Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Sinds januari heb ik een dell xps computer.
Quad core en 4 GB geheugen, met vista.

Ik had alleen gedacht dat de computer veel sneller zou zijn.
Ik heb geregeld dat als ik een paar zaken tegelijk doe hij seconden nodig heeft om het te verwerken, dacht dat dat met quad core en veel geheugen gewoon zou moeten kunnen.
Ik had hiervoor een pentium 4 met Xp van 4a5 jaar oud en die lijkt net ff trager.

Kan dit komen door vista, of heeft iemand anders tips waar ik naar kan kijken om te zien of dit wel deugt?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je iets specifieker zal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Soms is hij erg traag, kan al zijn met het openen van een website.
Als ik dan in taakbeheer kijk naar de processen die lopen en naar het geheugen is er eigenlijk niets vreemds te zien dat hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Wat is je verwachting nou?

Wat wil je van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:23
Windows zal dingen moeten laden van de hardeschijf, dit lijkt me de bottleneck. Voordat je iets kunt openen, zal de hardeschijf dit even moeten hebben gelezen. Dit kost even tijd, en zou je kunnen omzeilen door een ssd hdd te kopen, of een raid te maken ofzo

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Installeer anders eens Windows XP, wie weet ligt het wel aan Vista.

Heb je SP1 er al op staan?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Er staat nog geen SP1 op.
Op dit moment heb ik 1 hardeschijf en ik wil er nog een bijkopen wellicht dat dit ook zorgt voor meer snelheid.

Ik verwacht niks van jullie, ik hoop alleen dat er iemand is met goede tips waar het aan zou kunnen liggen. Heb geen zware virusscanner(sophos) of iets dergelijks draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

keet1 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:28:
Soms is hij erg traag, kan al zijn met het openen van een website.
Niet gewoon de site die traag is?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Vista is gewoon log en traag. Ik heb meerdere Quadcore + 4gb mem systemen gezien die gewoon traag zijn.

Een vriend van me heeft ongeveer dezelfde specs als ik heb @ vista, en zijn PC is gewoon een stuk langzamer dan de mijne.

Ik zou zeggen, gooi Vista eraf en zet XP x64 erop :) Het enige voordeel van vista is DX10, maar ik zie het verschil tussen DX9 en 10 niet echt in de graphics van de huidige games.

[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 19-07-2008 13:04 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk is gewoon de harde schijf te traag voor wat ervan verwacht wordt.
De hdd is in de meeste moderne pc's vrijwel altijd de bottleneck. Ik zou zeggen, kijk eens naar een goede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind over het algemeen dat de snelheid tegen valt van Vista. Ik heb nu een aantal pcs met een Q6600 met 4 gb gezien en het werkt gewoon niet. Hoe meer updates hoe langzamer Vista werkt. Als je de standaard installatie hebt dan is Vista gewoon snel maar hoe meer updates erop komen hoe langzamer de boel gaat werken. Mijn laptop met een T7300 liep met de standaard installatie echt lekker snel en nu ben ik steeds aan het kijken naar een beeld wacht even en dan pas welkom terwijl dat veel sneller ging. Probeer eens alle drivers up te daten want dat heeft bij een aantal pc goed uitgepakt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte geen verschil tussen windows xp en windows vista basic op mijn amd 9500
Merkte wel de verschil tussen een x2 en amd 9500 in windows vista basic (amd 9500 was sneller)

De reden dat ik windows vista basic heb gekozen is directx 10.
Alle anderen rommel die windows home premium heeft hoeft voor mij niet en kost ook veel meer cpu kracht , hd ruimt en meer geheugen gebruik

Ik zal zeggen in stal windows vista basic met de key die je nu heb (moet kunnen omdat je altijd een lagere versie mag installeren )

En kijk dan pas of deze wel normaal draait.

Bij mij is windows vista basic net zo snel als windows xp pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:04
Ik zou windows Vista SP1 eens installeren.
Mijn vorige pc had daar ook last van, dat hebben zij toen opgelost met een patch.

Ik heb nou ook een pc met een quadcore icm 4Gb aan geheugen en ik heb hier met Windows Vista Ultimate X64 nog geen problemen gehad.

Veel succes ermee. :)
Pagina: 1