Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC upload super traag

Pagina: 1
Acties:

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik probeerde vanochtend al wat paginas te openen, maar dat ging erg traag.
Nu kom ik net thuis is het probleem nog steeds niet verholpen:

Download: ~700kb/s
Upload: ~5kb/s

Na wat klachten van x264.nl bezoekers, kreeg ik door dat uploaden zo goed als onmogelijk is.
Ook modem resetten, en gegevens van de DHCP server krijgen duurt super lang?
Kan een DHCP server de upload snelheid totaal in de war brengen??

[00:20:24] Transferred: x264.exe 982,546 bytes in 3 minutes 15 seconds (4.9 KB/s)
Dit is meestal RUIM 170kb/s :(

Hopelijk als ik morgen wakker wordt is het verholpen, echt geen zin om UPC te bellen en te horen krijgen dat het mijn schuld is.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Lijkt me niet echt jouw schuld, heb je niet toevallig bittorrent(utorrent ofzo) op de achtergrond draaien die alle verbindingen dichttrekt en je modem overbelast oid. Anders lijkt het me gewoon een probleem van UPC zelf en moeten hun het maar oplossen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door peeter123 op 19-07-2008 00:56 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• neeecht
2 computers en modem uitgezet en stroom eraf.
Daarna direct opstarten, geen (zichtbare) verbindingen via netstat.
FTP Client starten en proberen te uploaden naar de 6 mirrors, alleen mirror01 en mirror02 zijn gelukt, de rest timed-out. We gaan het morgen wel weer zien!

Verwijderd

Modem uitzelen en je DB waarden even nakijken : 192.168.100.1

Verder even de Chelloo.com site raadplegen voor info of daar je vraag te stellen, aangezien UPC bezig is met uitbreiding netwerk en testen van Docsis 3.0

Ook heeft de afgelopen maand de Amsterdam Exchange wat problemen gehad en zijn naar mijn idee nog steeds niet helemaal verholpen. Als dat allemaal niet helpt even de helpdesk vragen om een lijnmeting. Als je achter een router zit even je router een minuutje eraf laten, wil ook nog wel eens helpen.

Misschien in het vervolg even in het forum hier naar UPC topics zoeken, er loopt al een algemeen UPC topic. Als iedereen hier een topic opent over UPC traagheid vervuilen we alleen maar de GoT servers, no offence :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Hopelijk als ik morgen wakker wordt is het verholpen, echt geen zin om UPC te bellen en te horen krijgen dat het mijn schuld is.
Ok, maar realiseer je wel dat we aan onze kant van de lijn niet kunnen ruiken hoeveel computerkennis elke klant heeft! Het is immers nogal zinloos om de modem/signaalwaarden/bekabeling na te kijken terwijl de klant gewoon KaZaA met volle upload heeft draaien. ;) Derhalve is het logisch dat je een klant erop wijst dat het probleem ook aan de klant zijn kant kan liggen. Maar een klant zomaar 'beschuldigen' dat het aan hem/haar ligt doen we niet.

Anyway, het lijkt me geen AIX-probleem, anders zouden duizenden mensen daar last van moeten hebben. Nee, ervan uitgaande dat bij jou alles in orde is, denk ik dat je modem een slechte upstreamverbinding heeft. Kijk eerst eens of je in de webinterface van de modem (http://192.168.100.1) informatie over de upstream kunt vinden. Of dit kan, en waar dit staat, hangt van het type modem af.

Wat vaak wonderen doet, is simpelweg de coaxkabel tussen je wandcontactdoos en de modem losdraaien, achterop de modem dus. Ondertussen uiteraard even de stroom eraf. Haal ook eens eventuele splitters er tussenuit om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Als je alles hebt uitgesloten, en als je zeker weet dat er niks met je pc aan de hand is, moeten we toch eens nader naar je modem kijken...

PS: pingen naar x264.nl en de mirrors levert geen UPC-IP-adres op. Hoe bedoel je dat je klachten van x264.nl-bezoekers kreeg? Of host je hem tijdelijk elders vanwege de uploadproblemen?

Groeten van toevallig een fervent x264-gebruiker. :)

• neeecht
@Parabellum

Helemaal mee eens, is het niet dat is dit wat apart vond, wel 700kb/s download,
lijn verder wel stabiel, nooit disconnect met IRC ofzo, maar dan wel 5kb/s upload.
Ook kan ik je zeggen dat ik in 1.5-2 jaar dit probleem niet had gehad.
UPC is bij mij al die tijd superstabiel gebleven.

Off topic, DSL (2.6km van de centrale) is hier 3x "geupdate", maar 3x werd mijn upstream trager.
Eerst 72kb/s, toen 65kb/s en als laatste 50kb/s, terwijl dit 1mbit upstream moest zijn.

Dus noodgedwongen terug naar UPC, waar mij beloofd werd ik nooit zou worden afgesloten vanwege het
download/uploaden van grote of veel bestanden. Satelliet samples en eigen HD video samples als source
aanleveren doen al menig Belgische ISP in tranen uitslaan.

Dat was mijn grootste vrees dus, gelimiteerd of storingen.

@Bergen
"Maar een klant zomaar 'beschuldigen' dat het aan hem/haar ligt doen we niet."

Niet MEER! :)

Ik heb blikseminslag in de buurt gehad, en mijn antenne(s) hebben veel signaal aangetrokken,
dus 90% van de apparatuuur hier was stuk, inclusief ALLE UTP portjes.

Ik UPC bellen, krijg ik een vrouw aan de lijn, ik zeg: "Ik heb blikseminslag gehad, mijn modem is stuk."
Mevrouw: - Nee hoor, uw modem is gewoon online... Dus ik uitleggen van hoe bliksem werkt en dat mijn
UPT port toch echt stuk was, na 2 minuten was ik het zat, vroeg om haar naam en hing op.
Belde opnieuw naar UPC, en kreeg een "slimme jongen" aan de lijn.
Ik was in gesprek en het woord bliksem viel in een zin en deze medewerker begreep het meteen en
vroeg wanneer de monteur lang kon komen met een nieuwe modem.
Ik heb verder gemeld dat sommige (vrouwelijke, moest het toch zeggen) medewerkers niet goed hun werk deden, maar heb geen naam gegeven. Het leek wel of na dat telefoontje UPC het zelf ook zat was,
want de maanden daarna moest ik bij wat andere mensen ook UPC bellen, maar de helpdesk was TOTAAL veranderd!
"Heeft u nog vragen? ", "Heeft u nog andere problemen?" of "Vind u dat ik u duidelijk en goed geholpen heb?"

Ik was dus al bang, als ik vandaag weer moest bellen, maar alle connecties wel in orde waren, ik dit beeld misschien weer kwijt zou raken :)

... maar goed zoals gehoopt: Wakker worden, en alles is weer normaal.
Transferred: x264.exe 982,546 bytes in 5.67 seconds (169.2 KB/s)
De mirrors zijn weer voorzien van de files en het script draait weer!

http://x264.nl de mirrors worden voorzien via een UPC lokatie.
Ik was te lui om alles mee te nemen, dus de server met scripts draait daar dus.
x264.exe wordt gecompiled en dan gewoon los naar elke mirror geupload, ~1mb met 170kb/s is makkelijk te doen.
Ik kreeg berichten dat x264.exe niet werkte en mensen bang voor een virus waren.
Het waren dus gedeeltelijk geupload files, van 80k ipv 960k.
Alles gaat automatisch, dus alleen een stroomstoring, windows update self-reboot of dus internet problemen leveren soms problemen op, VNC met 5kb/s instabiele upstream ging dus erg lastig :)

Hopelijk blijft alles in orde!!

Dank voor uw aandacht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

170kb/s is anders ook erg weinig - welk abo heb je? Easy levert tegenwoordig al 256kb/s upstream, met Power hoor je 1.5Mb/s te krijgen en Extreme doet zelfs 2Mbs. Sowieslo klinkt het alsof iets nagekeken moet worden...

Oslik blyat! Oslik!

• neeecht
1.5mbit = ~ 170kb/s dus full speed dus.
Naar beneden afgerond, maar haal ook wel eens 180kb/s :)
(kilo byte per seconde dus) b != B, ik weet het, maar de vergelijking 5 naar 170kb/s moest toch duidelijk zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tssk, als je B bedoelt, zeg dat dan ook ;)

Sowieso is 5kB/s (40kb/s) nog altijd bedroevend traag, dus de vergelijking maakt het nog niet duidelijk.

* dion_b zit sowieso met smart te wachten op een echt goede uploadsnelheid...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Bergen schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 02:37:
[...]
Ok, maar realiseer je wel dat we aan onze kant van de lijn niet kunnen ruiken hoeveel computerkennis elke klant heeft!
Heb je gelijk in, kennis kun je ook niet ruiken :P Maar het is heel simpel om een gesprek met een aantal vragende vragen te beginnen die een medewerker wel enige inzicht kan geven over de kennis van de client. Ik ben ook geen supernerd maar heb wel bepaalde kennis van het 1 en ander en dan is het gewoon vervelend als een medewerker je nog als een ongeleterde gebruiker blijft behandelen.

De laatste storing die ik had was gewoon mijn bootfile uit de modem verdwenen, wat ik ook al aangaf en dan toch stug doorgaan met andere irrelevante vragen. Had maar verzocht of het NOC me wilde bellen en die belde me later terug dat inderdaad de bootfile was "verdwenen". En dan zit ik 20 minuten mijn tijd te verdoen. Op zich niet zo heel erg maar wel irritant, niet alleen omdat je geen internet heb maar ook iedere keer gelijk je telefonie eruit klapt.

UPC kun je alleen maar dwingen om verbeteringen aan te brengen, het zou ze sieren als ze dat eens van zichzelf uit gaan doen, werkt voor alle partijen prettiger :) De laatste weken vliegt om de haverklap mijn verbinding eruit op onregelmatige tijden en voor onbaalde tijd. Geen nieuwe modem willen afsturen, misschien werkt het niet helemaal lekker meer maar wel duur een monteur willen langs sturen. Zonde van het geld en tijd, want de klant moet er weer voor thuisblijven ;)

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:00:
[...]
Had maar verzocht of het NOC me wilde bellen en die belde me later terug dat inderdaad de bootfile was "verdwenen".
Ik kan je garanderen dat je niet bent teruggebeld door 'het NOC'...

Die weten waarschijnlijk niet eens wat een bootfile is, en dat is voor hen ook totaal irrelevant, die zitten daar voor compleet andere zaken, niet voor individuele klanten.

Je bent waarschijnlijk teruggebeld door een 3rd line medewerker...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

neeecht schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:41:
Ik heb blikseminslag in de buurt gehad, en mijn antenne(s) hebben veel signaal aangetrokken,
dus 90% van de apparatuuur hier was stuk, inclusief ALLE UTP portjes.
Dat zie ik heel vaak, dat modems na blikseminslag netjes online blijven en dat alleen de UTP-poortjes morsdood zijn. Apart, maar heel herkenbaar. Nu nog de UTP-poortjes blikseminslagproof maken. 8)
want de maanden daarna moest ik bij wat andere mensen ook UPC bellen, maar de helpdesk was TOTAAL veranderd!
"Heeft u nog vragen? ", "Heeft u nog andere problemen?" of "Vind u dat ik u duidelijk en goed geholpen heb?"
Goed he? :) De helpdesk is wat dat betreft inderdaad veranderd, in positieve zin!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:00:
Ik ben ook geen supernerd maar heb wel bepaalde kennis van het 1 en ander en dan is het gewoon vervelend als een medewerker je nog als een ongeleterde gebruiker blijft behandelen.
Ja, dat ben ik met je eens. Simpelweg aan de klant vragen: "Wat heeft u zelf al geprobeerd om het op te lossen?" (GoT-style :Y)) levert meestal genoeg duidelijkheid op.
Had maar verzocht of het NOC me wilde bellen en die belde me later terug
Mark_640 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Ik kan je garanderen dat je niet bent teruggebeld door 'het NOC'... Je bent waarschijnlijk teruggebeld door een 3rd line medewerker...
Inderdaad. Iets relatief simpels als het ontbreken van een bootfile kan door de 3e lijn en soms ook gewoon terplekke door de medewerker aan de lijn opgelost worden, daar is het NOC niet voor.
De laatste weken vliegt om de haverklap mijn verbinding eruit op onregelmatige tijden en voor onbaalde tijd. Geen nieuwe modem willen afsturen, misschien werkt het niet helemaal lekker meer maar wel duur een monteur willen langs sturen.
Een modem wat vaak offline gaat ligt dan meestal ook niet aan de modem, maar aan het signaal. Een nieuwe modem toesturen heeft hoogstwaarschijnlijk toch geen zin.
Zonde van het geld en tijd, want de klant moet er weer voor thuisblijven ;)
Je weet dat monteurs in veel regios ook 's avonds en in het weekend kunnen komen?

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Ik heb precies hetzelfde ge$%^%% hier. Download is redelijk tot goed maar upload is drama. Anderhalf jaar geen problemen gehad en sinds een week of wat alleen maar problemen. Verbinding die er zo nu en dan totaal uit ligt of een zwaar beroerde upload... :(

Nu niet meteen grappen en grollen uithalen, maar ik zit in regio Friesland...

[ Voor 13% gewijzigd door ergodyne1 op 20-07-2008 22:37 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

ergodyne1 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:36:
Verbinding die er zo nu en dan totaal uit ligt of een zwaar beroerde upload... :(
Nou, niet zo klagen maar oplossen dat probleem!
Nu niet meteen grappen en grollen uithalen, maar ik zit in regio Friesland...
Here's news for you: De helpdesk zit gedeeltelijk ook in Friesland, in Leeuwarden. ;) Daar zit ik dus ook. Anyway, daar is de welbekende vraag weer: wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? (voordat je zegt: heb ik al geprobeerd.. heb ik al geprobeerd... heb ik al geprobeerd...)

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 20-07-2008 23:53 ]

• ergodyne1
Bergen schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:45:
[...]
Nou, niet zo klagen maar oplossen dat probleem!

[...]
Here's news for you: De helpdesk zit gedeeltelijk ook in Friesland, in Leeuwarden. ;) Daar zit ik dus ook. Anyway, daar is de welbekende vraag weer: wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? (voordat je zegt: heb ik al geprobeerd.. heb ik al geprobeerd... heb ik al geprobeerd...)
Vantevoren modem gereset, stekkers/coax in en uit, 30 minuten wachtstand UPC, helpdesk gesproken: dame aan de lijn gehad die me niet verder kon helpen dan even de modem resetten en anders een monteur langs sturen...ik heb wel eens fantastisch goede mensen aan de lijn gehad van jullie, die konden en wilden veel remote doen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wat had je dan van haar willen horen? "Ik zal even het remote het signaal verbeteren"? Dat gaat helaas niet, het zou wel ideaal zijn! :) Een slechte verbinding kunnen we niet remote ineens goed maken. We kunnen alleen kijken hoe de modem ervoor staat qua signaalwaarden en eventueel de rest in de straat/wijk/etc bekijken. Fysiek zal toch jij of een monteur het werk moeten doen, hoe skilled en welwillend de medewerker ook is.

Wat je zelf nog kunt nakijken zijn eventuele splitters en/of versterkers, die zou je er eens tussenuit kunnen halen. Heb je ook een ander stukje coaxkabel wat je kunt proberen? Misschien overbodig om te vragen, maar je gebruikt niet een veel te lange coaxkabel toch? Veel te lang is... like.. langer dan 5 meter. Het liefst niet langer dan 2 meter ofzo.

Als er niks meer valt te verbeteren is het toch aan een monteur om het te fixen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 21-07-2008 15:27 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En daarbij wil ik even toevoegen dat zodra het niet ligt aan je huisbekabeling, maar aan het modem of een andere zaak dat de kosten nooit voor de klant zijn!

Daarnaast de monteurs ook 's avonds en op zaterdag langs kunnen komen is helemaal top.

UPC.. ik kan niet anders zeggen dan dat ik alleen maar goede service heb ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 21-07-2008 15:33 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ergodyne1
Bergen schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:25:
Wat had je dan van haar willen horen? "Ik zal even het remote het signaal verbeteren"? Dat gaat helaas niet, het zou wel ideaal zijn! :) Een slechte verbinding kunnen we niet remote ineens goed maken. We kunnen alleen kijken hoe de modem ervoor staat qua signaalwaarden en eventueel de rest in de straat/wijk/etc bekijken. Fysiek zal toch jij of een monteur het werk moeten doen, hoe skilled en welwillend de medewerker ook is.

Wat je zelf nog kunt nakijken zijn eventuele splitters en/of versterkers, die zou je er eens tussenuit kunnen halen. Heb je ook een ander stukje coaxkabel wat je kunt proberen? Misschien overbodig om te vragen, maar je gebruikt niet een veel te lange coaxkabel toch? Veel te lang is... like.. langer dan 5 meter. Het liefst niet langer dan 2 meter ofzo.

Als er niks meer valt te verbeteren is het toch aan een monteur om het te fixen.
Het was fijn geweest als ze mijn gras ook even had gemaaid voor het halve uur wat ik betaald heb voor het wachten :P

Maar goed, aan de kabels en stekkers is niks veranderd, anderhalf jaar goed geweest en nu opeens drama. Maar weet je wat, ik ga wel even een monteur laten komen, hier gaan we er niet uitkomen, ik bespaar je de moeite ;) in ieder geval bedankt voor de reacties!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ergodyne1 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:13:
[...]

Maar goed, aan de kabels en stekkers is niks veranderd, anderhalf jaar goed geweest en nu opeens drama.
De klassieker :+

M'n collega had jarenlang niets aan z'n auto veranderd. Toch knapte opeens de distributieriem. Dat kan niet aan z'n auto gelegen hebben, het moet het wegdek geweest zijn...
Maar weet je wat, ik ga wel even een monteur laten komen, hier gaan we er niet uitkomen, ik bespaar je de moeite ;) in ieder geval bedankt voor de reacties!
Wie weet ligt het wel degelijk bij de groepsversterker bij jou in de buurt, maar wil niemand een monteur laten komen omdat ze zeker weten dat het bij hen niet fout zit 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• ergodyne1
dion_b schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:50:
[...]

De klassieker :+

M'n collega had jarenlang niets aan z'n auto veranderd. Toch knapte opeens de distributieriem. Dat kan niet aan z'n auto gelegen hebben, het moet het wegdek geweest zijn...

[...]

Wie weet ligt het wel degelijk bij de groepsversterker bij jou in de buurt, maar wil niemand een monteur laten komen omdat ze zeker weten dat het bij hen niet fout zit 8)7
:O

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
offtopic:
Dan moet je vroeger naar bed gaan ;)

Ligt er een beetje aan in wat voor buurt je woont, als er relatief oudere mensen wonen dan heb je grote kans dat (als ze al internet hebben) ze het zo onregelmatig gebruiken dat ze niet doorhebben dat er een probleempje is, of denken dat het vanzelf wel weer over gaat en niet bellen.

Zo vreemd is dat niet hoor..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dion_b heeft anders wel gelijk. Een heleboel klanten dragen dat argument aan. "Het heeft altijd goed gewerkt! Er heeft niemand aan gezeten!" Ja, mijn televisie heeft ook altijd goed gewerkt, maar hij kan morgen best kapot zijn. Dat hij altijd heeft gewerkt zegt natuurlijk helemaal niks. Misschien heeft de coaxkabel nooit echt goed vastgezeten in de coaxplug. Misschien heeft er altijd al een half breukje ergens in de kabel gezeten en speelt dat nu op. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

• neeecht
UPC blokkeert steeds meer torrent verkeer.
Ik haal nu 20kb/s van 7 100mbit peers :(

UPC blokkeert geselecteerd mensen van torrents af. FTP gaat nog steeds 1180kb/s (en dat vanaf 1 van die 7 zelfde hosts).
Maar ja, of klagen nu zin heeft met semi-legal content? Het is gewoon erg jammer dat er geen competitie op de kabel is!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:50

itarix

404 soul not found

neeecht schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:50:
UPC blokkeert steeds meer torrent verkeer.
Ik haal nu 20kb/s van 7 100mbit peers :(

UPC blokkeert geselecteerd mensen van torrents af. FTP gaat nog steeds 1180kb/s (en dat vanaf 1 van die 7 zelfde hosts).
Maar ja, of klagen nu zin heeft met semi-legal content? Het is gewoon erg jammer dat er geen competitie op de kabel is!
Dan moet je encryptie aanzetten en een "niet zo standaard port" kiezen. :Y)
Valt trouwens wel op dat de snelheid een stuk minder snel opbouwd als vroegur op adsl...

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Een hoop gebruikers die upc gebruiken weten dat upc al jaren het torrent verkeer naar externe partijen knijpt,en doet dit ook met usenetverkeer.Dus even encryptie aanzetten,dan moet het probleem grotendeels verholpen zijn.En anders naar een echte provider overstappen die dit soort verkeer niet knijpt.

[ Voor 36% gewijzigd door vincedd op 18-04-2009 22:21 ]

Pagina: 1