Toon posts:

driver is echt nergens te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb van de week een nieuwe Asus X53S notebook gekocht (actie bij de mediamarkt). Waarschijnlijk zal het wel een iets uitgeklede versie bedragen van een andere X53 Asus notebook, maar het probleem is dat ik geen wireless en audio driver kan vinden voor Windows XP.

Asus heeft de X53S niet op hun website staan (wel overige X53.... versies, maar die hebben andere hardware) bij beschikbare drivers en levert op een cd alleen vista drivers mee (deze worden ook niet herkend in XP).

Ik heb inmiddels een dual-boot met Vista en XP, alleen mis ik nog twee drivers.

Audio driver (82801H ICH Family)
wireless driver (Intel Wireless Pro 3945ABG) -> laatste geeft tijdens de installatie de foutmelding dat deze niet gevonden is. Maar hij staat toch echt aan :(

Iemand een idee waar ik dit werkend kan vinden?

Thanks

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Audio Driver: Zoek uit welke geluidskaart er echt in zit. 99% kans dat het realtek is (kun je wel zonder uitzoeken proberen :+ ). Ga dus naar www.realtek.com.tw toe en download de driver (HDA codec oid, iig High Definition spul).

Wireless: Het kan zijn dat je wireless module nog uit staat. Al heb je misschien je schuifje op " On". Hiervoor heb je hoogstwaarschijnlijk nog WirelessConsole voor nodig. Kijk verder of je ATKHotkey hebt geinstalleerd (die dan eerst doen).

Dan zou waarsschijnlijk Wireless wel moeten installeren. Mocht het dan nog niet willen, probeer dan de Wireless-n driver van Intel. Grote kans dat jij die hebt (vanwege het S achtervoegsel). Dat is dan de Intel 4965AGN volgens mij.

Verder is www.asustreiber.de ook een goede site. Alhoewel het in het Duits is, heeft het ook die Duitse uitstraling :+ . Alle drivers voor Asus laptops zijn daar goed verzameld :).

Verder is het handig om even je videokaart te vermelden, dan kan ik je exacte achtervoegsel bepalen en gelijke modellen bepalen voor je. Dan heb je meer kans om de jusite drivers te vinden. De X53-serie is de budget reeks van de Asus F3 die ik heb. Hetzelfde moederbord wordt gebruikt. Ik heb zelf een Asus F3Sc, die S geeft aan dat we beide een Centrino Santa Rosa laptop hebben, de c geeft bij mijn aan dat ik een 8400M G als videokaart heb.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb met sommige drivers (oa van ATi, maar ik dacht ook van Intel) meegemaakt dat ze eerst .Net Framework vereisen voordat ze goed willen installeren of werken.

Installeer dus eerst eens .Net Framework van Microsoft voordat je de driver nog eens installeert.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik zal vanavond maar is opzoek gaan naar de overige drivers. .Net framework had ik al geinstalleerd (aangezien de vista boot manager die nodig had).

De videokaart is overigens een Nvidia 9300M -G

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Ga eerst naar www.lavalys.com, en download de trial versie van Evererst Ultimate Edition. Daarmee kun je zien welke hardware er in je laptop zit, en vervolgens ga je op de website van de fabrikanten van die hardware de drivers downloaden.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 17:56

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien heb je hier iets aan

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48

Pinjataaa

Hit me!

Ik gebruik altijd Unknown Devices als ik niet weet welke hardware er in een pc zit. Het tooltje zit ook op Hiren's boot als je die toevallig hebt.

Als je nieuwsgroepen hebt zou ik je de XP Driver CD aanraden, hierop bijna alle drivers voor XP.
dergelijke links zijn niet toegestaan

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 21-07-2008 21:02 ]

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:15:
Bedankt voor de info. Ik zal vanavond maar is opzoek gaan naar de overige drivers. .Net framework had ik al geinstalleerd (aangezien de vista boot manager die nodig had).

De videokaart is overigens een Nvidia 9300M -G
Dan heb je een Asus X53Sg. Dan kun je ook drivers vinden onder de namen: Asus F3Sg en Asus Pro31Sg.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Dan heb je een Asus X53Sg. Dan kun je ook drivers vinden onder de namen: Asus F3Sg en Asus Pro31Sg.
Thanks voor de info, maar hetzelfde probleem. Op de Asus website staan alleen vista drivers voor de laptops.....

• GENETX
I see... Asustreiber.de is helaas ook vernieuwd en mist daarom nog vele drivers :(

Maar je problemen zijn nog net zo groot als in de startpost? Mijn tips die ik eerder beschreef al geprobeerd? (realtek driver en WLAN-n Driver?). Drivers hoeven niet bij Asus vandaan te komen namelijk!

Je zou ook drivers van mijn Asus F3Sc kunnen proberen. Die is op hetzelfde platform en mobo gebaseerd en daar zijn wel XP drivers. Grote kans dat die wel werken voor jou.

Verwijderd

Hey,

pardon dat ik een beetje offtopic reageer.. maar ik heb deze laptop vandaag ook zien staan bij de Media Markt voor 749 eu. Vond het een zeer goede prijs.. mijn vraag is echter alleen aan jou bevalt ie een beetje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:13:
Hey,

pardon dat ik een beetje offtopic reageer.. maar ik heb deze laptop vandaag ook zien staan bij de Media Markt voor 749 eu. Vond het een zeer goede prijs.. mijn vraag is echter alleen aan jou bevalt ie een beetje?
Laptop bevalt geweldig, op de xp driver problemen uitgesloten ;)
Dualboot gemaakt, door XP achteraf nog te installeren, aangezien Vista Home Premium is meegeinstalleerd. Laptop wordt ook geleverd met keurige (Nederlandse boekjes!). Ook is er een driver cd meegeleverd voor Vista en een losse Vista installatie recovery-cd.

Voor XP mis ik alleen nog een aantal drivertjes, maar geluid en video werkt inmiddels. XP drivers worden dus absoluut niet meegeleverd en zijn ook niet bij Asus zelf te vinden, dus zelf zoeken naar de chipsets ;)

Laptop is voor de rest schitterend. Voelt stevig aan, het scherm gaat ook lekker zwaar open/dicht. Snelheid is ook goed, geen benshmarks gedraait, maar hij loopt als een trein. 3 virtuale pc's open gezet en zelfs als je ze gelijktijdig opslaat is het in no-time gedaan! Ik vind hem zeker het geld waar, je herkend gelijk de Asus kwaliteit bij deze laptop! Zeker geen miskoop en een aanrader.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik via mijn vriendin 20% personeelskorting op deze laptop heb gekregen. Maar zelfs voor 749 is het een keurige prijs. Tevens kreeg ik er als bundel nog een laptop tas en muis bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 15:16 ]

• GENETX
Uit eigen ervaring kan ik ook nog zeggen dat de Asus service uitstekend is.

* GENETX heeft vorig jaar ranja over zn Asus A6T gegooid, dit type ik dus vanaf mn F3Sc die ik kostenloos na 4 weken wachten heb mogen ontvangen :D

@ Boeing767, wat mis je nu dan nog exact?

Verwijderd

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:34
Je kan even www.pcidatabase.com opzoeken wat er precies inzit. Bovendien is mijn ervaring met XP en HD Audio dat je eerst KB888111 moet installeren. Je kan ook altijd nog even ASUS bellen/ mailen?
Pagina: 1