Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[phpBB3 / PHP] Geconverteerde forum heeft verkeerde tags

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een forum geconverteerd van Joomlaboard naar phpBB3. Dit is allemaal goed gegaan, alleen bevatten alle berichten nog de oude Joomla tags ( [img:] en [quote:] bijvoorbeeld), oftewel het forum pakt alle tags niet.

Is er een mogelijkheid om al deze tags om te zetten naar de normale phpBB tags door middel van een php scriptje oid?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Ja, natuurlijk is dat gewoon mogelijk...

MySQL:
1
update [table_name] set [field_name] = replace([field_name],'[string_to_find]','[string_to_replace]');

Een aantal van die query's aanroepen zal je al een heel eind brengen denk ik? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:55:
Ja, natuurlijk is dat gewoon mogelijk...

MySQL:
1
update [table_name] set [field_name] = replace([field_name],'[string_to_find]','[string_to_replace]');

Een aantal van die query's aanroepen zal je al een heel eind brengen denk ik? :)
Over het algemeen is dit een kansloze missie. Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat elk van de posts door de parser wordt gehaald en dan wordt opgeslagen. Dat had de converter al voor je moeten doen.

Voor de topicstarter: ja, er is een mogelijkheid, en nee, het gaat niet op de manier die jij graag zou willen. Wij gaan daar echt geen support op geven, op nota bene twee stukken software. Waarom vraag je het niet op het phpBB forum?

• Xander
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:13:
[...]

Over het algemeen is dit een kansloze missie. Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat elk van de posts door de parser wordt gehaald en dan wordt opgeslagen. Dat had de converter al voor je moeten doen.
Ik heb geen idee hoe ingewikkeld de aanpassingen zijn. Als het niet moeilijker wordt dan dingen als [quote:] in [quote] veranderen ben je zo klaar.

Alleen geen idee of er moeilijkere dingen tussenzitten (url tags met attributen ofzo).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:19:

Ik heb geen idee hoe ingewikkeld de aanpassingen zijn. Als het niet moeilijker wordt dan dingen als [quote:] in [quote] veranderen ben je zo klaar.

Alleen geen idee of er moeilijkere dingen tussenzitten (url tags met attributen ofzo).
Wat zal ik hier eens over zeggen? UBB code moet je niet met *_replace functies behandelen.
Maar het boeit verder niet, aangezien de software waarvoor het geschikt gemaakt moet worden ongetwijfeld over een parser zal beschikken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt, nu komt het vreemde.. In het forum staat gewoon [quote], maar hij pakt de hele tag niet. Maar als ik per bericht op edit druk, en dan weer opsla pakt hij hem wel.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder alle berichten individueel te editten / opslaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 20:52 ]

• Civil
  • Laatst online: 15-11 00:48
Er zit in de 'develop' map van phpbb een adjust_bbcodes.php script. Als ik zo aan het zoeken ben via Google kom ik telkens verwijzingen naar dat script tegen.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:33:
Het is uiteindelijk gelukt, nu komt het vreemde.. In het forum staat gewoon [quote], maar hij pakt de hele tag niet. Maar als ik per bericht op edit druk, en dan weer opsla pakt hij hem wel.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder alle berichten individueel te editten / opslaan.
De geparste berichten zijn waarschijnlijk ergens gecached. Misschien kan je de cache gewoon legen.
Pagina: 1