• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Heren, dames eventueel ook,

Kent u de Slingbox? Vast wel. In Nederland alleen te krijgen via UPC, helaas. Ik heb ook geen buitenlandse leverancier gevonden die me er een wil sturen. Ook ben ik helemaal geen UPC-klant. Maar ik wil wel zo'n box, want mijn vader zit in het buitenland en die wordt sport kijken via Al Jazeera een beetje zat ;-)

Een vriend van me is wél UPC-klant. Mijn vraag: als hij dat ding bestelt, kan ik dat dan ook buiten het UPC-gebied gebruiken? (Ik ben Multikabel/Ziggo-klant.) Of is dat gelocked op een of andere manier?

Alvast dank voor evt. reacties!

(In het forum al gezocht op UPC AND Slingbox)

[ Voor 0% gewijzigd door warnas op 19-07-2008 11:26 . Reden: typo ]

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
ik zou zeggen dat het gewoon een algemene box is die met de smartcard van UPC de signalen van UPC kan decoden. Als jouw leverancier (of die van je vader) ook deze codering gebruikt dan moet dat geen probleem zijn, lijkt me. Uiteraard wel de juiste smartcard gebruiken.

Ik snap alleen niet waarom je perse deze box wilt hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door WaarAnders op 19-07-2008 13:58 . Reden: Niet helemaal begrepen hoe het zit :) ]

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Er zit helemaal geen smartcard in. Een Slingbox is geen decodertje ofzo, maar kan een prive-videofeed vanuit je huis de hele wereld over zenden. Dus dan kan pa vanuit het buitenland alle kanalen die hij op zijn Nederlandse adres heeft bekijken.

Iemand die hem heeft, van UPC?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoe zit het met de kwaliteit van dat signaal? De upload van de gemiddelde Internet aansluiting ligt volgens mij onder de 2 Mbps wat niet al te veel is gezien de bitrates van de betere kanalen. Of wordt de resolutie tot postzegel formaat verschaald?

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
De beeldkwaliteit hangt natuurlijk het meest af van de uploadsnelheid op het adres waar de box staat. Bovendien kan maar 1 client connecten, dus je hebt de volledige feed voor jezelf.

Zie verder http://www.slingmedia.com als je wilt weten wat zo'n ding dan precies is. Ik wil hier alleen weten of monopolist-leverancier UPC in Nederland het ding op een of andere manier onbruikbaar heeft gemaakt als hij buiten hun verzorgingsgebied wordt gebruikt.

Of zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:24
ArChie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:54:
Of wordt de resolutie tot postzegel formaat verschaald?
Misschien een leuk topic beeldformaat is normaal,

http://www.sat4all.com/fo...at/Number/1339698/fpart/1

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Goed, uiteindelijk heb ik er dan maar een gekocht, zij het niet bij UPC. Op Marktplaats had iemand er een in de aanbieding. Die had hem via Carphone Warehouse, maar nooit gebruikt. Het ding had een Engelse stekker, maar ook een extra Europese voeding. Hij werkt hier overigens prima (Multikabel/Ziggo).

Ik kan dus nog steeds niet zeggen of UPC ze saboteert, maar als je ze 'gewoon' koopt zijn het handige en redelijk makkelijk te configureren apparaatjes. De beeldkwaliteit blijft dat van streaming video en hoe vaker je het beeld vergroot (x2, fullscreen) hoe slechter het wordt. En dat was dan nog via het lokale netwerk thuis.

Ik heb wel gemaild met Slingmedia en hoorde dat aan het eind van het jaar (dus eind 2008) ook andere bedrijven het ding gaan leveren. In feite was het een 'kluitje in het riet'-mailtje, want mijn vraag aan hen was of ZIJ me er een wilde verkopen.

We are aware that there are areas within Netherlands which are not cabled by UPC. Our
partners don't ship Slingbox to countries where we have not yet launched
in retail or provide our own customer support but we are expanding
across Europe through 2008 so please keep checking back for news.

Het blijft dus nog even lastig om aan een Slingbox te komen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan dus nog steeds niet zeggen of UPC ze saboteert
Dit soort conspiracy-gedachtes zegt meer over jou dan over UPC :o

Iig heb ik wel eentje via UPC gehad, deed exact wat het moest doen, namelijk willekeurige analoge videobron (via composite, S-video of RGB) over een netwerk pompen en afspelen op player op apparaat naar keuze. Heb op gegeven moment de output van een oude MSX erover gehad :z

Helaas was de meerwaarde boven VLC op m'n thuisserver minimaal, dus na verloop van tijd weggedaan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De Slingbox is zeker zonder UPC te gebruiken.

Ik heb als niet UPC-klant recent een Slingbox aangeschaft via mijn broer, die wel UPC-klant is en het werkt prima. Dus geen lock o.i.d. vanuit UPC.
Ik gebruik hem om de Nederlandse TV-zenders vanuit mijn moeders huis (ook geen UPC-klant) via internet te streamen naar mijn eigen woning in België. Werkt perfect!

De beeldkwaliteit wordt slechter bij groter beeldformaat, maar wanneer ik de laptop aansluit op de TV valt het reuze mee, is zeer goed te doen. Ben er erg tevreden mee.
Pagina: 1