• duiker23
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-04-2023
ik wil een NAS aansluiten achter de 7170, wie weet wat ik allemaal moet ondernemen. En welke poorten moet je dan ook openzetten voor een webserver? bedankt alvast

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Een webserver is poort 80. Wat je verder moet ondernemen hangt helemaal af van het NAS dat je wilt gebruiken.

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ik heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 en wil hier ook een NAS achter zetten (heb er trouwens nog geen, schaf ik binnenkort aan).

Mijn vraag is of deze dan ook als externe harde schijf te gebruiken is. Dus gewoon een extra mapping met een driveletter. Dit dus extra buiten het feit dat deze een webserver is. In de handleiding van de fritz box staat iets over alleen FAT/FAT32 support. En als ik er een 500GB of 750GB hard disk inzet wil ik dus een NTFS partitie.

Mijn interesse gaat trouwens uit naar de Synology DS207 (dus met raid 1 support)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Fritz vindt alleen iets van een USB-drive die je achter in het apparaat prikt. Een los NAS kan ieder bestandssysteem gebruiken wat het wil. Of het als drive-mapping is te benaderen hangt af van het NAS. Als er iets van Samba/Windows ondersteuning inzit zal dat geen probleem zijn.