Ik heb vandaag mijn PC133 HSDRAM van Mushkin binnen gekregen. De levering bestond uit 2 sticks van 128MB. Ik heb die meteen in mijn Asus a7v geprikt en op 133MHz gezet. Alles was prima, computer lekker snel. Net kijk ik in de BIOS zie ik dat CAS op 3-3-3 staat. Ik heb niet 1000 gulden uitgegeven voor 3-3-3 ram dus ik zet dat op 2-2-2. Start de computer niet op. Ik 2-2-3 proberen doet ie het wel. Ik 2-2-2 op 100MHz proberen. Start ie wel op, maar loopt Windows 2000 vast tijdens booten.
Die laatste die ik niet op 2 krijg is:"SDRAM RAS to CAS Delay". Nou weet ik niet of dit veel snelheid scheelt maar ik baal flink. Koop ik voor een rug aan mem omdat het 'beter' is dan bij de gemiddelde computer zaak, draait het niet eens 2-2-2 op PC100!.
Dit geheugen is gerate op 2-2-2 142MHz dus ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Meer voltage naar me mem ofzo?
Die laatste die ik niet op 2 krijg is:"SDRAM RAS to CAS Delay". Nou weet ik niet of dit veel snelheid scheelt maar ik baal flink. Koop ik voor een rug aan mem omdat het 'beter' is dan bij de gemiddelde computer zaak, draait het niet eens 2-2-2 op PC100!.
Dit geheugen is gerate op 2-2-2 142MHz dus ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Meer voltage naar me mem ofzo?