitaal is ivm met sat cam modules, aangezien kabel grootser is zou ik het daarom ook zo vreemd vinden als dat niet zou werken).
Uh wij hebben de standaard tv genomen, zonder het media gebeuren en zou niet weten of ze dat netwerk systeem gebruiken. Sorry.

@ArChie: Bedankt voor je uitleg! Ik denk dat wij dan maar eens even naar Ziggo gaan bellen. Ik denk dat dat het is. Het werd ook zwart na precies 2 weken.

EDIT: @Kenw00t: Bedankt voor je reply. Ik heb die handelingen gisteren zelf ook ondernomen, maar helaas geen ene zender terug. Ik denk dat het toch bij Ziggo ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 20-07-2008 13:28 ]

Verwijderd

Even tussendoor, mijn opa heeft ook een loewe tv (individual model). En sinds kort werkt de EPG niet meer. Alleen voor ned 1 krijgt hij nog epg en de andere zenders niet tot nauwelijks.

Ik heb al alle zender opnieuw eringezet/scanned. En gechecked of er een update was voor de "cam kaart/lezer). Niks werkt.

Hebben nog meer mensen hier last van?, zou misschien de tv software zelf een update nodig hebben? (wat alleen de dealer kan doen)

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:55

gjs

Scoobydoobydoo

Ziggo loopt behoorlijk te kloten de laatste dagen kijk maar even op de support pagina.
Verder moet je een smartcard altijd registreren, doe j dat niet dan heb je a 2 weken idd geen beeld meer.
Als je dat formulier niet hebt (of al hebt opgestuurd) kan je ook gewoon even de helpdesk bellen, daar moet je dan je smartcard no doorgeven en dan heb je binnen 48 uur weer beeld.
Ik gebruik zelf ook een alphacrypt in een Sony en dat werkt nog steeds, ik heb wel de automatische software update in de tv uitgezet.

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 20-07-2008 13:52 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

OMD

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:46:
Even tussendoor, mijn opa heeft ook een loewe tv (individual model). En sinds kort werkt de EPG niet meer. Alleen voor ned 1 krijgt hij nog epg en de andere zenders niet tot nauwelijks.

Ik heb al alle zender opnieuw eringezet/scanned. En gechecked of er een update was voor de "cam kaart/lezer). Niks werkt.

Hebben nog meer mensen hier last van?, zou misschien de tv software zelf een update nodig hebben? (wat alleen de dealer kan doen)
zenders opnieuw zoeken, 1 nachtje wachten en dan zou die het weer moeten doen. Zorg wel dat EPG aan staat in het menu, zien we ook nog wel is in de winkel :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• FerdiV
Mijn ma heeft gebeld en gedaan wat ArChie zei, hij zegt dat het het nu weer moet gaan doen tussen nu en vanavond. Ben benieuwd.

Verwijderd

Even terugkomend op het verhaal van de Ziggo helpdeskmedewerker: Onze vriend Ziggo heeft in zijn algemene voorwaarden van 16 mei 2008 opgenomen dat:
Om toegang te krijgen tot de digitaal doorgegeven programma's uit het Standaard RTV-pakket moet de Klant een Digitale Ontvanger en een geregistreerde Smartcard hebben, waarmee de Klant ook gebruik kan maken van de overige Diensten digitale radio en televisie, dit onder de daarvoor geldende aanvullende voorwaarden. De Smartcard is persoonlijk en niet overdraagbaar.
waarbij ze een digitale ontvanger definiëren als:
een door Ziggo goedgekeurde digitale ontvanger met toebehoren, in combinatie met de Smartcard, benodigd en geschikt voor de ontvangst van de digitaal doorgegeven programma's uit het Standaard RTV-pakket en de Diensten digitale radio en televisie;
Zie http://blob.ziggo.nl/dyna...isvoorwaarden%20Ziggo.pdf, artikel 1 en artikel 5 lid 4

Voor de fijnproevers, er staat niet dat je een goedgekeurde ontvanger moet gebruiken, als je hem maar hebt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 20:59 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dit komt echt te vaak voor... Ik bel denk 3x per week namens klanten naar ziggo omdat de registratie niet goed/tijdig is doorgevoerd. Iedere helpdesk medewerker ontkent het werken/bestaan van alphacrypt kaart. Aan de telefoon gewoon brutaal zijn en zeggen dat de kaart in een decoder E19 geeft (Preview Periode Verlopen). LCD aanlaten staan en binnen een aantal uur is de kaart geheractiveerd.
Pagina: 1