Folders synchroniseren iDisk

Pagina: 1
Acties:

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Hey,

Ik heb een MobileMe account, allemaal heel fijn en aardig. Daarbij zit ook een aardige riante ruimte voor opslag van bestanden. Nu heb ik handmatig een folder geupload met documenten die ik ook op een andere computer gesynchroniseerd wil zien, maar aller belangrijkste is de op de iDisk de belangrijkste data staat zodat ik overal die documenten kan benaderen.

Is er een mogelijkheid / software waarin ik aan kan geven dat een bepaalde folder van mijn iMac of MacBook pro gesynchroniseerd moet worden met een iDisk folder? Ik heb deze mogelijkheid zelf niet gezien in de software die Apple meelevert ("Backup"). Ik kan daar wel zeggen dat ik een folder wil Backup-en, maar niet synchroniseren. En de minimale tijd is daar dagelijks, terwijl dit iets van 15 minuten moet wezen (als het kan).

Iemand ervaring met software die dit kan? Of dat het überhaupt mogelijk is?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
met automater dit creeren??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de MobileMe preferences kan je in het tabblad van iDisk onderaan aangeven dat je een lokale versie van iDisk wilt hebben. Zo heb je de bestanden dus lokaal en in MobileMe. Je kan hier ook aangeven of je handmatig of automatisch wilt synchroniseren.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

WvdWest schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:52:
In de MobileMe preferences kan je in het tabblad van iDisk onderaan aangeven dat je een lokale versie van iDisk wilt hebben. Zo heb je de bestanden dus lokaal en in MobileMe. Je kan hier ook aangeven of je handmatig of automatisch wilt synchroniseren.
Ja en.. waar komt die lokale versie dan te staan? :P

• WvdWest
  • Niet online
Beta schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:02:
[...]

Ja en.. waar komt die lokale versie dan te staan? :P
De echte locatie is in ~/Library/filesync/. Maar hij blijft gewoon in Finder zichtbaar als je geen netwerkverbinding hebt. Hij staat bij mij dus gewoon in de lijst devices onder mijn lokale HD. Het is zelfs zo dat je een file eigenlijk eerst lokaal opslaat in je iDisk.sparsebundle en dat daarna pas wordt gesynchroniseerd met MobileMe. :)

Je kan het een beetje vergelijken met Mail. Je MobileMe mail staat ook lokaal op de iMac. Maar deze wordt wel gesynchroniseerd met MobileMe. Het echte pad van je e-mailberichten is ook niet relevant. Je wilt erbij kunnen en dat kan via mail. Zo werkt het ook voor iDisk. Je kan er bij via devices, ongeacht dat dit niet het echte pad is, is dit wel de manier om bestanden te plaatsen.

Ik zou zeggen probeer het eens. Je kan het namelijk ook makkelijk ongedaan maken. Je bestanden blijven tenslotte gewoon op MobileMe bestaan. Ook als je geen lokale versies meer hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door WvdWest op 20-07-2008 02:16 ]

• Nielsvr
WvdWest schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:52:
Probleempje: ik wil graag maar één map lokaal hebben... ;)

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

never mind... verkeerd gelezen

[ Voor 155% gewijzigd door qbical op 20-07-2008 11:21 . Reden: verkeerd gelezen ]

• WvdWest
  • Niet online
Nielsvr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Probleempje: ik wil graag maar één map lokaal hebben... ;)
Ahh dat had ik niet goed begrepen. Dan is het inderdaad een hele ander probleem. Dan weet ik het ook niet zo snel.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik wil dit ook heel graag. Maar ben bang dat het niet met de iDisk instellingen of met Backup gaat lukken.

Er wordt dan niet echt gesynct zoals bij iCal dus wordt er niet op datums gelet. En als je iets verwijderd blijft hij denk wel gewoon staan op de andere locatie. Er wordt alleen neergezet wat jij plaatst.

In ieder geval, ik heb niet het idee dat er een software is van Apple die met een folder iets uitvoerd wat gelijk is aan iCal met MobileMe als je meerdere Macs hebt.

• Nielsvr
Ik ben ook nog druk op zoek. iDisk is niets meer dan een verkapte webdav omgeving, dus wellicht moet ik mijn zoekopdracht wat uitbreiden naar ook webdav beheer software. Tips zijn welkom!
Pagina: 1