Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Defragmentatie Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe laptop (voor hbo) binnengekregen, allemaal leuk en aardig natuurlijk, vanalles verwijderd, geïnstalleerd enz.

Nu wou ik dus defragmenteren, maar mijn O&O defrag loopt compleet vast op 21%, dus dan maar de standaard windows defrag opstarten.

Ik zet hem aan en ik zie alleen dat blauwe ringetje, nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik kan zien hoe ver hij is, of een alternatief heeft, omdat dit nou niet erg handig is als je nog andere dingen gepland hebt :)

edit: specs:
CPU: Core 2 duo T5450(5500) merom, 1.67ghz, 2mb cache 667mhz fsb
MOBO: Quanta 30D2 Pm965/ICH8-ME chipset
VGA: geforce 8400M GS
HDD: 5400rpm 200gb sata 150
MEM: 3gb (1x2 +1x1) 667mhz ddr 5-5-5-15

brand maar los :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 04:04 ]

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 03:41:
specs zijn niet van belang dus niet geplaatst.
Que? Specs zijn altijd van belang. Je moet er wel een beetje moeite voor doen....

Al is het maar de spec van het versienummer van O&O. Is deze wel Vista compatibel, zijn er beveiligingen, wat heb je zelf al geprobeerd, etc? Nu is het wel erg helpdeskerig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sry maar het leek me niet van belang, zal het alsnog even plaatsen, het ging me namelijk meer om het toezicht op de defragmentatie, niet om de snelheid ervan :P

het zal idd iets met compibaliteit zijn, maar het is al een iets oudere versie, kopie enz. werkt wel goed op desktop

@ linkje: tuneup is een prima programma, moet echter permanent op de pc kunnen staan ivm school, dus ik vermijd een beetje de dure not-done opties waar ik overblijvende bestanden van op mijn pc overhoud na de trial periode

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 04:08 ]

Verwijderd

Kijk eens op de website Auslogics, hier is de directe link: http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/download
Deze defrager is gratis, klein en snel.

Verwijderd

Topicstarter
Die was ik al eens tegengekomen maar ik vertrouwde het niet echt, omdat het freeware is, zeker niet als het voor een school-pc is, maar heb hem nu geprobeerd en werkt prima :)

hij is idd snel, maar ik had ook al 2 andere laten lopen :p

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
Defraggler werkt ook prima en is gratis.
http://www.defraggler.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 03:59:

het zal idd iets met compatibiliteit zijn, maar het is al een iets oudere versie, kopie enz. werkt wel goed op desktop
Tja, da's de gok die je dan zelf neemt.
In ieder geval zijn er genoeg alternatieven, zelfs freeware - en je argument dat je die nou net niet op je schoollaptop zou willen hebben komt me dan ook erg vreemd over.

Maar als je zelfs de interne defrag.exe niet eens uitprobeert voor je een topic opent vind ik dan wel een beetje kort door de bocht, iets meer moeite doen voor je oplossingen mag wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.