Toon posts:

Screen capture programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen topic vinden waar ik deze vraag kwijt kon dus ik maak maar een nieuw topic aan. Mocht er wel een standaard locatie zijn waar ik deze vragen zou moeten posten , mijn excuses aan de admins omdat deze weer meer werk hebben aan het samenvoegen en verplaatsen van deze post.

Ik ben redelijk nieuw op de mac en ik zoek een soort programmatje maar ik heb eigenlijk geen idee hoe je het precies noemt :) Wat ik wil doen is uit PDFjes ed screenshots maken van delen van pagina's en deze samenvoegen in een nieuw document.

Het enige wat in mijn op komt is een soort screen capture programma met wat functionaliteit om te croppen... en dan nog wat mogelijkheden om het weer in een nieuw documentje te gooien. Heel veel meer hoeft het niet te doen. DTP is waarschijnlijk te uitgebreid en alleen een screen dump proggie is weer net te karig... Iemand een idee? Alvast bedankt voor de moeite.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:19

Japie.G

Colour Classic

apple-toets + shift + 4 indrukken :?

dan krijg je een crosshair, kun je kiezen wel stukkie je wilt, wordt als plaatje op je bureaublad opgeslagen.. Vervolgens plaatje in WORD plakken, en klaar is keesie :P

of is dat niet wat je bedoelt?

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 18-07-2008 22:01 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat dingen makkelijk konden maar dit is wel heel erg mooi. Dit had ik nog niet gevonden, thnx :). Nu nog twee vragen, is het ook mogelijk om wat vaste knip formaten in te stellen (dus x pixels breed oid)? Dat zou helemaal perfect zijn. Verder ben ik niet zo' n fan van Word en al helemaal niet als ik meerdere kleine plaatjes bij elkaar moet plakken op 1 pagina, is daar ook nog een handig proggie voor (al dan niet ingebakken in het OS)? Maar dat is in ieder geval een heel eind in de richting van wat ik zoek.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Doe dezelfde combinatie als hierboven. Zodra je de crosshair ziet, druk je 1x op je spatiebalk. Met de foto camera kun je elk gewenst venster capturen :)

In Leopard komt er dan zelfs nog een mooie schaduw omheen!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

En als je toch nog iets anders wilt gebruiken dan de ingebouwde screencapture functie van MacOS X, dan kan ik je Capture Me nog aanraden.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit ik ga deze ook eens proberen. Bedankt voor de link.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Daar is helemaal geen screencapture tool voor nodig. In Leopard heb je een hele toffe Preview versie waarmee je aardig wat pdf bewerkingen uit kunt voeren. Je muiscursor staat standaard in de scrollmodus maar die moet je in de selectiemodus zetten (das de button met het vierkantje zeg maar). Dan kun je selecteren wat je wilt en dat resizen totdat je het deel hebt wat je hebben wilt. Dan kies je voor Edit -> Copy en als je dan File -> New from clipboard doet pakt hij dat stukje en maakt er een nieuwe file van. Als je daarna die sidebar inschakeld kun je heel makkelijk de pagina's van de ene sidebar in de andere slepen en ook de volgorde van de pagina's bepalen. Als je klaar bent save je het als pdf.

Verwijderd

Topicstarter
Handig proggie, zoals ik nu zie heb ik idd geen extra programma nodig om dit soort taken uit te voeren. Is het ook nog mogelijk om in die applicatie een (zeg A4) blanko pagina te maken waar ik dan losse screenshots op plek? Of moet ik dan toch echt een Word of andere tekstverwerker downloaden?

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Japie.G schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:00:
apple-toets + shift + 4 indrukken :?
Thanx die wist ik ook nog niet. Wist wel dat 3 voor hele print screen zorgde maar dit is nog handiger.

Edit: @hieronder, thanx, dat is helemaal handig, kan ik nog wel even vooruit!

[ Voor 13% gewijzigd door sergev op 19-07-2008 19:14 ]

Verwijderd

sergev schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:28:
[...]

Thanx die wist ik ook nog niet. Wist wel dat 3 voor hele print screen zorgde maar dit is nog handiger.
http://support.apple.com/kb/HT1343
Mac OS X keyboard shortcuts, heb ik veel aan gehad!
Pagina: 1