Aan share gekoppelde drive letter zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Eerst weer de uitleg,ik ben dyslectisch en kan heel moeilijk op trefwoorden zoeken.
Ik heb het wel geprobeerd en de netwerk faq doorgelezen.

Het probleem:
Ik heb een nas gekocht en hierin zitten 2 drives.
Deze heb ik vervolgens de drive letters X en Z gegeven door ze toe te voegen via "deze computer",rechtermuisknop,netwerkverbindingen maken.
Met total commander staan de drives X en Z er netjes bij.
Ik kan er op,heb alle rechten,niets aan de hand.

Maar in "deze computer" staan wel alle lokale drives,de usb sticks,de cd roms en noem maar op.
Maar niet de drives X en Z.
Die staan dan weer in mijn netwerk locaties.
Is er nou geen enkele mogelijkheid om die 2 netwerkdrives,die via de nas permanent bereikbaar zijn,gewoon als driveletters in "deze computer" te krijgen ?

Via total commander gaat het zonder probleem,daar staan ze er gewoon bij,maar ik heb liever dat mijn vriendin en kids via slepen en zo dat via "deze computer" doen en niet via total commander waar je zo snel iets per ongeluk wist.

Sorry als ik niet duidelijk overkom,dat is gelijk waarom ik dus met de search geen resultaten kan boeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 13:09 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

In verkenner

rechtse muis op mijn computer ... netwerk verbinding maken

Dat kun je ook heel makkelijk MET dyslectie vinden, je gebruikt imho je dyslectie als excuus om zelf maar niks te hoeven zoeken NOFI

[ Voor 49% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-07-2008 13:08 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En als je op Deze Computer gaat staan in de Verkenner, rechts klikken en dan Netwerkverbinding maken.... En die laten verwijzen naar jouw NAS. heb je dat al gedaan?

vv Ja, ja... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 19-07-2008 13:13 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Roamor schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:08:
En als je op Deze Computer gaat staan in de Verkenner, rechts klikken en dan Netwerkverbinding maken.... En die laten verwijzen naar jouw NAS. heb je dat al gedaan?
spuit 11 >:)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Nick39
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:07:
In verkenner

Dat kun je ook heel makkelijk MET dyslectie vinden, je gebruikt imho je dyslectie als excuus om zelf maar niks te hoeven zoeken NOFI
Zo heb ik ze ook toegevoegd,ik gebruik niets als excuus,ik heb het iets duidelijker gemaakt wat ik gedaan en gevonden heb,oordeel nou eens niet gelijk zo hard.

Maar ze staan dus niet permanent in "deze Computer"
Ik heb ze dus wel succesvol toegevoegd,maar ik kan ze via hun driveletter niet terug vinden in het overzicht van "deze computer" waar dus wel alles staat.
Het toevoegen is dus wel gelukt ( en ook netjes via de search hier gevonden) maar in deze computer staat dus wel een complete opsomming van alle beschikbare drives,zelfs de scanner en webcam staan er,maar niet de toegevoegde shares.

En dat is dus het probleem,ik kan niet duidelijk blijkbaar omschrijven wat ik bedoel want de eerste 2 reacties slaan al gelijk op wat ik moet doen om de shares een letter te geven,wat ik dus allang gedaan heb,maar ik wil ze ook als letter zichtbaar hebben in "deze computer" waar de rest van de drives ook gewoon netjes staan.

• Nick39
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:08:

vv Ja, ja... :P
Ik quote mezelf even:

"Deze heb ik vervolgens de drive letters X en Z gegeven door ze toe te voegen via "deze computer",rechtermuisknop,netwerkverbindingen maken.
Ik kan er op,heb alle rechten,niets aan de hand."

Dus ja,dat heb ik gedaan,dat staat al in de start topic.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb zelf een gedeelde externe harde schijf (aan een andere computer) bereikbaar gemaakt via Deze computer op mijn eigen PC. Hoe? Naar Mijn netwerklocaties gaan en simpelweg verslepen naar Deze computer :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Nick39
  • Niet online
TKing schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:22:
Ik heb zelf een gedeelde externe harde schijf (aan een andere computer) bereikbaar gemaakt via Deze computer op mijn eigen PC. Hoe? Naar Mijn netwerklocaties gaan en simpelweg verslepen naar Deze computer :)
Dan probeer ik dat,dank je
De anderen mogen dan verwijten dat ik mijn dyslectie misbruik,maar jij bent de eerste die leest wat ik nou vraag,beide anderen komen met tips om de drives een letter toe te kennen terwijl ik dus duidelijk al gezegd had dat ik dat had gedaan en hoe.
Dus wie er nu werkelijk dyslectisch is en wie er nu werkelijk goed leest... _/-\o_
Maar goed.. Ik mag dus blijkbaar geen items van "mijn netwerk locaties" ( waar beide drives dus voorzien van de juiste drive letters staan) verslepen naar "deze computer" want dat gaat niet dus helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 13:33 ]

• Nick39
  • Niet online
Dit is dus wat ik bedoel.

Zo is het nu:

http://members.lycos.nl/nickmarc/voor.jpg

Zo,of zoiets zou ik het graag willen:

http://members.lycos.nl/nickmarc/na.jpg

De omcirkelde plaats is slechts om duidelijk te maken waar het om gaat,het is me worst op welke plek ze staan of hoe het er uit ziet,maar dus wel in het afgebeelde venster.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 13:54 ]

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:07:
In verkenner

Zoooo dan :( Kun je er nog wel NOFI bijzetten, maar zo komt het niet over. Laat ik er verder geen woorden aan vuilmaken. De TS verwoordt het zelf het best: Wie is er nou dyslectisch _/-\o_

Goed. @Nick39. Je ziet de drives dus wel in je netwerkomgeving? Het valt me op dat je beeld in het scherm bij deze computer een soort van indeling in categorieen heeft. Kun je die weer eens op Beeld -> Pictogrammen schikken -> In groepen weergeven uitzetten? Wat gebeurt er dan? In de windows verkenner zie je de drives daar wel?

[ Voor 23% gewijzigd door wizl op 19-07-2008 14:14 ]

• Nick39
  • Niet online
wizl schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:06:
[...]

Zoooo dan :( Kun je er nog wel NOFI bijzetten, maar zo komt het niet over. Laat ik er verder geen woorden aan vuilmaken. De TS verwoordt het zelf het best: Wie is er nou dyslectisch _/-\o_

Goed. @Nick39. Je ziet de drives dus wel in je netwerkomgeving? Het valt me op dat je beeld in het scherm bij deze computer een soort van indeling in categorieen heeft. Kun je die weer eens op Beeld -> Pictogrammen schikken -> In groepen weergeven uitzetten? Wat gebeurt er dan? In de windows verkenner zie je de drives daar wel?
Bedankt dat je voor me opkomt.
Nee in pictograms uitvoering gebeurde het ook niet.
Mijn dyslectie heeft een hele bijzondere vorm,ik kan niet iets in korte zinnen uitleggen.
Daarom kom ik er met trefwoorden ook niet uit omdat ik een probleem dat ik heb,niet terug kan zetten naar trefwoorden,het blijft als probleem in zijn geheel zitten.
Vaak kom ik,als iemand me gewoon de juiste trefwoorden geeft, er wel uit.
Daarom heb ik ook maar in paint een 2 tal schetsen gemaakt.
Ik vind het wel jammer, ik heb alles goed gelezen,ook gezocht,de drives goed aangemaakt,zelfs de optie gebruikt om in te loggen met de juiste naam en wachtwoord ( namelijk het admin wachtwoord van de NAS) die verschilt namelijk van die van mijn eigen pc en dan gaan de eerste reacties zonder dat men leest wat ik al gedaan heb,over mijn handicap en daar conclusies over trekken zonder dat men leest wat ik al gedaan heb.

Ik heb het probleem opgelost en wel met TWEAKUI, ik heb deze pc gekocht en in de winkel hadden ze de drivenames boven de Q uitgezet ( net als de A en B omdat er geen floppies inzitten)
Aangezien de drives Y en Z waren "uitgezet" verschenen ze niet in "deze computer".
Nadat ik met tweakui de vinkjes bij Y en Z weer had aangezet verscheen er een geheel nieuwe sectie:Netwerk Stations.
Voor alle duidelijkheid maar weer een foto'tje,maar zo wilde ik het dus graag.

http://members.lycos.nl/nickmarc/nieuw.jpg

Bedankt, jij ook Def!ance |:( NOT

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 15:23 . Reden: url screenshot verbeterd. ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat kan je zelf mounten door NET USE commando te gebruiken via Command prompt of via deze computer rechtermuisknop map network drive . en daar koppel je ze aan de juiste driveletters.
Vinkje aan bij reconnect at logon :)

ikzelf heb ook dyslexie maar dat moet je niet gebruiken als excuus :) , dat provoked alleen maar domme reacties,Het betekend dat je er alleen wat langer over doet :+
Nick39 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:52:
[...]
Bedankt, jij ook Def!ance |:( NOT
Hij helpt je ,en geeft een normale uitleg.
Stank voor dank :r?

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 19-07-2008 15:05 ]

• Nick39
  • Niet online
LuckyY schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:58:
Dat kan je zelf mounten door NET USE commando te gebruiken via Command prompt of via deze computer rechtermuisknop map network drive . en daar koppel je ze aan de juiste driveletters.

ikzelf heb ook dyslexie maar dat moet je niet gebruiken als excuus :) , dat provoked alleen maar domme reacties,Het betekend dat je er alleen wat langer over doet :+
Had ik dus allemaal al gedaan en stond er ook,het probleem zat heel ergens anders,weet je,als ik er niet bij zet dat ik deze vorm van Dyslectie heb krijg je de reactie "je zoekt niet,je doet je best niet" Zet ik het er wel bij om duidelijk te maken dat ik het probeer en heel veel leer van Tweakers omdat ik de goede woorden niet kan vinden lees ik heel veel zijdelingse problemen waar ik later wat aan heb,maar krijg ik weer reacties dat ik het misbruik.
Het ene moment weet ik dat iets een telefoon is,het volgende moment kom ik niet verder als "iets dat belt" :+ zoek ik op telefoon (goed trefwoord) dan krijg ik de juiste artikels te zien,zoek ik op "iets dat belt" nu ja vul zelf maar in...

De drives Y en Z stonden, zie screenshot: http://members.lycos.nl/nickmarc/uit.jpg hier dus uit waardoor ze dus niet opdoken in "deze computer"

• Nick39
  • Niet online
LuckyY schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:58:

[...]

Hij helpt je ,en geeft een normale uitleg.
Stank voor dank :r?
Hij helpt niet, maar ook jij leest weer niet mijn starttopic en zijn reactie.
Hij geeft een oordeel over mijn handicap en leest niet dat hetgeen hij "uitlegt" ik dus al in de starttopic vertel gedaan te hebben.
(zie ook mijn antwoord net hierboven,met screenshot)

Admin,graag een slotje,anders gaat dit door please ?

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 15:18 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:14:
[...]

Hij helpt niet, maar ook jij leest weer niet mijn starttopic en zijn reactie.
Hij geeft een oordeel over mijn handicap en leest niet dat hetgeen hij "uitlegt" ik dus al in de starttopic vertel gedaan te hebben.
(zie ook mijn antwoord net hierboven,met screenshot)

Admin,graag een slotje,anders gaat dit door please ?
2 berichten met 1 quote je kan ook het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje gebruiken.

Maar jij heb het over permanent, dat krijg je dus met Reconnect at logon vinkje.

offtopic:
over een ding dat kan bellen, dan moet je langer nadenken om erop te komen, je weet dat je het heb geef het dan niet snel op. Dat zijn excuses zoeken omdat je de energie erniet in wil steken

• Nick39
  • Niet online
LuckyY schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:22:
[...]

offtopic:
over een ding dat kan bellen, dan moet je langer nadenken om erop te komen, je weet dat je het heb geef het dan niet snel op. Dat zijn excuses zoeken omdat je de energie erniet in wil steken
Het was een uitleg,een voorbeeld van wat er in mijn hoofd gebeurd,geen excuus zoeken.
Overigens zeg ik dat de NAS permanent beschikbaar is,niet dat ik die drives permanent zou willen zien.
Dat ik er geen energie in wil steken is ook weer jouw uitleg,die overigens ook niet juist is maar nogmaals ADMIN, slotje graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2008 15:30 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het is niet dat hij er geen energie in wil steken,

Het is bijvoorbeeld net zoals dat jij het met je vrienden over een film of over een ander ding hebt en jullie of jij kunnen maar niet op de naam komen.

de volgende dag of een paar dagen later kom je er op maar dan heeft het eigenlijk al geen nut meer.

Iedereen heeft dat alleen, zal dat bij hem dan iets of gewoon erger zijn.

who put a "stop payment" on my reality check

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mwa, of je nu wel of geen dyslexie hebt of wel, het kan zomaar eens gebeuren dat je ergens even geen zoek opdrachten voor kan verzinnen. Daarintegen had de TS het ook niet hoeven melden in zijn TS. Dat provoceert het e.e.a. nu eenmaal bij sommige mensen. Daar komt het nu over alsof de TS het gebruikt om zijn onwilligheid kwa zoeken te verhullen.

Feit is dat mensen hier eerst eens goed moeten leren lezen. De TS geeft duidelijk aan wat hij heeft gedaan:
Deze heb ik vervolgens de drive letters X en Z gegeven door ze toe te voegen via "deze computer",rechtermuisknop,netwerkverbindingen maken.
Dan zijn alle reacties als:
In verkenner

Natuurlijk doelloos. Dat was namelijk al gebeurt.

Verder zijn:
natuurlijk reacties die de vriendelijkheid op het forum niet ten goede komen.

De verdere discussie over de vormen van dyslexie laten we hier maar achterwege. Daar is Netwerken niet voor bedoeld.

Fijn dat het probleem is opgelost topic starter. Jammer dat het op een knullige manier is verborgen. Of de winkel dat nu deed om klanten terug te krijgen voor reparatiewerkzaamheden zullen we natuurlijk nooit weten, maar ik kan me geen reden verzinnen waarom je dat wilt verbergen voor een thuis PC.

Om de discussie verder maar de nek om te draaien gaat het topic op slot. Er zijn echter een aantal reacties geplaatst die niet geplaatst hadden moeten worden. Zij die de schoen passen trekke deze maar aan. Zo gaan we niet met elkaar om op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.