2 internetverbindingen, 2 netwerken, 1 computer

Pagina: 1
Acties:

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04
Dit is de situatie:

Ik heb op dit moment 2 netwerken, allebij met een internet verbinding(1 kabel, 1 adsl).
Ik heb ook een computer met 2 NIC's. iedere NIC is aangesloten op 1 van de netwerken. Wat ik nu wil, als het mogelijk is, is om verschillende programmas verschillende internet verbindingen te laten gebruiken. Bijvoorbeeld downloaden via netwerk 1 en de rest via netwerk 2.
Ik gebruik Windows XP pro SP3.

Ik heb google geprobeerd, en de zoek functie hier, maar ik heb niets kunnen vinden over vergelijkbare situaties.
Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Of hier speciale software voor is weet ik niet ,maar met een Virtual PC (gratis) van Microsoft kun je natuurlijk wel makkelijk de boel uit elkaar houden.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04
Herby schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 05:03:
Of hier speciale software voor is weet ik niet ,maar met een Virtual PC (gratis) van Microsoft kun je natuurlijk wel makkelijk de boel uit elkaar houden.
Ik heb virtualbox van sun in gebruik op dit moment, maar ik zou het liefst zonder virtualisatie de verbindingen gescheiden houden.
Ik zou natuurlijk mijn downloads via virtualbox kunnen doen, maar is het dan (snel, niet al te moeilijk) mogelijk om de downloads over te zetten uit de virtuele harde schijf naar mijn gewone computer?

[ Voor 17% gewijzigd door Ellhound op 19-07-2008 05:40 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zoek op dual wan router en je zal zelfs op got hier veeltopics over vinden.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Men neme :

1 x linux servertje met 3 nics
1 x wichever distro you prefer

nic1 = kabel
nic2 = adsl
nic3= lan

Hierna ga je lekker met poorten en routes rommelen

veel success 8)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

bord4kop

maximaal 100KB!

Zoiets zou ik ook maken inderdaad, gewoon een simpel en elcheapo bordje met nics erop (en verbruik van < 15 watt) ;)

Maarja, hij heeft maar 1 PC...

Probleem in deze is wat ge je vertellen dat je gateway is, wat gaat je route worden?
Je kan dat niet zomaar in Windows doen; de ene keer naar buiten via verbinding 1 (ADSL) de ander keer via 2 (kabel).
Je kunt wel je kaarten een lagere/hogere metric (zeg maar prio) geven, maar je kan maar 1 gateway hebben.

Je zult iets van routering moeten inbouwen en de IP adressen (en route) moeten kennen naar je downloads. Die zou je dan "vast" kunnen zetten m.b.v poorten.
Je normale internet verkeer zou ik dynamisch houden.

EDIT:
Goed hierboven staat een lang en onduidelijk verhaal;
Komt erop neer dat je het niet 'in windows' kan doen maar je moet een router maken die dit wel kan. 'daarachter' zet je je windows machien.

[ Voor 28% gewijzigd door bord4kop op 19-07-2008 10:00 ]

| Security Management |

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bord4kop schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:54:
Zoiets zou ik ook maken inderdaad, gewoon een simpel en elcheapo bordje met nics erop (en verbruik van < 15 watt) ;)

Maarja, hij heeft maar 1 PC...

Probleem in deze is wat ge je vertellen dat je gateway is, wat gaat je route worden?
Je kan dat niet zomaar in Windows doen; de ene keer naar buiten via verbinding 1 (ADSL) de ander keer via 2 (kabel).
Je kunt wel je kaarten een lagere/hogere metric (zeg maar prio) geven, maar je kan maar 1 gateway hebben.

Je zult iets van routering moeten inbouwen en de IP adressen (en route) moeten kennen naar je downloads. Die zou je dan "vast" kunnen zetten m.b.v poorten.
Je normale internet verkeer zou ik dynamisch houden.

EDIT:
Goed hierboven staat een lang en onduidelijk verhaal;
Komt erop neer dat je het niet 'in windows' kan doen maar je moet een router maken die dit wel kan. 'daarachter' zet je je windows machien.
je kan ook gewoon een ready pakket nemen oid,
maar zolang je die machine(linux) de gateway laat spelen, dan beslist de gateway wel welke lijn waarvoor nodig is, en eventueel failover.

Daar is echt meer dan genoeg over te vinden met google :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kunt eens kijken wat je kunt doen met Routing and Remote Access in Windows

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1