Leopard: opslaan van VNC wachtwoord geeft error

Pagina: 1
Acties:

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik probeer op mijn iMac met Leopard VNC aan de praat te krijgen. Dit probeer ik via settings --> sharing en dan kiezen voor "Remote management". Vervolgens klik ik op "Computer settings" en zet een vinkje bij "VNC viewers may control screen with password:" en vul hier een wachtwoord in. Als ik dan op OK klik vraagt hij om mijn wachtwoord om de settings op te slaan. Als ik dit doe krijg ik de volgende foutmelding "There was an error saving the VNC password". Als ik expres een fout wachtwoord invoer krijg ik een andere melding. Het wachtwoord klopt wel.

Ik heb gezocht via Google maar kon niks vinden. Ik heb ook gekeken in de console maar de enige melding die ik langs zie komen is "19-07-08 02:20:11 authexec[1552] executing /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/AppleVNCServer.bundle/Contents/Support/writesettings"

Ik heb ook gekeken in de AppleVNCServer.bundle maar kan in de map Support niks vinden dat op writesettings lijkt. Nou weet ik niet of dit wel de bedoeling is, maar ik heb voor de zekerheid maar gekeken of ik het kon vinden. Ik heb verder niet zoveel verstand van OS X dus weet niet meer waar ik moet zoeken. Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen.

edit:
Ik heb inmiddels de Remote management package opnieuw geïnstalleerd via Pacifist nu staan wel de juiste bestanden er. Althans ik kan mijn wachtwoord opslaan. Alleen wil de client nog niet connecten. Dus wel verder maar nog niet helemaal klaar. Nu eerst maar eens slapen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door WvdWest op 19-07-2008 04:10 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 18:04
Zorg ervoor dat wanneer je een niet-apple VNC client gebruikt alle instellingen op auto laat staan. In ieder geval de kleuren moeten hoger staan als 256 kleuren, anders krijg je wel connectie maar sluit je Apple de connectie weer af. Dit is een basis geweest van veel frustratie toen ik hiermee aan het vogelen was.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een Mac mini en daar werkt VNC wel op. Ik connect via mijn iPhone. Maar op mijn iMac werkt het nog niet. Zometeen maar weer eens verder puzzelen. Maar sowieso bedankt voor je tip. Dat kan ik gebruiken als ik het over internet op een Windows PC ga gebruiken.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.