Hoi, ik probeer met php dynamische stylesheets te maken. Ik wil de css uit een class method laten komen. Maar de file waar die class in staat (class_csshandler.php) wil ik voor de html-openingstags includen, om dan die class aan te roepen in het bestand dat ik link in de header
in index.php
en css.php
De code is maar een abstractie, maar het principe is dit: op deze manier worden de ge-include bestanden niet waargenomen in css.php. CSS_Handler is daar niet gedefinieerd, terwijl de includes toch qua code gezien eerder worden gedaan, dan het aanroepen van het css bestand. Ook de get-variabele is niet beschikbaar, tenzij in de <link /> meegegeven. Mis ik iets?
in index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| include('class_csshandler.php'); ?> <html> <head> <link href="css/css.php" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <body> </body> </html> <? |
en css.php
PHP:
1
2
3
4
| $csshandler = new CSS_Handler; //hier loopt het dus fout, CSS_Handler is niet gedefinieerd $csshandler->setTheme($_GET["theme"]); header("Content-type: text/css"); $csshandler->outputCSS(); |
De code is maar een abstractie, maar het principe is dit: op deze manier worden de ge-include bestanden niet waargenomen in css.php. CSS_Handler is daar niet gedefinieerd, terwijl de includes toch qua code gezien eerder worden gedaan, dan het aanroepen van het css bestand. Ook de get-variabele is niet beschikbaar, tenzij in de <link /> meegegeven. Mis ik iets?