Quake Rel II aansluiten (Subwoofer)

Pagina: 1
Acties:

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Goeiendag,

Ik heb gisteren een Quake Rel II gekocht, en ik probeer hem aan te sluiten op mijn versterker (Denon 2308). Ik kom echter niet helemaal uit de handleiding, en ik heb daarom een paar kleine vraagjes.

Mijn eerste vraag is of ik zowel de Neutrik Speakon kabel als de phono to phono kabel moet aansluiten, of slechts 1 van beiden.
Zodra ik de Neutrik kabel aansluit (deze heb ik aangesloten op het B channel van mijn frontspeaker aansluiting) maakt de subwoofer een brommend geluid. Meer dan dat komt er ook niet uit, ongeacht de muziek. Heb ik de kabels verkeerd aangesloten, of is hier iets anders aan de hand?

Suggesties welkom!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Thanks. Het 2de linkje had ik al gevonden, de eerste nog niet. Ik heb dus de Rel wel goed aangesloten, maar toch blijft ie brommen. Vervelend dit. Ik zal zo nog even de A aansluiting van de versterker gebruiken ipv de B, kijken of dat iets uitmaakt.

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Misschien moet je even de kabel checken, als daar iets mis in is kan 'ie gaan brommen. Ook kan het zijn dat het volume compleet open staat. Laatste dat ik kan verzinnen is kijken of er een aardlus in je systeem zit. Zitten alle apparaten op dezelfde stoppengroep? Zo ja, dan heeft je audio-dealer misschien een apparaatje om aardlussen op te heffen...

Succes!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 21:59
bodiam986 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:37:
Goeiendag,

Ik heb gisteren een Quake Rel II gekocht, en ik probeer hem aan te sluiten op mijn versterker (Denon 2308). Ik kom echter niet helemaal uit de handleiding, en ik heb daarom een paar kleine vraagjes.

Mijn eerste vraag is of ik zowel de Neutrik Speakon kabel als de phono to phono kabel moet aansluiten, of slechts 1 van beiden.
Zodra ik de Neutrik kabel aansluit (deze heb ik aangesloten op het B channel van mijn frontspeaker aansluiting) maakt de subwoofer een brommend geluid. Meer dan dat komt er ook niet uit, ongeacht de muziek. Heb ik de kabels verkeerd aangesloten, of is hier iets anders aan de hand?

Suggesties welkom!
ALs ik de handleiding goed begrijp moet je gewoon de Neutrink kabel op dezelfde aansluiting als je frontspeakers plaatsen (high level) en daarnaast op het subwoofer kanaal van je versterker (low level).
Je kunt ze volgens de handleiding gewoon op hetzelfde kanaal plaatsen want de subwoofer is self-powered en trekt dus geen vermogen uit je versterker.

Ik zou hem op het A channel aansluiten en alle instelling achter op de subwoofer zoveel mogelijk neutraal/dicht zetten en dan kijken wat er gebeurt. Als het ding dan nogsteeds bromt dan zit je waarschijnlijk met een brakke kabel of een brakke subwoofer.

(quote manual)
High Level connections should be made to the same binding posts as the main speakers.
Connect as shown above. Red to amplifier main right speaker red terminal, yellow to amplifier main
left speaker red terminal and black to amplifier main speaker black terminal, right or left but not both.
Plug the Neutrik Speakon plug into the HI LEVEL Neutrik socket.
The output level is adjusted using the control marked HI LEVEL.

HI LEVEL and LO LEVEL inputs can be used simultaneously. The benefits are two-fold when used
with a home cinema system. The low level input reproduces the .1 Sub/LFE channel and the high
level connection underpins the main front speakers.
(quote manual)

[ Voor 3% gewijzigd door Zarkov op 21-07-2008 09:06 ]

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Ik heb een tijdje terug een mailtje gestuurd naar Rell over hetzelfde probleem met een brom na aansluiten op een Denon 4306. Ik kreeg gratis een aangepaste kabel teruggestuurd en hiermee was het probleem verholpen. Een uitstekende service dus!

[ Voor 7% gewijzigd door ewf2003 op 21-07-2008 14:12 ]

Pagina: 1