Fans draaien bij inschakeling voeding.

Pagina: 1
Acties:

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 19:04
Alvorens eerst een kleine lijst met specs:
  • AMD Athlon XP 2000+
  • MSI KT3 Ultra (rev. 1.0)
  • 256 MB DDR333 (Infenion)
  • MSI GeForce 2MX 32MB
De bovenstaande configuratie heeft de afgelopen jaren foutloos gedraait bij een vriendin. Echter was het vorig weekend tijd om het systeem te verhuizen. Aangezien de kast en voeding niet meer benodigd waren heb ik alleen de componenten verhuisd, en deze bij aankomst thuis draaiende gehad (met een 300W Ever voeding). Ze zijn dus tijdens transport niet beschadigd.

Vanmorgen de hele handel in een andere kast gebouwd en de CPU cooler vervangen door een standaard CoolerMaster exemplaar (met een likje Artic Silver 5). Deze behuizing is voorzien van dezelfde 300W 'Ever' voeding als die gebruikt is bij het testen. Niet de meest bijzondere voeding, maar het systeem draaide eerst met een 250W no-name voeding.
Hele spul aangesloten, maar wanneer de voeding wordt ingeschakeld (met de knop achterop de voeding) gaan direct de fans draaien, maar hij reageerd niet op de aan/uit knop. Daarop volgend de oude voeding opgehaalt, en ook dit bied geen oplossing. Bij deze voeding gaan de fans niet draaien bij inschakeling, en reageerd ook de aan/uit knop niet.

Wat heb ik geprobeerd?
  • Oude voeding (welke voorheen gewerkt heeft);
  • Andere AGP kaart (welke werkend is in een ander systeem);
  • Andere RAM-module (eveneens werkend in een ander systeem);
  • Clear C-MOS;
  • Zo kaal mogelijk booten.
Misschien dat een van jullie een suggestie heeft? Zelf ben ik bang voor een brakke CPU of MOBO.

Verwijderd

Cpu of moederbord vervangen. ;)
Dat is het enigste wat overblijft, moederbord al gecontroleerd op lekkende of bolle condensators?

• Soyuz
Moederbord inderdaad nagekeken, ziet er nog prima uit. Ook de connectoren nagekeken, en nergens 'zwarte' plekken kunnen vinden wat zou kunnen duiden op een piekspanning van de voeding.

Een CPU kan ik misschien nog wel aan geraken. Enig idee hoe dit ineens zo kan?

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:15

RmanX

Mario pizza!

Feitelijk dezelfde reactie die ik net al ergens heb neergezet, het zou sluiting met de spacers/schroeven in je kast kunnen zijn.. Heb je al geprobeerd het bord uit de kast op te bouwen? Edit geheugen had je al getest ok

[ Voor 32% gewijzigd door RmanX op 19-07-2008 18:05 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Soyuz
Vreemde ontwikkeling hier. Ik kan de pc alleen opstarten met de 'Clear-CMOS' jumper aan, het BIOS geeft aan dat de 3,3volt battery maar 2,78volt leverd. Gek genoeg heb ik twee nieuwe batterij'tjes gebruikt (beide van een ander merk) waarbij deze zelfde waarde wordt aangegeven. Dit is mogelijk ook de uitleg waarom alleen met deze jumper instelling gestart kan worden...

• Soyuz
@RmanX
Het was inderdaad de behuizing die de problemen veroorzaakte. Hoewel ik wel keurig spacers en de bijbehorende ringetjes gebruikt heb. Hoewel ik reeds vele tientallen computers heb gebouwd is me dit nog nooit overkomen. Morgen breng ik de behuizing terug naar de winkel, ben benieuwd...

Nog bedankt voor de hulp! _/-\o_

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
lol, plak gewoon op de spacertjes een stukje plakband.
en schroef hem door het plakband vast.

• Soyuz
@Redskillz
Ik zat zelf aan hetzelfde te denken maar dan isolatietape i.p.v. plakband. Ik heb het systeem nu in een oude kast van mijzelf gebouwd, beetje speedwax en hij ziet er weer uit als nieuw ;) De behuizing breng ik terug als zijnde ondeugdelijk product.

Bedankt voor het meedenken! *O*
Pagina: 1