Gisteren heb ik mijn nieuwe mobo opgehaald, de Gigabyte GA-EP45-DS4. Mijn oude mobo was alweer dik twee jaar oud, een Asus A8R32-MVP. Op het oude mobo moest ik naast de ATX ook de 4 pins 12V stekker aansluiten. De Gigabyte vraagt ook om extra spanning, maar hier vind ik alleen een 8 pins aansluiting, welke mijn Antec Truepower 2.0 (550W) niet heeft. Als ik de opties in de handleiding doorneem, kom ik er maar deels uit (die is namelijk echt in steenkolen-Engels geschreven).
De pinout:
Nou begrijp ik uit het verhaal dat ik mijn 4 pins 12V op de bevonste 4 pins van de 8 pins aansluiting kan plaatsen. Voor CPUs met een hogere TDP (Core Extreme) wordt de 8 pins aangeraden. Geldt dat ook voor een E8400 die ge-OC'ed is? En is het dan misschien een optie om een 6 pins 12V te plaatsen (ik heb er twee), of een verloop van 6 pins -> 8 pins te kopen?
De pinout:
+12V - GND |
+12V - GND |
+12V (only 2x4 pin) - GND |
+12V (only 2x4 pin) - GND |
Nou begrijp ik uit het verhaal dat ik mijn 4 pins 12V op de bevonste 4 pins van de 8 pins aansluiting kan plaatsen. Voor CPUs met een hogere TDP (Core Extreme) wordt de 8 pins aangeraden. Geldt dat ook voor een E8400 die ge-OC'ed is? En is het dan misschien een optie om een 6 pins 12V te plaatsen (ik heb er twee), of een verloop van 6 pins -> 8 pins te kopen?