[FreeNAS] lege image, hoe installeren

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 22:13
Hallo iedereen,

Ik wou voor het plezier eens zien naar wat ik allemaal met FreeNAS kon doen, graag zou ik de embedded versie gebruiken
(ik vermoed dat deze de versie is die zichzelf installeert op de HDD, en NIET een liveCD versie is, gewoon ter controle of ik het niet fout heb :p)

Maar: Nero 8 geeft een melding dat het geen geldige image is, kan hem wel branden, maar CD is leeg, als ik de image mount met daemon tools, blijft deze ook leeg, of als ik de image open met MagicISO heb ik hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
De versie die ik heb gedownload: FreeNAS-i386-embedded-0.686.4.3374.img van volgende locatie:
http://www.freenas.org/in...temid=51#FreeNAS%20Images
Alsook heb ik geprobeerd de vorige stabiele release te downloaden, maar ook zonder resultaat.

Kan iemand me helpen?
Wist niet goed of ik dit topic bij netwerken, of andere OS moest posten
Bedankt alvast

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Wellicht kun je er met een MD5 check achter komen of je download uberhaupt in orde is?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• honda4life
die zijn identiek mijn beste...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je er al weleens mee geprobeerd te booten ? of testen in een VM ?

• honda4life
booten deed weinig, terwijl de computer 100% zeker kan booten van een cd-rom
welke versie van VM heb ik juist nodig? VirtualPC deed in ieder geval weinig

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Op deze site staat een handleiding om FreeNAS te installeren. Voor zover ik zie is het bestand dat jij gedownloaded hebt een "Raw image", een binaire kopie die direct op een harddisk moet worden geschreven. Je kan beter gewoon de live-CD gebruiken en die de installatie op de harddisk laten zetten.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04
* MadDog11 gebruikt altijd de live-cd, laten booten, dan installeren op de harde schijf, rebooten kiezen, cd uit lade en dan via de controle setup keuze 2 pakken en dan via de web-gui alles instellen

• honda4life
laurxp schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:04:
Op deze site staat een handleiding om FreeNAS te installeren. Voor zover ik zie is het bestand dat jij gedownloaded hebt een "Raw image", een binaire kopie die direct op een harddisk moet worden geschreven. Je kan beter gewoon de live-CD gebruiken en die de installatie op de harddisk laten zetten.
link niet in orde :p

• honda4life
virtual pc deed het wel, moest enkel langer wachten, m'n testcomputertje daarintegen... daar wou het niet op werken, zal wel aan de computer liggen.
Bij deze is dit opgelost
Bedankt
Pagina: 1