Toon posts:

Videokaart probleem???

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb een vreemd probleem met mijn videokaart(denk ik). Het is een 8400 GS, 256mb, directx 10, shader 4 met de nieuwste driver forceware.

Onder COD4 werkt de kaart perfect(1024*768). Geen haperingen en scherp beeld. Kan niet beter zou ik zeggen....

Nu heb ik Assassins Creed en Ghost Recon 2 geprobeerd. Werkt voor geen meter... Beide spellen zijn erg traag en haperen.Hoe kan dit? COD4 is toch ook redelijk "zwaar" dacht ik????

Aan mijn pc ligt het niet: een Q6600, 2gb + 4gb ready boost.

Ik heb via Riva Tuner geprobeerd om voorzichtig te overclocken maar ondanks het feit dat ik geen artifacts had sloeg ook COD4 vast... Heb dus weer de standaard instellingen teruggezet.

Wie heeft er een tip.....

Gr.,
Eddy

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Assins Creed is een stuk zwaarder of heeft gewoon meer videogeheugen nodig ;)

De 8400GS is niet voor niets een budget kaart hoor ;) (moet je toch aan de prijs hebben kunnen merken?)

Hij klokt inderdaad niet erg best (xfx versie hier) maar hij wil toch wel wat. Begint snel met het maken van artifacts idd. Er zit bij de XFX versie ook een ****** fannetje op van 4 cm die een kolere herrie maakt..

Check maar eens de Can you run it? test ;)

Ik heb de kaart zelf ook ergens in één van mn pc's zitten en vind het nog gek dat je cod4 op die resolutie kan draaien eigenlijk (wss alles op low oid?).

[ Voor 34% gewijzigd door Wackoz op 19-07-2008 21:49 ]

één is geen, twee is één

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CoD4 op lage resos draait nog best lekker, waarschijnlijk wel met alle effecten uitgeschakeld of op low. Een 8400 is een behoorlijk trage kaart, wil je nieuwere games er lekker op draaien is een snellere kaart de enige oplossing.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Tja, de GF8400 is een enorm trage baggerkaart (niet voor niets budget), en het achtervoegsel 'GS' maakt het daar alleen maar erger op aangezien dat ook nog eens gestripte versies zijn.

Dus ja, verwachten Assassin's Creed op high te kunnen spelen met zo'n videokaart is nogal wishfull thinking ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat het een budgetkaart is weet ik. Maar stond dus versteld van de prestaties met COD4. Ben geen die-hard gamer dus dacht met deze kaart redelijk uit de voeten te kunnen. Vandaar mijn test met COD4.
Maar goed, ik vrees dus dat ik dan toch (weer) een andere kaart moet halen. Was er al bang voor....

Mocht er iemand een leuke betaalbare (max 100 euro) tip hebben... Ik kijk nog wel eens bij de veiling van mycom.nl. Staan vaak genoeg leuke kaarten bij...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:01:
Dat het een budgetkaart is weet ik. Maar stond dus versteld van de prestaties met COD4. Ben geen die-hard gamer dus dacht met deze kaart redelijk uit de voeten te kunnen. Vandaar mijn test met COD4.
Maar goed, ik vrees dus dat ik dan toch (weer) een andere kaart moet halen. Was er al bang voor....

Mocht er iemand een leuke betaalbare (max 100 euro) tip hebben... Ik kijk nog wel eens bij de veiling van mycom.nl. Staan vaak genoeg leuke kaarten bij...
Aangezien je een laag budget hebt is een 2e hands kaart misschien interessant?

Stuur me even een e-mailtje anders, ik heb een 7950GT in de verkoop staan ;) (zie V&A aangeboden: Asus Geforce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GT/HTDP/512M)

Oh, die doet CoD4, AC en GRAW2 trouwens perfect met alles op highest.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 19-07-2008 22:08 ]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:28
op mn x1900xt werkt zowel COD4 als Assassins creed op 1680x1050 alles high perfect vloeiend, maar, komt in COD4 dan niet hoger dan 80frames en geregeld rond de 30.

Al met al, een goedkope kaart om te kopen op dit moment (allicht 2e hands) en toch een stuk beter dan wat je hebt.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Waarom geen 9600gt? Ik heb er hier 2 van in Sli draaien en loopt allemaal super!
1tje is ook wel goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort zaken zijn benchmarks uitgevonden. Je hebt een extreem-low-end kaart. Die zijn traag ja. En exact hoe traag kun je in een review met cijfertjes lezen. Doe dat aub voortaan voor je een topic opent...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.