• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik ben op het moment bezig om mijn nieuwe htpc in elkaar te zetten en alles gaat prima behalve de tv kaarten.

Wat ik begrepen heb uit documenten en plaatjes op internet (en ook op de doos) is dat de kaarten intern aan elkaar gelinkd worden. Volgens mij heb ik dan 1 antenne nodig en 2 CAM modules. Die heb ik dus ook :) Het probleem is dat waar een aansluitpunt hoort te zitten, zit bij mij (op beide kaarten) een samsung chip. Het zijn beide versie 1.02 van de FlopyDTV T/CI.

Als ik ze beide los aansluit heb ik 2 antennes nodig neem ik aan? Volgens mij moet dit met 1 antennen kunnen toch? Kan iemand het wat verduidelijken/raad geven?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Volgens mij moet/kun je de antenne 'intern' doorlussen, dan moet je op de tuner, het metalen kastje, op de vrije coax uitgang middels een f-connector en een kort stukje (coax) kabel naar de antenne ingang van je 2e FloppyDTV. Van die 2e verwijder je dan (uiteraard)_ de std. f-connector. Je hebt dan dus een kort stukje coax kabel met aan beide zijden een f-connector nodig (als het f aansluitingen zijn althans).

De 2 connectors die ik bedoel zitten bovenaan/op dat metalen gedeelte aan de rechterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/image/floppydtv/floppydtv_front_400.jpg

Ook de firewire kun je evt. doorlussen

• WaarAnders
De f-connector is de linker van de 2? (de rechter zit de antenne namelijk in)

Waar je op jouw plaatje bovenaan iets ziet om firewire in te pluggen zit er bij mij een chip, ik vermoed dus dat het doorlussen bij mij niet mogelijk is.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Volgens mij is de firewirepoort op de kaart precies aan aansluiting als op je moederbord (zodat je dus geen poort 'verliest' bij het gebruik van deze kaart). Het daadwerkelijke doorlussen van het tv-signaal gebeurt met de connector op dat metalen gedeelte (zoals kaajee al zegt)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• WaarAnders
Die firewire poort op de floppydtv heb ik dus niet :)

wat betreft het doorlussen van het signaal: Is dat de ijzeren/metalen connector links van de coax aansluiting?

• kaajee
WaarAnders schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:27:
De f-connector is de linker van de 2? (de rechter zit de antenne namelijk in)
Zijn het niet gewoon 2 dezelfde pluggen/connectoren? EN staat er anders niet bijv. iets van IN & OUT op? Dan is IN de ingang vanzelfsprekend en OUT sluist het (digitale) coax signaal gewoon 1-op-1 door (pass through ahw). Die moet dan dus vervolgens weer in de IN van je 2e FloppyDTV.
WaarAnders schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:27:
Waar je op jouw plaatje bovenaan iets ziet om firewire in te pluggen zit er bij mij een chip, ik vermoed dus dat het doorlussen bij mij niet mogelijk is.
Er staat mij iets bij dat eerdere versies van de FloppyDTV geen FW doorlus mogelijkheid hadden.

De kaart op de foto heeft dus aan de bovenkant een FW aansluiting dmv pinnetjes op de printplaat/kaart. En aan de onderkant (vlak bij waar ie het PCI slot ingaat) een metalen firewire connector die voor een tweede kaart te gebruiken is.

Maar waar gaat jou firewire kabel dan naartoe op de kaart? Die moet toch ook ergens op pinnetjes op je kaart gaan?

• WaarAnders
mijn versie gaat ook niet in een pci slot. Hij hangt aan een schroefje aan de kast boven een pci slot. (ik heb bijvoorbeeld niks af hoeven breken om te kiezen tussen pci-e of pci)

De onderste aansluiting heb ik wel, die gaat vanaf de aansluiting op de kaart naar de firewire aansluiting direct op me moederbord.

Zou het dan kunnen dat ik een verouderde versie gekregen heb? Ik heb versie 1.02 en een NXP tuner (geen philips zoals op de doos staat)

• kaajee
Maar dit maakt niets uit voor je initiële vraag over het delen van CAM etc. en het doorlussen van de antenne. Het antwoord daarop moge nu toch wel duidelijk zijn neem ik aan?
Pagina: 1