Ok: allereerst zullen jullie wel denken "WTF?!" bij de toptic titel, maar goed. Dit wordt later duidelijk
Hoi
Ik ben nu bezig met een leuk projectje (ofja, bezig, ik ben een 'plan' aan het uitdenken):
Ik heb een oud RC-karretje gesloopt, en alle electronica eruit gestript en weggegooid (achteraf niet zo slim, maar goed.)
Wat ik nu wil is dit:
"lichte" electronica in mijn karretje:
Via een ander station, bij mijn laptop in de buurt. Het plan is dus dat het autotje RC wordt, en dat ik de zender aan mijn laptop knoop. Ook wil ik de sensors kunnen uitlezen. Het zal dus "meerdere kanalen" moeten worden. In het begin wil ik dan gewoon met de pijltjes toetsen van mijn flaptop het karretje kunnen besturen, later de software iets uitgebreider maken zodat ie wat zelfstandiger wordt, en dan later de sensors ook laten gebruiken. Maar het 'denkcentrum' moet bij/in de laptop zijn.
Eerst (lees: 3 jaar geleden) wou ik er echt ene robot van maken, en had daarom de hardware weggegooid. Maar nu ben ik van gedachten verranderd, en ik wil ik het via de laptop doen. Nu, nu ik er toch wel iets mee ga doen
(3 jaar terug kwam ik niet verder als een schema tekenen)
Nu heb ik 2 vragen:
Hoi
Ik ben nu bezig met een leuk projectje (ofja, bezig, ik ben een 'plan' aan het uitdenken):
Ik heb een oud RC-karretje gesloopt, en alle electronica eruit gestript en weggegooid (achteraf niet zo slim, maar goed.)
Wat ik nu wil is dit:
"lichte" electronica in mijn karretje:
- dc motor aansturing
- servo aansturing
- diverse sensors
Eerst (lees: 3 jaar geleden) wou ik er echt ene robot van maken, en had daarom de hardware weggegooid. Maar nu ben ik van gedachten verranderd, en ik wil ik het via de laptop doen. Nu, nu ik er toch wel iets mee ga doen
Nu heb ik 2 vragen:
- Is het goedkoper om misschien toch een nieuw RC karretje te kopen (el-cheapo) en die zender dan om te bouwen ?
- Als dat niet goedkoper is, heeft iemand tips voor het RC gebeuren ? (moet dus meerdere kanalen worden, daarom zal een standaard RC karretje daar ook niet aan voldoen denk ik, wnat dan kan ik de sensors niet uitlezen die ik er later bijgooi. Ik moet dan hoe dan ook gaan modden in dat ding)