Ik heb vandaag een nieuwe WesternDigital hdd van 500gb (WD5000AAKS) gekocht omdat m'n oude Samsung SATA hdd van 500gb het binnen 8 weken al begeven had. Data overzetten van de oude hdd naar de nieuwe hoeft niet want ik heb overal backups van. De oude hdd is rma gegaan en ik heb m'n geld teruggekregen. Ik heb een andere vraag over het aansluiten van de nieuwe Western Digital harddisk.
Gewoonlijk gebruik ik voor m'n SATA hdd's een normaal SATA kabeltje en uiteraard ook zo'n SATA voedingskabeltje. Geen problemen dus maar bij het openen van de doos met de nieuwe Western Digital trof ik deze Western Digital SecureConnect kabel aan. Een type SATA kabel die ik nog nooit eerder gezien heb: http://www.wdc.com/en/products/wdsc50rcw.asp
Ik heb gezocht in de FAQ, via de search en via google maar meer info dan het feit dat ie bestaat en ie een veel betere connectie zou geven kan ik niet vinden. Ik heb er dus een paar vragen over en hoop dan een van jullie me hierbij kan helpen.
Als ik die SecureConnect kabel aansluit op de hdd dan zit die zowel op de data aansluiting als op de voedings aansluiting van de hdd. Het andere eind van de kabel moet dan op het moederbord.
- Waar haalt die hdd dan z'n spanning vandaan. Via mobo kan dat toch niet?
- Is dat iets wat je moederbord moet ondersteunen? Ik heb een Asus P4P800E mobo
- Kan ik niet beter m'n gewone kabels gebruiken en zo het moederbord ontlasten?
Ik doe er nog effies niets mee en wacht op jullie reactie.
Gewoonlijk gebruik ik voor m'n SATA hdd's een normaal SATA kabeltje en uiteraard ook zo'n SATA voedingskabeltje. Geen problemen dus maar bij het openen van de doos met de nieuwe Western Digital trof ik deze Western Digital SecureConnect kabel aan. Een type SATA kabel die ik nog nooit eerder gezien heb: http://www.wdc.com/en/products/wdsc50rcw.asp
Ik heb gezocht in de FAQ, via de search en via google maar meer info dan het feit dat ie bestaat en ie een veel betere connectie zou geven kan ik niet vinden. Ik heb er dus een paar vragen over en hoop dan een van jullie me hierbij kan helpen.
Als ik die SecureConnect kabel aansluit op de hdd dan zit die zowel op de data aansluiting als op de voedings aansluiting van de hdd. Het andere eind van de kabel moet dan op het moederbord.
- Waar haalt die hdd dan z'n spanning vandaan. Via mobo kan dat toch niet?
- Is dat iets wat je moederbord moet ondersteunen? Ik heb een Asus P4P800E mobo
- Kan ik niet beter m'n gewone kabels gebruiken en zo het moederbord ontlasten?
Ik doe er nog effies niets mee en wacht op jullie reactie.
Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!