Toon posts:

Nieuwe cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een athlon 1200 met een Spiro (type weet ik ff niet) cooler. Nu raakt de processor oververhit na een half uurtje. De temp wordt 55 graden :r.

Ik wil een nieuwe cooler en vraag aan jullie welke cooler het beste is.

Please Help!;(

Verwijderd

Als je er een beetje geld voor uit wilt geven zou ik je een Alpha PAL6035 of Global Win FOP38 aanbevelen. De laatste met Delta Fan maakt behoorlijk lawaai...

Greetz

Verwijderd

Hehe je mag mijn Alpha PEP66 ook wel kopen als je dat wilt. Waterkoeling is toch op komst...

Greetz

Verwijderd

Met de adviezen ben ik het roerend eens voor de koelr. (Ik heb zelf die Alpha6035)

Kijk bij www.nedcool.com Je kan daar gewoon vooruit betalen met de Giro, ze zijn goudeerlijk.

Maar, even off topic,
Celeron_clocker, wat vraag je voor jouw PEP66 ?? En hoe krijg ik hem naar Amsterdam ..

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Of je kan eerst even kijken of je koeler er wel goed opzit. Het klinkt namelijk redelijk hoog, ook voor een goedkopere koeler.
Hopelijk gebruik je wel koelpasta, en heb je dat plakbandje op de onderkant ervanaf gehaald ;)

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 18:10 schreef Hooi het volgende:
Met de adviezen ben ik het roerend eens voor de koelr. (Ik heb zelf die Alpha6035)

Kijk bij www.nedcool.com Je kan daar gewoon vooruit betalen met de Giro, ze zijn goudeerlijk.

Maar, even off topic,
Celeron_clocker, wat vraag je voor jouw PEP66 ?? En hoe krijg ik hem naar Amsterdam ..
Wat bied je? >:)
Zit een Ys-Tech 26cfm Fan op...

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt.

Ik hoor overal dat de Global Win fop 38 een van de beste coolers is voor de thunderbird 1200. Denk dat ik die maar ga aanschaffen. En koelpasta, maakt dat echt een verschil?????

Verwijderd

Schaf dan ook meteen een paar oordopjes aan.
Die Fop38 maakt veel lawaai en is moeilijk te verkrijgen momenteel.
De Fop32 is een stuk stiller.

De VulcanoII van Thermaltake komt er ook aan, deze schijnt (volgens de eerste reviews) goed te koelen en vrij stil te zijn.

Zelf heb ik nu een standaard coolermaster ding. Deze koelt slecht, dus ik wacht op de VulcanoII.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat mijn systeempje lekker koel blijft. Geluidsoverlast heb ik ervoor over.

Is koelpasta in combinatie met die fop38 een goede optie en zoja hoe moet ik die zooi aanbrengen??

Verwijderd

Koelpasta is alleen nodig als je de cooler er vaker afhaalt (overclocken en zo).
Standaard zit er een thermal pad onder (zo'n roze stuk kauwgom).

De koelpasta breng je heeeeeeel dun aan met een spateltje (niet met je fingers) en dan verspreiden met een 'creditcard' of een ander kunstof 'spateltje'. Het is alleen om de oneven ruimtes op de heatsink v/d cooler op te vullen.

Let wel, ik spreek hier niet uit ervaring maar puur omdat ik de hele dag het tweakers forum lees (gewoon interesse, stage en zo).
Dit soort onderwerpen komen namelijk zeer vaak aan de orde. Gebruik ook eens de Search optie.

Verwijderd

Koelpasta is idd erg belangrijk. Haal dan voorzichtig die standaard kaugum eraf.
Ik zou ook voor de FOP38 gaan. Heb ik ook. Maakt wel wat herrie. Maaruh, als je dat zat zou worden, vervang je heel gemakkelijk de 60mm Delta HP fan van 37,6 cfm, door een 80mm Sunon kastfan van zo'n 40 cfm. die is veel stiller, en nóg een betere koeling. Ik spreek uit ervaring! Dit is dan het resultaat:

http://www.3dfxcool.com/bigmofoho1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor uw info. >:)

Verwijderd

Topicstarter
heb in een review (http://www.jsihardware.co...inks/globalwin/fop38/)van de globalwin fop 38 cooler gelezen dat de cooler slecht op de processor te zetten is omdat de clip te strak is.

Hadden jullie dit probleem ook???

Verwijderd

Je moet wel ff duwen, maar ik heb er verder geen problemen mee gehad. Ik hoor alleen maar van andere coolers dat je core ervan af brokkeld als je niet voorzichtig genoeg bent.
Enniewee, als je er bang voo rbent koop je toch een spacer!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er nog andere alternatieven dan de fop38. Dat kreng schijnt moeilijk te krijgen te zijn in ons kikkerlandje:(

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer.

Zit er momenteel over te denken om die 1.2 processor eruit te flikkeren en er een 1ghz processor in te zetten met een geheugenuitbreiding van 128mb.

Wordt mijn systeempje hier sneller van??

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!! Niemand een antwoord op mijn vraagje. HELP!!!! I wanna know!!

Verwijderd

Het prijsverschil tussen een 1.2 en 1 gighz is een stuk groter dan de 1.2 laten zitten en een goedkoop reepje 128 mb er bij te zetten (ja, ze worden weer eens goedkoper).
Dus lekker die snelle laten zitten en een goedkoop dimmetje erbij!

;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Squeek voor je logische antwoord maar ik heb een hitteprobleem met mijn athlon 1.2

Ik wil graag weten of de 1.0 net zo heet wordt als de 1.2. Is die koeler dan ga ik switchen. Liever een tragere processor(die je kunt tweaken) die goed loopt dan een snelle die elk half uur vanwege oververhitting gaat rebooten!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand bekend met de Iceberg Extreme cooler die Des in zijn assortiment heeft (nr 112032):?:?:?:?

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 16:24 schreef petpas het volgende:
Bedankt Squeek voor je logische antwoord maar ik heb een hitteprobleem met mijn athlon 1.2

Ik wil graag weten of de 1.0 net zo heet wordt als de 1.2. Is die koeler dan ga ik switchen. Liever een tragere processor(die je kunt tweaken) die goed loopt dan een snelle die elk half uur vanwege oververhitting gaat rebooten!
Ik denk dat in ieder geval een 1Ghz@1.0 warmer wordt dan een 1.2Ghz@1.0

Domweg omdat de 1.2 minder warm werd en dus hoger kon en geselecteerd werd voor 1.2
Als U voelt wat ik bedoel :+

Iceberg koelers voor een processor, daar heb ik nog niets goeds van gehoord, alleen maar iemand die er een probeerde en teleurgesteld was in de prestatie.

Verwijderd

offtopic:
Hey hooi nog belangstelling voor mijn PEP66?

Greetz

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

hey petpas waarom bestel je niet ergens een alpha of een globalwin?
dan ben je van je probs af denk ik.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

goede koeler voor een TB1,2 ? en nog stil ook
Silverado. voor meer info kijk op www.aconto.de
bestellen is het goedkoopste op
www.comex-sales.com (ff een meeltje naar ze sturen)

Bij een koeler test van Tomshardware hield ie een TB1gh op 37 graden stressed. En dan zonder herrie

Geen inspiratie

Verwijderd

ik krijg volgende week (als het goed is) mijn grobalwin fop38 >:) eindelijk na 2 weken wachten hij is tekoop bij : http://www.narwal.nl/defaultie.htm
Ik zou wel coolpasta gebruiken die andere zooi die er onderzit smelt bij mij gewoon weg:'( een het geleid de warmte beter!!!
ik heb nu z'n standaard coolermaster
en cpu wordt stress 70 graden :(hot:(hot:(

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 17:38 schreef Celeron_clocker het volgende:
offtopic:
Hey hooi nog belangstelling voor mijn PEP66?

Greetz
Ligt aan de prijs. En hoe we hem naar Amsterdam krijgen... hij kost 79 piek nieuw zonder koeler, 15 piek post.. dus ik wil niet meer dan 80 piek uitgeven totaal.

Fan heb ik al..

Verwijderd

Koop een noisecontrol Silverado. Die kost wel 145,- ex verzendkosten maar dan heb je ook wat. Te koop bij www.aconto.de maar daar is ie niet 145,- bij www.comex-sales.com is hij 145,- maar die staat niet op de website je moet ze een mailtje sturen (dit heb ik gelezen en NIET gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
Krijs as zaterdag een Iceberg Extreme (zie [url="http://www.des.nl)"]www.des.nl)[/url] geleverd. Ben benieuwd of die de boel koel kan houden. Schijnt cpu's tot 1.5Ghz te koelen.

Houd julie op de hoogte of dit dingetje t goed doet. :)

Verwijderd

Ja, dat staat ook op die Spire Orb, TOT 1,5 GHZ !!

...... ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oude cooler was een spire die maar 1Ghz aankon. Dat merk hoef ik niet meer. :(

Mocht iceberg geen reaultaat hebben dan ga ik voor de gw fop38

Verwijderd

Hier staat ook een aardige cooler test. Super orb staat er in, een nederige Coolermaster, Alpha's, Fop38 , WBK38, de Core, Zalman etc. :P
Conclusie http://www.ocworkbench.com/articles/Shoot/Page12.htm
Begin van 't artikel http://www.ocworkbench.com/articles/Shoot/page1.htm

Verwijderd

celeronclocker, wat moet jij met waterkoeling???
celly's worden namelijk absoluut niet warm
mijn 667@833 (niet lachen) wordt 34 graden .

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 16:36 schreef pr0f het volgende:
celeronclocker, wat moet jij met waterkoeling???
celly's worden namelijk absoluut niet warm
mijn 667@833 (niet lachen) wordt 34 graden .
1) Voor de gein... :)
2) Wil alles uit mijn proc. halen...
3) Wil graag onder 0 koelen als het kan...

Genoeg antwoorden. Kortom ik vind waterkoeling gewoon vet cool. Het gaat niet om hoe warm ie wordt... :P

Greetz

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
55 graden voor een TB1200 noem ik nog niet echt oververhit hoor.. het is wel raadzaam om een betere koeler te gebruiken, maar in de tussentijd kun je hem nog gewoon zonder zorgen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs. Ik kan mijn pctje maar een half uurtje aanhebben want dan reboot ie. :(

Met de nieuwe cooler schijnt t opgelost te zijn :)
Pagina: 1