Mondo Rescue op Clarkconnect

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 00:18
Ik zou graag Mondo Rescue (http://www.mondorescue.org) willen installeren op mijn server welke op Clarkconnect 4.2 SP1 draait. Ik zou alleen niet weten voor welke pakketten ik moet kiezen, en hoe ik ze moet installeren. Ik weet wel dat Clarkconnct op Redhat/Centos is gebaseerd, maar ik weet niet op welke versie, en ik weet ook niet hoe ik de pakketbeheerder (apt en rpm) moet configureren om de Mondo Rescue-pakketten te installeren (ik heb via Google websites gevonden welke wijzen om CentOS repository's toe te voegen, maar daar zitten geen Mondo-pakketten bij).

Op de website van Mondo Rescue staan pakketten voor verschillende versies van Redhat Enterprise Linux en voor Fedora Core, maar ik weet niet welke versie ik moet kiezen en hoe ik ze moet installeren. Er staan namelijk in de mappen héél veel verschillende .rpm pakketten, zoals deze voor REL 5: ftp://ftp.mondorescue.org/rhel/5 Ik weet absoluut niet welke ik moet hebben :(

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

CC reportte bij mij dacht ik als cent os 4.4. Maar daarvan zie ik geen package staan.

Ik raad je toch maar aan het gewoon vanaf source te compilen. Als je de dependencies dan goed voor elkaar heb heb je in ieder geval zekerheid dat het werkt.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 00:18
Het compileren was voor mij toch wat lastig aangezien ik weinig ervaring heb met Linux, maar het gegeven dat CC 4.2 gebaseerd was op CentOS 4.4 was al genoeg, wat hier (http://cat24.net/Mondoarchive.html) las ik dan dat ik er RHEL4-packages voor kon gebruiken. Ik had toen de packages hier (ftp://ftp.mondorescue.org/rhel/4/U6/) binnengehaald en geïnstalleerd met rpm -ivh *.rpm

Wel moest ik eerst met apt de paketten binutils, dosfstools, which en syslinux installeren, maar dat zat al bij de CC repositorys :) Het blijkt verder prima te werken :)