Toon posts:

Videokaart niet herkend door PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 953 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de laatste weken wat problemen met het spelen van games, iemand raadde me toen aan de drivers van mijn grafische kaart er opnieuw op te zetten. Een probleempje, ik heb per ongeluk alle drivers verwijderd. CCleaner herkent de kaart niet meer en scrollen gaat nogal haperend, wat moet ik nu doen om het te herstellen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Drivers installeren natuurlijk. Ze staan op de CD die je bij je kaart kreeg, of als je nieuwere wil kun je ze van de ATi, nVidia of wat dan ook site plukken.

Let wel op dat je ook de chipsetdrivers voor je moederbord niet vergeet ;)

Ik vraag me trouwens af waarop 'iemand' het baseerde dat een verse driverinstallatie je games weer snel laat lopen. Je hebt meer aan nieuwere drivers (waarom haal je ze überhaupt weg als je geen nieuwe hebt liggen?), wat opschoning, defragmentatie, lagere settings en/of eventueel nieuwe hardware en windows-installatie.

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 19-07-2008 23:32 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:29:
Ik had de laatste weken wat problemen met het spelen van games, iemand raadde me toen aan de drivers van mijn grafische kaart er opnieuw op te zetten. Een probleempje, ik heb per ongeluk alle drivers verwijderd. CCleaner herkent de kaart niet meer en scrollen gaat nogal haperend, wat moet ik nu doen om het te herstellen?
De drivers installeren. Je weet toch wel wat voor kaart je hebt, gewoon de nieuwste drivers downloaden en installeren. Maar verder zul je toch echt Jomanda of Char nodig hebben, want je geeft echt 0,0 informatie over je PC, videokaart, Windows-versie etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Je hebt de drivers verwijders van je harde schijf of heb je hem gedeinstalleerd ?

In beide gevallen, even op die rot resolutie ( 800x600 ? ) of via andere machine nieuwe drivers downloaden en installeren, of de originele cd erbij zoeken.

wow, ff berichtje tikken, intussentijd 3 anderen die hetzelfde aan het doen waren blijkbaar.
Boodschap is wel unaniem zo, en wat er nu moet gebeuren lijkt me inmiddels ook meer dan duidelijk :+

[ Voor 29% gewijzigd door Yippie op 19-07-2008 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha sorry, ja het probleem is dat ik uit mijn hoofd niet meer precies weet welke kaart ik erin heb zitten. Een Medion Radeon 7600 ofzoiets, maar precies weet ik het niet meer om eerlijk te zijn. Windows XP is het.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:32:
haha sorry, ja het probleem is dat ik uit mijn hoofd niet meer precies weet welke kaart ik erin heb zitten. Een Medion Radeon 7600 ofzoiets, maar precies weet ik het niet meer om eerlijk te zijn. Windows XP is het.
je kan SIW of GPU-Z gebruiken om je hardware resp. grafische kaart gegevens uit te lezen. (in SIW onder PCI devices)

@ TheZeroorez: Als je de eerste Prince of Persia speelt die moet retesoepel kunnen draaien ;)
Crysis wordt inderdaad een lastige kwestie op een normale instelling.

[ Voor 24% gewijzigd door Wiethoofd op 19-07-2008 23:35 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan schroef je de kast even open, of tik je even 'radeon 7600' in op Google :?

Maargoed, dan weten we ook meteen waarom je games niet meer lekker draaien. Ik zal je een tip geven: Het heeft weinig met drivers te maken, je draait een GPU van 6 generaties terug :o

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

TheZeroorez schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:34:
Dan schroef je de kast even open, of tik je even 'radeon 7600' in op Google :?

Maargoed, dan weten we ook meteen waarom je games niet meer lekker draaien. Ik zal je een tip geven: Het heeft weinig met drivers te maken, je draait een GPU van 6 generaties terug :o
en zomaar naar de winkel stappen en een nieuwe videokaart uitzoeken zal ook zeer moeilijk worden. radeon 7600's kunnen op PCI lopen, in een AGP slot passen (waar ook nog verschillende versies voor zijn) en de kans bestaat dat de nieuwe videokaart vele malen sneller gaat zijn dan de rest van je systeem.

hint: wil je nieuwere games spelen, dan zul je een aantal duiten moeten investeren in wat nieuwere hardware. Ben je tevreden met de originele prestaties van je systeem (zoals ze waren toen je je computer kocht), maak dan backups en zet windhoos er opnieuw op. Drivers installeeren, wat essentiele programmaatjes d'r op en hij loopt weer als vanouds. (eventueel met een spuitbus perslucht de binnenkant ontstoffen zou misschien ook wel een goed idee zijn :), ook voor de prestaties)

-_-

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja natuurlijk, bij een 6 generaties oude videokaart zit ook andere hardware van 6 generaties oud, en dit is allemaal bedoeld om games van 6 generaties terug redelijk goed te kunnen spelen. Enkel een nieuwe videokaart zal niet handig zijn, en je zult inderdaad beter wat kunnen sparen voor of investeren in een compleet nieuwe PC.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

haha sorry, ja het probleem is dat ik uit mijn hoofd niet meer precies weet welke kaart ik erin heb zitten.
haha :/

Beetje erg nutteloos dit. Doe de moeite zelf op te zoeken wat je hebt en wat de juiste drivers zouden moeten zijn *voor* je ook maar denkt aan een topic...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.