DVD-recorder aansluiten; HDMI & scart kabels

Pagina: 1
Acties:

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Ik wil mijn dvd-recorder (Panasonic DMR-EH67) aansluiten op mijn lcd-tv (Philips PFL5602D); heb ik hier zowel een HDMI als een scart kabel voor nodig of kan dit ook met alleen een HDMI kabel?

Is HDMI soms alleen voor de output van de dvd-recorder naar de tv en de scart voor wederzijds verkeer, om bijv tv-programma's op je recorder op te kunnen nemen?

En kan ik ipv de scart kabel dan ook een s-video kabel gebruiken, is dit kwalitatief beter?

Mvg, B.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

HDMI doet geluid en beeld, je hoeft dus geen andere kabels aan te sluiten.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

https://powershellisfun.com

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 16:57
De TS heeft wel een scart kabel nodig, wil hij het beeld dat de tv uitstuurt kunnen opnemen met de dvd recorder. Bij mijn weten levert s-video geen betere kwaliteit dan scart aangezien er verloopstukjes van scart-> s-video bestaan, of die alle pinnen gebruiken zoek ik nog even na.

Edit: In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren '90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd. Dit heeft enige verwarring voor de consument opgeleverd; het is aan een televisie lastig te zien of de S-Videofunctie ondersteund is. Bron Wikipedia: Wikipedia: SCART

[ Voor 47% gewijzigd door -j-k- op 19-07-2008 22:04 ]

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Heb mijn laptop vaio vgn-ak71s met blue-ray lezer en schrijver aangesloten via een HDMI aan de TV Panasonic TH42PV700F. Als ik blue ray film via laptop op tv scherm wil, heb ik alleen het desktopbeeld (1440x900)van laptop op TV en geluid , maar geen film
TV heeft nochtans 1080 i optie .
Ik heb zowel de HDMI (laatste nieuwe model Monster advanced 1000 ex for HDMI-102 Gbps) ingang van de laptop als van de tv gebruikt.Heb weing ervaring op dit vlak , daarom wie heeft er bruikbaar advies? Van harte bedankt voor jullie respons :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 12:19 ]

Verwijderd

Edit: never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 16:33 ]