• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik ga verhuizen naar een andere huis. Hier moet nog het een en ander geknutseld worden en natuurlijk een adsl verbinding komen. Nu mis ik echter een irsa punt...

De blauw kpn kabel komt binnen in de woonkamer, hier zit een rond onhustel omheen (waarschijnlijk hoort het isra punt hier in te zitten) maar na het verwijderden van het plastic kapje, zie ik alleen losse draden zonder mantel, met stukjes touw die erg vet zijn.

Kan ik hier zelf een adsl modem op aansluiten of moet er een isra punt komen? (en wat doet het isra punt eigenlijk?) verder vroeg ik me af wel draden er in de blauw hoofdkabel lopen en hoe je weet wat, welke draad is.

if broken it is, fix it you should

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Bel de KPN met je verhaal, dan komen ze voor nop een mooi ISRA punt maken.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
De kabeltjes die daar uitkomen moeten naar de splitter, dan kan de uitgang van de splitter aan je modem en de andere uitgang aan de telefoon.

Als ik het goed herrinner moeten rood en blauw in het midden van de stekker, en dan zou alles gewoon moeten werken.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39
elgringo schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:51:
De blauw kpn kabel komt binnen in de woonkamer, hier zit een rond onhustel omheen (waarschijnlijk hoort het isra punt hier in te zitten) maar na het verwijderden van het plastic kapje, zie ik alleen losse draden zonder mantel, met stukjes touw die erg vet zijn.
Grijs kapje waarschijnlijk? Dit is/was vroeger het scheidingspunt.
Om de draden zat vroeger wel een soort mantel met kleur maar in de loop van de jaren kon je die niet meer onderscheiden (o.a. door het vet), dat vetige is ook te bescherming.
Op de draden zelf zit ook nog een beschermlaag overigens, dat is wel handig om te weten als je er zelf aan wilt knutselen.
Je kan volgens mij idd aan KPN vragen om hier een orgineel IS/RA punt van te maken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

allemaal isra punten
ik go zo dat je . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . deze↓ hebt

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg
ik denk dat dat ding in je woonkamer dus gewoon je israpunt is (en dus waarschijlijk niet kwijt bent)

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 18-07-2008 22:39 ]

Iperf

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 10:50
Klinkt alsof je net zelf je ISRA om zeep hebt geholpen, dat grijze kapje is een lasdop. Daar kwam als het goed is ook nog een kabel(of 2) uit. Via je ADSL-aanbieder(welke?) aangeven dat je ISRA niet bruikbaar is en er zal dan een ISRA-monteur worden aangestuurd.

specs

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Loekie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:40:
Klinkt alsof je net zelf je ISRA om zeep hebt geholpen, dat grijze kapje is een lasdop. Daar kwam als het goed is ook nog een kabel(of 2) uit. Via je ADSL-aanbieder(welke?) aangeven dat je ISRA niet bruikbaar is en er zal dan een ISRA-monteur worden aangestuurd.
Die dus alles behalve gratis is !
Verder is wat je nu beschrijft gewoon je ISRA, en daar zul je dus gewoon de goede aderpaar uit moeten vinden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
shaiwa887 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Grijs kapje waarschijnlijk? Dit is/was vroeger het scheidingspunt.
Om de draden zat vroeger wel een soort mantel met kleur maar in de loop van de jaren kon je die niet meer onderscheiden (o.a. door het vet), dat vetige is ook te bescherming.
Op de draden zelf zit ook nog een beschermlaag overigens, dat is wel handig om te weten als je er zelf aan wilt knutselen.
Je kan volgens mij idd aan KPN vragen om hier een orgineel IS/RA punt van te maken.
Grijs kapje idd (die ronde op de foto hierboven) alleen deze zit los en er komt geen kabel uit. Dus ik heb geen isra punt.

Ik heb overigens met Alice gesproken en die zeggen dat een monteur gaat komen omdat de lijn ook aangesloten moet worden. Dan zou hij wrs ook een isra punt kunnen aansluiten.
Loekie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:40:
Is dat nog een speciale monteur dan?

Adrespaar is moeilijk te zien en ik ga hier ook zelf niet aan knutsel. Wat ik beschrijf is een hoofdkabel met een kapote lasdop erop ;)

if broken it is, fix it you should

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Die lasdop == je IS/RA punt.

IS/RA is niets anders dan de afscheiding KPN domein / jouw apparatuur. De lasdop is dus tot waar de lijn onder KPN beheer valt, daarna ben jij verantwoordelijk voor de rest.

Normaal hoort er een kabeltje uit te komen (rood/blauw/oranje/wit normaal), vanaf daar kun je dus de lijn doortrekken of liever nog direct je modem eraan hangen.

Gezien je melding over Alice die de lijn komt laten controleren, zal het waarschijnlijk gaan om een dedicated lijn (geen KPN telefonie). Dan kunnen zij besluiten een KPN monteur te laten langskomen
om na te gaan welke aders voor jouw Alice lijn bestemd zijn en deze komt er een normaal wandcontactdoosje aanhangen. Al met al stelt dit weinig voor.
Pagina: 1