Hoe monteer ik een coperspacer goed ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Mijn coperspacer is binnen. Ik heb hem nu als volt gemonteerd: los op de cpu gelegd.
Core van de cpu met arctic silver ingekleurd, beetje arcticsilver aan de bovenkant van de spacer (op de wat grotere opp.)En hier bovenop mijn silverado.
Is dit een goed ? (heb eigenlijk maar gewoon iets gedaan) Of zijn er nog speciale dingen die je eigenlijk zou moeten doen of niet zou moeten doen ?
Ik heb al verhalen gehoord waar de cpu temp met 5 graden daalde na het installeren van een spacer. Dit is bij mij dus niet gebeurd, de temp zijn niet veranderd. Zit is dan toch verkeerd ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Copperspacer hoef je niet in te smeren. Alleen je core. Jah gewoon erop leggen en dan cooler erop.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Whoehaha ow sorry...

Een Spacer is bedoelt om de rest van de processor gelijk te maken met de Core zodat je die niet meer kan kraken.

Je moet helemaal geen koelpasta op de Spacer smeren want die word toch niet warm, je moet alleen een dun doorschijnend laagje op je Core smeren.

En kijk uit dat je spacer niet over je L bruggen komt te liggen als je je koeler monteerd.

Ik heb trouwens ook gezien dat de temp hoger werd met een spacer omdat er geen lucht meer langs de Core kan stromen :)

Alle proemn in n drek

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ik heb ook gehoord van mensen die hem vastgelijmd hebben. Dat hoeft toch niet he ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Waar heb je die spacer vandaag? en wat is de ditke van een spacer voor een AMD socket a cpu weet iemand dat? dan kan`k em nl zelf maken :)

Verwijderd

Copper spacer sux ass :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Het kan wel want dan weet je zeker dat ie goed ligt en hij niet over je L bruggen komt te liggen en sluiting maakt.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Nee. Gewoon erop leggen en dan cooler erop. Is alleen puur om de kracht van zwaardere coolers te houden ( ook voor amd dus handig ivm afbreekbare core)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
daarvoor heb ik hem ook (core was aan het afbrokkelen)
Hij is besteld bij Nedcool. was 39 +11 (verzendkosten bij vooruitbetaling)

ok bedankt. hij zal dus wel goed zitten dan...

Geen inspiratie

Verwijderd

Martijn wat voor case en airflow heb je?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Een standaard Midi-Tower. Met een 80mm intake en een 80mm outtake. De CPU word bij mij warmer als bij anderen omdat ie zo'n beetje recht onder de voeding zit.... ik weet het niet... Mijn computer word gewoon HEET. :(

Geen inspiratie

Verwijderd

dat zal wel de reden zijn dat die CPU zo warm word met die silverado......

Verwijderd

dat geintje heb een vriend mij een proc gekost dus je moet wel degelijk opletten met zoeen ding eerst goed kijken of hij niet een pin of iets raakt en hij mag absoluut niet verschuiven bij het monteren van de koeler

een wijze raad helaas door zelf het te verneuken ondervonden
Pagina: 1