Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lopen zoeken op google en de site van de belastingdienst maar heb niet kunnen vinden wat de grens voor 2008 is waaronder je loonheffing kunt terugvragen.

Het zit zo: Ik heb 2 baantjes. Bij de ene heb ik loonheffingskorting en bij de andere niet. De loonheffing die ik dus bij het 2de baantje betaal kan ik terugvragen aan het eind van het jaar. Maar dat kan volgens mij alleen als je onder een bebaalde grens blijft met je inkomen.

Weet iemand wat deze grens is , en of deze bruto of netto is?

Thx,
Maxcim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 19:42
http://www.belastingdiens...teruggaafjongeren-07.html

Het is eigenlijk zo dat je juist boven een bepaalde grens moet zitten qua inkomen. Want je hebt altijd recht op teruggave van teveel betaalde belasting. Tenzij je onder de 13 euro blijft. Ik gok dat dat voor 2008 nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/20sjgb7.gif
Zodra wat je totaal hebt ontvangen lager is dan nettoloon, kun je geld terugvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand zei tegen mij dat ik moest oppassen dat ik niet teveel werkte omdat ik anders over die "grens" zou gaan en ik niks of iig niet veel zou kunnen terug vragen. Dit klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:19:
Iemand zei tegen mij dat ik moest oppassen dat ik niet teveel werkte omdat ik anders over die "grens" zou gaan en ik niks of iig niet veel zou kunnen terug vragen. Dit klopt dus niet?
Hoeveel denk je te verdienen? Wellicht hebben ze het over de IB-groep grens?

http://www.ib-groep.nl/pa.../Bijverdienen_in_2008.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 12:33
Najah....feit is, dat je natuurlijk wel meer geld hebt? Ik snap dat als je je jong bent het idee van belasting betalen raar is. Maar ooit zal je eraan moeten geloven ;)

Toen ik voor het eerst meer dan 6000 verdiende (8500), was het wel zuur dat over die laatste 2500, 750 euro belasting betaald moest worden, maar toch had ik wel 1750 euro extra dan die 6000 als ik daaronder zou blijven. Overigens kan je nog een heleboel dingen aftrekken als je naar school gaat/studeert.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Shailesh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:00:
Overigens kan je nog een heleboel dingen aftrekken als je naar school gaat/studeert.
Valt tegen: als scholier maak je niet zoveel kosten, en als student met recht op studiefinanciering moet je heel veel kosten maken wil je een aftrekpost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kijk op de belastingdienst-site, download een TJ-biljet, van beide baantjes de dingen invullen en insturen, tadaa.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon alle gegevens invullen in aangifte programma en dan zie je vanzelf of je nog wat terugkrijgt. Lijkt mij wel met 2 banen, want bij één van de twee wordt geen loonheffingskorting berekend (dus betaal je het volle pond aan belasting) en bij de baan waar wel loonheffingskorting wordt berekend, zal de arbeidskorting lager uitvallen omdat er met de andere baan geen rekening wordt gehouden.
Dus invullen en de uitkomst zie je vanzelf. Er is niet sprake van een bepaalde grens, het hangt van meerdere factoren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:35:
Ik heb al lopen zoeken op google en de site van de belastingdienst maar heb niet kunnen vinden wat de grens voor 2008 is waaronder je loonheffing kunt terugvragen.

Het zit zo: Ik heb 2 baantjes. Bij de ene heb ik loonheffingskorting en bij de andere niet. De loonheffing die ik dus bij het 2de baantje betaal kan ik terugvragen aan het eind van het jaar. Maar dat kan volgens mij alleen als je onder een bebaalde grens blijft met je inkomen.

Weet iemand wat deze grens is , en of deze bruto of netto is?

Thx,
Maxcim
Vroeger had je een "belastingvrije voet". Nu betaal je gewoon een percentage en krijg je uiteindelijk heffingskorting. Als ik op een bruto/netto checker kijk zie ik dat je vanaf 510 euro gaat betalen. Dat zou neerkomen op 6500 per jaar.

Maar het "oppassen dat je er boven komt" slaat nergens op. Als je bruto 510 in een maand verdient, krijg je netto 510, maar als je 550 verdient, krijg je netto 536. Over die laatste 40 euro betaal je dan dus 14 euro belasting (eigenlijk zvw premie).

Je krijgt altijd meer als je meer verdient. Het is niet dat je 'ineens' in een hogere schijf terecht komt en het is ook nooit zo dat je slechter uit bent wanneer je meer loon krijgt. Alleen met bijzondere redenen als met stufi (10500 oid) of met een huursubsidie (+/- 20000) heb je problemen als je opeens boven een bepaald bedrag komt (belachelijk trouwens).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
Met "belachelijk" bedoel je neem ik aan dat je beide dan inderdaad meteen geheel kwijtraakt, waardoor je er enorm op achteruit gaat op dat punt.

Dat is inderdaad nogal...tja.

Voor de rest, in april volgend jaar moet je gewoon wachten tot beide bedrijven je een loonstrookje sturen. Daar staat precies op hoeveel loon ze je hebben betaald, en hoeveel loonheffing er is afgedragen. Die bedragen vul je in in het programmaatje van de belastingdienst, en dan komt het vanzelf goed.

De reden dat je bij 1 bedrijf moest invullen dat ze die korting (zolang je minder verdient dan de heffingsvoet van 10k ofzo) wel toepassen, en de andere niet, is dat je anders bij beide bedrijven 10k zou kunnen verdienen voordat je loonheffing afdraagt. En in dat geval krijgt de belastingdienst volgend jaar dan ineens 3k van je ofzo (30% of whatever over het bedrag boven die 10k - maar ik kan er naast zitten met dat percentage). Om dat te voorkomen moet je dus het ene bedrijf wel die korting laten toepassen en de andere niet. Komt dus helemaal goed zoals je het nu geregeld hebt.
Pagina: 1