Toon posts:

[XP]Zwart scherm, ventilatoren uitgeschakeld, ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst: Ik heb een half uur zitten zoeken in welk forum ik dit moest zetten en ik ben nog vrij zeker dat hij hier niet thuis hoort, maar ik kon geen gepaster forum vinden. Als een mod hem op de juiste plaats zou willen zetten ?

Systeem:
Dell XPS M1710
Windows XP (EN) SP2

Probleem:
Zwart scherm (Dus geen enkele visuele interactie)
Ventilatoren processor & grafische kaart blijven uit

Wat er gebeurde:
Het scherm van m'n laptop viel uit. Het was compleet zwart, maar wel verlicht. Alle andere lichtjes/ledjes bleven ook branden. Mijn muziek bleef ook verder spelen maar reageerde niet op de 'media buttons'. Totaal geen interactie mogelijk dus. Ik heb m'n laptop toen afgezet via een hard shut down (power knop 10 seconden ingedrukt). Bij het opstarten kreeg ik dan een zwart scherm en ook de ventilatoren werden niet opgestart. Voor de rest bleven nu ook alle lichtjes werken.

Ik heb dus totaal geen idee waar dit aan ligt. Ik gok op hardware (maar kon daar dus ook geen gepast forum vinden). Eerst dacht ik dat het aan het scherm zou liggen, maar aangezien de ventilatoren nu ook niet meer opstarten, zal het wel iets anders zijn.

Wat kan ik ondernemen, buiten m'n laptop opsturen naar Dell? Ik heb geen visuele interactie (buiten mijn mooie knipperende lichtjes dan) en hij lijkt op niets te reageren.

Alle hulp is welkom. Ik heb wel wat verstand van XP, Bios, ed, maar ik heb geen idee wat ik nu kan doen aangezien hij niets laat zien...

Groeten,
Dauntless

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Gewoon terugsturen naar Dell.
Ik hoop dat je garantie hebt, want het kan een dure zaak worden anders.

Succes...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijf het vreemd vinden dat mensen met falende hardware - en een uitvallend scherm en geen draaiende fans wijst wel overduidelijk in die richting - toch menen dat een forum over een besturingssysteem dan de juiste plek zou zijn.

Bij twijfel kun je het altijd nog eerst even vragen (door bijvoorbeeld één van de mods een DM te sturen) :)

oh well.. > > Complete Systemen & Laptops

Lees wel even het CSL Beleid dan :)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 18-07-2008 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Videoplanken en Beeldkanonnen lijkt me de juiste plaats :+

Maar hang er is een extern scherm aan om te testen of daar wel beeld op komt en misschien een USB toetsenbord

Verwijderd

Gebeurde dit waarbij de adapter aan de laptop was aangesloten of liep de laptop gewoon op de batterij?

Verwijderd

Topicstarter
Hij liep toen op adapter, maar op batterij net hetzelfde.
Is de Best Buy Guide wel een Best Buy Guide? Doe hier je best om er het beste van te maken! Wil je wat weten over notebooks? Hier kun je de informatie vinden.
Dat doet me toch denken dat het daar gaat om systemen kopen en informatie verzamelen, maar tjah ....

Zit nu op vakantie, maar zal binnen enkele dagen een externe monitor proberen.

Het contacteren van een mod wou ik ook doen, maar dat is op deze site ook niet evident, op de profielen van de mods vind ik nergens een 'dm' (of prive berichten) knopje.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:45:
Hij liep toen op adapter, maar op batterij net hetzelfde.

[...]
Dat doet me toch denken dat het daar gaat om systemen kopen en informatie verzamelen, maar tjah ....

Zit nu op vakantie, maar zal binnen enkele dagen een externe monitor proberen.

Het contacteren van een mod wou ik ook doen, maar dat is op deze site ook niet evident, op de profielen van de mods vind ik nergens een 'dm' (of prive berichten) knopje.
Je moet op je eigen profielpagina Privé berichten openen, en dan 'Nieuw Bericht' kiezen, en dan gewoon de username van de mod invullen, samen met je bericht.

Dat is niet echt moeilijk :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Goed om te weten ;). (Erg duidelijk is het toch niet als je fora van vbulletin gewoon bent)
Pagina: 1