PC133 CAS2?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb vandaag mijn PC133 HSDRAM van Mushkin binnen gekregen. De levering bestond uit 2 sticks van 128MB. Ik heb die meteen in mijn Asus a7v geprikt en op 133MHz gezet. Alles was prima, computer lekker snel. Net kijk ik in de BIOS zie ik dat CAS op 3-3-3 staat. Ik heb niet 1000 gulden uitgegeven voor 3-3-3 ram dus ik zet dat op 2-2-2. Start de computer niet op. Ik 2-2-3 proberen doet ie het wel. Ik 2-2-2 op 100MHz proberen. Start ie wel op, maar loopt Windows 2000 vast tijdens booten.

Die laatste die ik niet op 2 krijg is:"SDRAM RAS to CAS Delay". Nou weet ik niet of dit veel snelheid scheelt maar ik baal flink. Koop ik voor een rug aan mem omdat het 'beter' is dan bij de gemiddelde computer zaak, draait het niet eens 2-2-2 op PC100!.

Dit geheugen is gerate op 2-2-2 142MHz dus ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Meer voltage naar me mem ofzo?

• Ilan Shemes
Hmmm... sluit maar weer af. Ik zie net dat ik me vergis. Op de Mushkin site staat duidelijk:

CAS Latency = 2
RAS to CAS Delay = 3
Precharge Delay = 2

Zal wel met mijn neus hebben gekeken toen ik bestelde. Ene Hans bij SWW computers had me dit al verteld. Hans als je dit leest: "Je hebt gelijk!".

Verwijderd

lekker duur.

Ik weet nog dat ik een halfjaar geleden mij 128 MB pc 133 voor FL.325,- inc verzendkosten had gekocht.

Ik weer dan ook niet wat voorn merk het is, en heb die lui van klein informatica al 3X een mail gestuurd voor de specificaties van dat geheugen (nix teruggekregen).

Merk geheugen is leuk, maar als je er bijna 2x zoveel voor moet betalen vraag ik me af of het het waard is.

Verwijderd

Ik was van plan 2 reepjes 128 Mb PC133 Kingston te halen bij Graficall. Goede keus? Kost ook bijna fl 1000,-

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hlpdsk:
Die overweging maak ik nu ook..... vraag me af of het het prijsverschil waard is. Als ie maar op 140 Mhz cas 2 loopt...

specs

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1 a 2 jaar geleden heb ik 128 mb pc100 geheugen gekocht gewoon een a merk op de beurs... in bios staat ie op 2-2-2 en dat draait perfect ! scheeld dat nu veel snelheid ?

• Rozz
  • Laatst online: 27-08 08:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Mijn PC100 van een jaar of 2-3 geleden loopt maar max op 107cas2 en nu op 138cas3 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ik zit dus ook te denken aan grafical en heb al verschillende sites gezien met tests e.d. maar niemand zegt echt duidelijk of je systeem ook sneller loopt qua menutjes openen, programma`s starten...kortom gewoon windows gebruik.

Wat heb ik eraan dat ik 140+cas2 kan lopen (nu 650@897Mhz met 138cas3) en dat je het misschien qua dagelijks gebruik niet eens merkt??

Iemand duidelijkheid hierover?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn geheugen loopt op 2-2-2 133mhz perfect.
A-merk, gekocht bij eynstein.
Het merk: Xelo.

128mb 133MHz voor 289 ex verzend kosten toen (half mei).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

39

• Ilan Shemes
Homedisc:
Daar wordt ik dus ontzettend niet goed van Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Naja, het draait op 2-3-2 tot boven de 150 (nu 142) dus ik ben er wel blij mee. Misschien dat ik voor 700 net zo blij zou zijn geweest. Maar het kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Over een maand ben ik het weer vergeten. En mijn computer is nu echt super snel.
Pagina: 1