Toon posts:

Xbox via pc draadloos en toch weer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:
XBOX 1 -> kabeltje -> draadloze router -> [pc1] wifikaartje (eth1) -> [pc1] ethernetkaart (eth0) -> internetrouter (kan ook draadloos) -> internet

Wat ik wil is via xbox connect (wat dus op pc1 komt te draaien) kunnen gamen op mijn xbox.

Xbox staat beneden en moet dus draadloos naar boven connecten, pc heeft 2 kaartjes (1 draadloos, 1 kabelethernet), waarna het signaal dus weer naar beneden moet via de kabel naar mijn internetrouter die ook wifi ondersteunt (staat momenteel uit). Aan eth0 hangen nog 2 pctjes in een netwerkje.

Wat is de beste oplossing voor deze puzzel?
Extra info natuurlijk op verzoek!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Het makkelijkst is denk ik draadloos rechtstreeks naar je router.
Dan komt je xbox gewoon op je intern netwerk te hangen.
En dan kan je volgens mij in xbox connect aangeven welk ip adres je xbox is.

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is nu als volgt:

XBOX IP 192.168.1.110 gaat met draadje naar sitecom routertje 192.168.1.2, die gaat draadloos naar TELE2 router 192.168.1.1 (buiten-ip is 82.nogwat). Aan de tele2 router zit middels een draadje een servertje met ip 192.168.1.7.

Server kan xbox pingen en beide routers benaderen via http.
Xbox kan het internet op.

Ik heb geen firewalls draaien op de server.

Waarom kan xboxconnect mijn xbox niet vinden? draait op server 192.168.1.7. Ook geprobeerd met Xlink-kai, maar dat mocht ook niet baten.
Zijn er wellicht alternatieven voor xboxconnect waarbij je gewoon je xboxip op kunt geven (net als vroeger)?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
Hoe connect Xbox Connect? (Poort). Het kan zijn dat een eventuele firewall op je pc de verbinding blokt. Dit kan de Windows firewall zijn of een 3rd party firewall.

Edit: XboxConnect werkt via poort 8602 by default. Probeer deze eens toe te staan in je netwerk.
Edit 2: Niet goed gelezen. Je hebt geen 3rd party firewall draaien. Check dan de Windows firewall eens of de instellingen van je router.

[ Voor 44% gewijzigd door MuddyMagical op 02-08-2008 23:09 ]