Accu laad niet op

Pagina: 1
Acties:

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb een Compaq Presario V6000, en ik heb al enige tijd problemen met het accu.
Ik zie de volgende melding: Afbeeldingslocatie: http://i98.photobucket.com/albums/l271/supremedutch/accu.jpg. Indien ik mijn laptop opstart met het accu erin, dan wordt deze wel herkend, maar hij laad niet meer op. Hij valt dus direct uit bij het verwijderen van de stroom. Indien ik de accu eruithaal, dan verandert het icoon meteen (dat er geen accu in zit). Als ik het accu terugplaats dan wordt dit niet meer opgemerkt (herkend het contact met het accu dus opstarten. Dat is toch vreemd?)

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb al geprobeerd om de contactpunten schoon te maken, maar dit heeft nog geen resultaat gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door NightH4wk op 19-07-2008 23:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de batterij kan gewoon kapot zijn. Er zijn wat trucjes zoals in de vriezer/koelkast leggen, zoek het forum maar eens af, maar als de batterij echt kapot is, dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe te bestellen.

Hoe oud zijn laptop en batterij?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou ook in de bios kunnen kijken of hij daar wel oplaadt en/of je de accu kan resetten

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• NightH4wk
Bedankt voor de reacties! Ik zal het even testen.

• NightH4wk
gambieter schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:12:
Tja, de batterij kan gewoon kapot zijn. Er zijn wat trucjes zoals in de vriezer/koelkast leggen, zoek het forum maar eens af, maar als de batterij echt kapot is, dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe te bestellen.

Hoe oud zijn laptop en batterij?
Laptop is net een jaar oud, een gebruik hem eigenlijk vrij weinig. Ik laat de batterij ook afentoe helemaal leeglopen. We hebben de BIOS gecheckt, maar daar konden we geen batterij-instellingen vinden.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-01 14:05
Andere manier:

gewoon kijken of je laptop het doet zonder accu en op netstroom, kan ook een vervelende knik in je kabel zitten ergens. ( wat best gewoon lijkt te worden tegenwoordig :( )

Vergat nog wat anders, HP heeft controle software om je batterij te controleren. Ik weet alleen niet of dat ook voor jou pressario beschikbaar is, misschien even de moeite waard om na te kijken op de HP site. Om dat te controleren moet je wat specifieker aangeven welke van de V6000 serie je hebt.

Dit hier is beschikbaar voor de dv2172ea bijvoorbeeld.
NightH4wk schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:26:
[...]

Laptop is net een jaar oud, een gebruik hem eigenlijk vrij weinig. Ik laat de batterij ook afentoe helemaal leeglopen. We hebben de BIOS gecheckt, maar daar konden we geen batterij-instellingen vinden.
Als die net een jaar oud is en het probleem is inderdaad de batterij, dan is dat balen. M'n vriendin had het net VOOR het jaar laten testen en met de resultaten van dat test programmaatje een nieuwe batterij laten opsturen. Maakt dus niet uit, batterijen slijten, klaar.

[ Voor 89% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-07-2008 23:49 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Een jaar is wel erg snel, maar hij kan idd kapot zijn. Verder denk je misschien dat het goed is om een accu helemaal leeg te laten lopen. Dan heb je het mooi mis. De Lithium-Ion accu's kunnen daar jusit slecht tegen. Opladen als er nog zo'n 20% in zit is een stuk beter.

Sterker nog, als er in een Lithium-Ion accu geen enkele elektron meer zit dan kun je hem weg gooien, dan krijg je er nooit meer wat in. Een laptop zal dan ook altijd uitschakelen voor die helemaal leeg is.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 09:59
GENETX schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:39:
Een jaar is wel erg snel, maar hij kan idd kapot zijn. Verder denk je misschien dat het goed is om een accu helemaal leeg te laten lopen. Dan heb je het mooi mis. De Lithium-Ion accu's kunnen daar jusit slecht tegen. Opladen als er nog zo'n 20% in zit is een stuk beter.

Sterker nog, als er in een Lithium-Ion accu geen enkele elektron meer zit dan kun je hem weg gooien, dan krijg je er nooit meer wat in. Een laptop zal dan ook altijd uitschakelen voor die helemaal leeg is.
Als de energieinstellingen goed staan wel ja ;)

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Pagina: 1