Ik heb een vraag over het maken van een soort programma (niet te ingewikkeld, maar ik kom er niet ver mee... weet niet eens een begin).
Mijn bedoeling is om bepaalde telnet commando's met behulp van een geautomatiseerd programma/batchfiletje vragend over te brengen aan de gebruiker.
Om even een voorbeeld te nemen met de smtp server te openen van mijn provider en zelfgemaakte mailtjes te verzenden.
stappenplan:
[code]
a > start, uitvoeren, telnet
b > (vragend) "Voer server in" vervolgens vakje om hem in te vullen, het invullen gevolgd door commando: "helo <provider>.nl" >>
c > (vragend) "Mail from?" met ook dit als commando op de achtergrond.
d > (vragend) "rcpt to?" met ook weer dit als echte commando op de achtergrond.
Ik weet niet of dit realiseerbaar.. er moeten natuurlijk nog verschillende commando's achteraan komen zoals: Data + tekst die getypt moet worden, dus "massage".
Kortom: gaat er gewoon om dat alles geautomatiseerd wordt.
Mijn bedoeling is om bepaalde telnet commando's met behulp van een geautomatiseerd programma/batchfiletje vragend over te brengen aan de gebruiker.
Om even een voorbeeld te nemen met de smtp server te openen van mijn provider en zelfgemaakte mailtjes te verzenden.
stappenplan:
[code]
a > start, uitvoeren, telnet
b > (vragend) "Voer server in" vervolgens vakje om hem in te vullen, het invullen gevolgd door commando: "helo <provider>.nl" >>
c > (vragend) "Mail from?" met ook dit als commando op de achtergrond.
d > (vragend) "rcpt to?" met ook weer dit als echte commando op de achtergrond.
Ik weet niet of dit realiseerbaar.. er moeten natuurlijk nog verschillende commando's achteraan komen zoals: Data + tekst die getypt moet worden, dus "massage".
Kortom: gaat er gewoon om dat alles geautomatiseerd wordt.