• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste tweakers

Ik heb gisteren mijn nieuwe hardware ontvangen en na alles gemonteerd te hebben bleek dat er iets mis was. Als je de PC aanzet gaat de CPU koeler even draaien, net als de overige koelers (VGA etc.) maar geeft hij geen beeld, geen biep toon ofzo en gaat hij vanzelf opnieuw starten. Dus telkens valt alles weer even uit, gaan vervolgens de fans draaien dus start hij opnieuw maar geen POST screen ofzo. Dit blijft hem herhalen tot hij opeens niets meer doet.
Ondertussen is alles al meerdere keren opnieuw gemonteerd, steeds met hetzelfde resultaat. Als enkel de processor met koeler en één latje ram is aangesloten doet hij nog steeds hetzelfde.
De vraag is nu of het aan het mobo ligt of aan de processor? Zelf verdenk ik het mobo omdat er niets van biep toontjes oid uit het mobo komt.

Specs:
Core 2 Quad Q9450
Gigabyte GA-X48-DQ6
OCZ 4GB (2x2GB) PC6400, CL4
XFX Geforce GTX 280
Samsung Spinpoint F1 1TB
Corsair CMPSU-620HXEU (620 Watt)
(Best Buy guide editie juli 2008 high end game systeem)

Verwijderd

Moederbord is de grootste kan aangezien een CPU vrijwel nooit kapot gaat tegenwoordig. :)
Maar je weet het zeker als je dus onderdelen kunt vervangen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
is de 4/8 pins stekker bij de processor aangesloten en ondersteund jouw moederbord vanaf de eerste bios versie wel die processor ?

EDIT: Vanaf bios versie F6 word jouw processor ondersteund en dat is de eerste bios.

Wat het ook nog kan wezen is dat het geheugen op verkeerde snelheid loopt. Ik had dit nadat ik een bios update op een MSI p35 mobo. Het gaf ongeveer de zelfde symptonen (constant rebooten)

[ Voor 53% gewijzigd door THE_FIREFOX op 19-07-2008 15:38 ]

• Renegade!
De 4 pins stekker is aangesloten, ook met de 8 pins stekker blijft alles hetzelfe.
Heb net even met een andere CPU geprobeerd die zeker werkt en die geeft hetzelfde resultaat dus kapot mobo?

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 23:11
Dit zijn altijd van die vage problemen, moeilijk hoor. Heb je al een cmos clean gedaan? Je weet het maar nooit. En gaat je beeldscherm wel aan? Ja, je hebt geen beeld, maar gaat je monitor aan of blijft in standby (lampje monitor blijft knipperen).

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:15

RmanX

Mario pizza!

Heb je al geprobeerd je systeem los op de grond op te bouwen met bord+proc, geheugen en videokaart. :? (uiteraard niet op tapijt of metaal, maar op een stuk hout of de kartonnen doos van je mobo)

Het zou kortsluiting van een van je spacers kunnen zijn. Als dat niet werkt kun je vermoedelijk concluderen dat het bord dood is. Ik heb in het verleden een nforce2 plank gehad met soortelijke klachten en die moest RMA.

[ Voor 12% gewijzigd door RmanX op 19-07-2008 18:00 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb het ook wel eens gehad en PC5300 ipv PC6400 geheugen was de oplossing toen

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
Over die biepjes moet je niet inzitten. Ik heb een (werkende) Gigabyte X38-DS5 in een Antec 900 zitten en geen van beide bevat een speaker om te biepen. Ik krijg nooit biepjes. Dus dat je mobo niet biept kan zijn omdat er geen speaker is.

• Renegade!
acale schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:27:
Dit zijn altijd van die vage problemen, moeilijk hoor. Heb je al een cmos clean gedaan? Je weet het maar nooit. En gaat je beeldscherm wel aan? Ja, je hebt geen beeld, maar gaat je monitor aan of blijft in standby (lampje monitor blijft knipperen).
Nee, het beeldscherm gaat niet aan. Heb ook al de batterij verwijderd en zo enkele keren geprobeerd maar dat haalde ook niets uit.
RmanX schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:59:
Heb je al geprobeerd je systeem los op de grond op te bouwen met bord+proc, geheugen en videokaart. :? (uiteraard niet op tapijt of metaal, maar op een stuk hout of de kartonnen doos van je mobo)

Het zou kortsluiting van een van je spacers kunnen zijn. Als dat niet werkt kun je vermoedelijk concluderen dat het bord dood is. Ik heb in het verleden een nforce2 plank gehad met soortelijke klachten en die moest RMA.
Jup, de hele pc uit de kast gehaald en op de doos gemonteerd. Geeft jammer genoeg hetzelfde resultaat.
mirelia schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:02:
Ik heb het ook wel eens gehad en PC5300 ipv PC6400 geheugen was de oplossing toen
Heb ook al geprobeerd met PC5300 geheugen maar leverde niets op. Zou ook niet mogen met dit moederbord.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 18:14
Ik heb een ga-x48-dq6 en q9450. deze cpu werkt inderdaad met bios f6. ik draai zelf f7b. ik had (af en toe) hetzelfde gedoe (reboot-loop zonder beeld) met corsair 8500C5D geheugen. dit stond niet op de qvl/memory support list van dit mobo en kwam uiteindelijk ook niet door memtest heen. ik heb toen kingston kvr800d2n5k2/2g geheugen erin gestopt, en sindsdien geen enkel probleem meer.

Verwijderd

-

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 21:15 ]

• Renegade!
wezzley schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:06:
Ik heb een ga-x48-dq6 en q9450. deze cpu werkt inderdaad met bios f6. ik draai zelf f7b. ik had (af en toe) hetzelfde gedoe (reboot-loop zonder beeld) met corsair 8500C5D geheugen. dit stond niet op de qvl/memory support list van dit mobo en kwam uiteindelijk ook niet door memtest heen. ik heb toen kingston kvr800d2n5k2/2g geheugen erin gestopt, en sindsdien geen enkel probleem meer.
Was een mogelijkheid want het geheugen staat niet expliciet vermeld in de Support list maar met Kingston 667MHz geheugen (die wel in de Support list staat) bleef alles hetzelfde.

• TomSlegter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 18:45
Hallo Renegade!,

Heb je het board inmiddels aan de praat ? Wat is de status ?
Ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde mem en precies hetzelfde probleem.

Denk nu zelf aan een overleden moederbord :-(

Groet,

Tom
Renegade! schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:38:
Beste tweakers

Ik heb gisteren mijn nieuwe hardware ontvangen en na alles gemonteerd te hebben bleek dat er iets mis was. Als je de PC aanzet gaat de CPU koeler even draaien, net als de overige koelers (VGA etc.) maar geeft hij geen beeld, geen biep toon ofzo en gaat hij vanzelf opnieuw starten. Dus telkens valt alles weer even uit, gaan vervolgens de fans draaien dus start hij opnieuw maar geen POST screen ofzo. Dit blijft hem herhalen tot hij opeens niets meer doet.
Ondertussen is alles al meerdere keren opnieuw gemonteerd, steeds met hetzelfde resultaat. Als enkel de processor met koeler en één latje ram is aangesloten doet hij nog steeds hetzelfde.
De vraag is nu of het aan het mobo ligt of aan de processor? Zelf verdenk ik het mobo omdat er niets van biep toontjes oid uit het mobo komt.

Specs:
Core 2 Quad Q9450
Gigabyte GA-X48-DQ6
OCZ 4GB (2x2GB) PC6400, CL4
XFX Geforce GTX 280
Samsung Spinpoint F1 1TB
Corsair CMPSU-620HXEU (620 Watt)
(Best Buy guide editie juli 2008 high end game systeem)

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Hallo,

Ik heb gisteren (30-08-2008) mijn nieuwe computer opgehaald.

moederbord: GigaByte GA-X48-DQ6
processor: Intel Core 2 Quad Q9550
geheugen: Corsair TWIN2X4096-8500C5D 4096 MB
videokaart: Sapphire Radeon HD 4850 512 MB
voeding: Corsair HX620 620 Watt

Thuis 'snel' inelkaar geschroefd.... (wat een hel om die scythe mugen koeler er op te zetten).

Aanzetten.... en ja hoor.... 2 tot 5 seconden aan, en dan shutdown, dan na een paar tellen automatisch weer opnieuw aan.... en dit gaat constant door.

Het is mij 1 keer gelukt om in de bios te komen, raid 0 te configureren en Win XP 64 installatie te starten (maar de juiste sata/raid drivers stonden er niet op, dus kreeg ik een fout melding).

Later weer met de juiste drivers geprobeerd, maar toen had ik hetzelfde probleem weer, constant herstarten.

Ik heb Gigabyte hierover al gemaild (nog geen reactie), maar zo ik nu al deze reacties lees en ook op andere forums, dan is dit gewoon een bekend probleem.

Ik mag hopen dat Salland niet moeilijk gaat doen, wanneer ik 'm wil omruilen.
Volgens mij heeft RMA weinig zin, de problemen zullen waarschijnlijk blijven. Ik denk dat ik misschien maar weer voor een Asus moederbord ga, tenzij iemand hier een oplossing heeft.

• wezzley
@foton

zie mijn post hierboven; dat corsair geheugen werkt niet met het moederbord. gooi er wat anders in (dat wel op de qvl staat) en het werkt goed. grote kans dat je moederbord gewoon in orde is.

[ Voor 18% gewijzigd door wezzley op 31-08-2008 14:11 . Reden: linkje qvl ]

• foton
wezzley schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:08:
@foton

zie mijn post hierboven; dat corsair geheugen werkt niet met het moederbord. gooi er wat anders in (dat wel op de qvl staat) en het werkt goed. grote kans dat je moederbord gewoon in orde is.
Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken of ik het geheugen kan ruilen bij Salland. Ik heb alleen zo mijn twijfels, aangezien Renegade! het ook geprobeerd heeft met (Kingston) geheugen die op de lijst staat, en het probleem bleef behouden.

Maar je gaf ook aan dat je 'af en toe' het reboot probleem had, ik heb het zo een beetje de heletijd.
Hoeveel geheugen heb je er in zitten? 2 of 4 gig?
Zelf wil ik minimaal 4 gig, met eventueel 8 gig totaal in de toekomst.

Ik blijf het vreemd vinden dan dit moederbordje zo zinnig kan zijn wat betreft het geheugen.
Maar goed, ik zal morgen Salland wel even mailen.

• wezzley
ik had er 2x1gb corsair geheugen in, nu 4x1gb kingston. ik moet wel zeggen, dat als ie in een reboot-loop terecht kwam, ik er een paar uur de stroom vanaf moest halen voordat eea weer wilde booten. sinds er kingston geheugen van de qvl in zit (ongeveer 2 maanden geleden), heb ik geen reboot-loop meer gehad. succes.

• foton
wezzley schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:19:
ik had er 2x1gb corsair geheugen in, nu 4x1gb kingston. ik moet wel zeggen, dat als ie in een reboot-loop terecht kwam, ik er een paar uur de stroom vanaf moest halen voordat eea weer wilde booten. sinds er kingston geheugen van de qvl in zit (ongeveer 2 maanden geleden), heb ik geen reboot-loop meer gehad. succes.
Ik mag hopen dat het bij mij ook gaat werken. Ik wil er in de toekomst graag 4x2gb in hebben (i.v.m. het draaien van vitual machines).
Ik heb zojuist Salland gemaild wat betreft het probleem en ik hoop dat zij met een oplossing komen. RMA is voor mij niet een optie, aangezien dit minimaal 4 weken duurt en ik binnenkort naar het buitenland ga...... misschien dat ik gebruik kan maken van de '7 dagen tevredenheidsgarantie'.

Eerst maar even afwachten wat Salland te melden heeft.

Ik vraag me af hoe het nu vergaat met de moederborden van de andere forumleden.....
Pagina: 1