Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij

Pagina: 1
Acties:

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dankzij de jailbreak kunnen de iPhones op ieder netwerk van mobiele telefoonaanbieders gebruikt worden, terwijl de unlock-feature het mogelijk maakt ongeautoriseerde software te installeren.
Het is andersom, jailbreaken laat je software installeren, een unlock verwijdert de sim-lock :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
:Y

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 06:32

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Daarnaast wordt er met geen woord gerept over de iPod touch, die met deze tool ook gejailbreakt kan worden. Ik snap dat op dit moment de iPhone actueler is, maar een simpel zinnetje 'Ook de iPod touch met de 2.0-firmware kan hiermee van een jailbreak worden voorzien.' misstaat denk ik niet in het bericht :)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Touch toegevoegd.. :)

Verwijderd

Is het niet policy dat er niet gelinked wordt naar hack, crack, en ander soort gelijk materiaal? Of gaat tweakers als er een nieuwe Vista activatie crack o.i.d uitkomt daar ook aandacht aan de besteden en naar alle sites en tools linken?

Dacht zet het maar effe hier neer ipv een nieuwe topic te openen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 15:44 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:19
Het is geen unlocker qua netwerk maar het heft een softwarematige beperking op zodat je meer met het toestel kan doen. Dat is een belangrijk nuance verschil. DIt kan dus wel en een vista crack niet.

• Muthas
  • Niet online
Deze software verwijdert gewoon de simlock van een vorige generatie iPhone anders :?

Verwijderd

In het artikel zelf wordt ook aangegeven dat je eerste generatie unlocked wordt:
De mogelijkheden die de aangepaste firmware biedt, zijn afhankelijk van de versie van de iPhone: voor de eerste generatie iPhone levert het aanpassen van de firmware een jailbreak en unlock van de telefoon op, terwijl de iPhone 3G enkel van de jailbreak profiteert. Dankzij de unlock-feature kunnen de iPhones op ieder netwerk van mobiele telefoonaanbieders gebruikt worden, terwijl de jailbreak het mogelijk maakt ongeautoriseerde software te installeren.

Verwijderd

zeef schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:13:
Het is geen unlocker qua netwerk maar het heft een softwarematige beperking op zodat je meer met het toestel kan doen. Dat is een belangrijk nuance verschil. DIt kan dus wel en een vista crack niet.
Het is gewoon een firmwire hack en een simlock verwijder tool.

Nu weet ik niet precies hoe het T.Net beleid is tov dat laatste punt, maar een vraag op het forum over dat eerste punt zou gelijk een slotje opleveren.

Een beetje hypocriet is het artikel wel, zeker met de linkjes er kant en klaar bij 8)7

• Muthas
  • Niet online
Het is inderdaad nogal hypocriet want er mag niet naar de software zelf worden gelinkt, maar een compleet artikel erover, en een indirecte link (as in, 2x klikken en je hebt het) naar de software mag wel.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:19
Oh heck, ik keek niet verder dan de 3G versie. Jullie hebben gelijk.

Maar inderdaad, de afweging is lastig want als dit mag, mag je dan ook een vista crack/WII firmware/ etc. etc. posten? Die vraag beantwoorden we van geval tot geval. Deze zaak heeft absoluut een nieuwswaarde maar de software zelf past eigenlijk niet in ons beleid. Wat doe je dan in zo'n geval?

Op dat moment kiezen we toch voor de nieuwswaarde van het verhaal en brengen het zoals het hier gedaan is. In principe zouden we een posting op het forum met dezelfde inhoud, dwz uitleg en een link naar de vindplaats (het blog) ook gewoon toestaan.

Ik vind dat niet hypocriet maar eerder een duivels dilemma. We doen ons best om jullie zo goed mogelijk van nieuws te voorzien en praten daar regelmatig intern over. het beleid over "wat kan nog wel en wat kan niet meer" is dan ook nooit 100% fool proof.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Ik snap het dilemma, maar niet de linkjes in het artikel. Het past prima in de iPhone-hype om berichten te plaatsen over het feit dat het veelbesproken simlock van dat ding binnen de kortste keren gehacked is, maar een link naar de software is niet nodig lijkt me. Dat is glad ijs waar je je niet op hoeft te begeven, de nieuwswaarde wordt er niet minder van door die link niet te plaatsen en Apple /T-Mobile hoeft niet boos te worden op T.net omdat ze het kopers van iPhones wel erg makkelijk maken om de simlock te verwijderen.

Tuurlijk kun je dit soort tools vinden via Google, maar laat mensen lekker zelf die stap zetten.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We linken naar het bericht waarin de ontwikkelaars melden dat ze de tool hebben vrijgegeven, dat is het nieuws. Dat zij vervolgens linken naar hun tool, neemt onze verantwoordelijkheid om onze bezoekers volledig te informeren (dus met link) niet weg. Verschil met het forum is dat wat wij publiceren valt onder de journalistieke vrijheid, daar waar het berichten van gebruikers betreft ook de wetgever een stuk vager is. Vandaar dat er nog altijd onderscheid wordt gemaakt tussen waar de redactie naar kan linken en waar de grens op GoT wordt getrokken/

Verwijderd

offtopic:
Vind de Google ads op deze pagina wel erg vermakelijk:

iPhone Unlock 3g & v2.0
Worldwide iPhone Unlock only €29,95 Works with Any Simcard and Network
www.site.url
Pagina: 1