Out of Office schedulen en vanaf server

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Beste allen,

Ik kan het me bijna niet voorstellen maar klopt het dat Out-of-office boodschappen alleen vanaf de client kunnen worden ingesteld in Outlook/Exchange 2003 configuraties?
Verder is er ook geen mogelijkheid om te schedulen, dus de boodschap actief te laten zijn van specifieke begin- tot einddatum?
Ik vind wel 3rd party oplossing dus het vermoeden is dat dit klopt, bijv. http://www.symprex.com/products/out-of-office-manager/

Dit doet denken aan signatures in Outlook/Exchange2003; ook dat kan niet centraal (op de server) voor alle accounts maar dient per client te worden ingevoerd terwijl het toch server based rules zijn.

Bedankt vast,

Mark

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56

pistole

Frutter

Dat klopt,

deze zijn alleen via 3rd party tools in te stellen

Ik frut, dus ik epibreer

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

via OWA kun je ook out of office instellen, maar of dat is wat je zoekt wordt niet duidelijk uit je vraag.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56

pistole

Frutter

Ik vermoed dat hij een centrale manier zoekt (voor een admin).
Je kan eventueel OWA hiervoor misbruiken; dmv een script kan je de URLs van OWA gebruiken om zaken te regelen. Je dient dan wel voldoende rechten te hebben op desbetreffende mailbox.

Ik frut, dus ik epibreer

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 15:37

sjaak

un giorno credi

In Exchange 2007 (iig via de OWA daar van) kan je ook de tijden waar tussen de meldingen moeten worden verstuurd instellen. Tevens een verschil tussen interne en externe adressen.

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
pistole schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:33:
Ik vermoed dat hij een centrale manier zoekt (voor een admin).
Je kan eventueel OWA hiervoor misbruiken; dmv een script kan je de URLs van OWA gebruiken om zaken te regelen. Je dient dan wel voldoende rechten te hebben op desbetreffende mailbox.
Ik zoek een manier om de berichten te kunnen instellen als administrator:
1 - zonder daarvoor gebruikers wachtwoorden nodig te hebben
2 - zonder daarvoor client software nodig te hebben, dus via AD of Exchange System Manager

Wat handtekeningen betreft idem plus
3 - voor meerdere accounts tegelijkertijd kunnen instellen

Deze 3 zaken kunnen dus blijkbaar niet standaard in Exchange/Outlook2003 terwijl het allemaal server based rules zijn.

Inderdaad voorziet Exchange/Outlook2007 in scheduling mogelijkheden. Voor de rest zijn nog steeds 3rd party tools nodig.

Verwijderd

Hey,

Ja ik stel het altijd in Via OWA of op de client zelf, maar als je zo niet bij de mailbox kunt komen op de client dan kun je beter OWA gebruiken.... ik heb geen idee als je multi user mailboxen moet instellen maar dit lijkt me wel mogelijk via 3rd party tools.
Pagina: 1